کد خبر : 1994672 | 25 دی 1402 ساعت 14:16 | 24.1K بازدید | 7 دیدگاه

ده‌ گل در ۵ بازی، قاتل دروازه‌ها باز می‌گردد؛

کفش طلا آقای‌گلی ایران فقط به پای این بازیکن می‌خورد

تمامی اخبار و نتایج این هفته تکراری به نظر می‌رسیدند و به هیچ گرفته شدند. برای همه خبر بزرگ و هیجان‌آور یک خطی بود؛ «بازگشت مهدی جاوید به جدول گلزنان.»

کفش طلا آقای‌گلی ایران فقط به پای این بازیکن می‌خورد

به گزارش ورزش سه"، تیم مس‌سونگون ورزقان در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتسال ایران، با هت‌تریک مهدی جاوید سرانجام حریف سمج و جنگ‌جو را که در دیدار رفت آن‌ها را پات کرده بود، با نتیجه ۶ بر دو شکست داد و پس از دو هفته، سیزدهمین پیروزی فصل را جشن گرفت. تا نوش‌دارویی بر زخم‌های چاک چاک خود پیدا کند. مهدی جاوید پس از محرومیت سکوت نمود و واکنشی نشان نداد. او با سه گلی که موجب به آتش گرفتن دروازه زرندی‌ها شده بود به همه اعلام کرد که نیم فصل غیبت‌اش که با محرومیت گره خورد، طعنه‌آمیز بوده و آسیب بزرگی به تیم مس‌سونگون وارد کرده. با این حال جاوید پاسخ خُرده‌گیرانی که علیه مس سونگون ایستاده بودند را با ۱۰ گل طی پنج بازی داد و آن‌هایی که می‌گفتند حتی حضور آقای‌گل را هم دردی را دوا نمی‌کرده را مات کرد و مبهوت.

در خصوص فوتسالیستی صحبت می‌کنیم که ۳۶ سال سن دارد و هر فصلی که می‌‌گذرد، عزمش بیشتر و شبیه به مورد عجیب بنجامین باتن جوان‌تر می‌شود. آمیزه‌ای از غرور و بلند پروازی، تکبر و نبوغ به علاوه عادت به بردن و نفرت از شکست با ویترینی پُر شده از مدال و جام، توام با افتخارات فردی، با پنج عنوان آقای گلی، با ۳۷۸ گل در لیگ برتر که او را گلزن‌ترین بازیکن تاریخ فوتسال ایران بدل کرده، چیزی که هیچ یک از همتایانش نداشته‌اند و درخشش دائمی در تیم‌های باشگاهی که خبر از انعطافی حیرت‌آور می‌دهد و باعث شده تا آقای گلی فوتسال ایران را با نامش حاکمیت جاوید معنا دهند.

1978963

مهدی جاوید حالا از ده گله‌های لیگ برتر به شمار می‌رود و تنها پنج گل با بهترین گلزن لیگ فاصله دارد، با دنیایی تفاوت از لحاظ تعداد بازی در این فصل با همه بخت‌ها و نامزدها که با ورودش از باز کردن دروازه‌ها پا پس کشیده‌اند. همین‌جا مانع بزرگی به نام "مصدومیت" جلب نظر می‌کند. در حقیقت پرسش اجتناب‌ناپذیر این است آیا جاوید که پنج ماه از میادین دور بوده و دردهای کهنه‌اش او را به شدت آزار می‌دهند، برای مبارزه آقای‌گلی قدرت کافی دارد؟

بهترین گلزن تاریخ لیگ‌برتر از بدو ورودش به فصل جاری، دو بار دروازه کراپ الوند را فرو ریخت که به خودی خود نیش‌دار بود، یک گل به مقاومت البرز زد که مصدومیتش را آشکار کرد، دو مرتبه تورهای دروازه سن‌ایچ را به لرزه در آورد و برابر سفیرگفتمان تیمش را با دوگلی که به ثمر رساند از شکست نجات داد و در آخرین بازی با سه گل، دروازه‌ زرندی‌‌ها را نشانه رفت.

هفت بازی تا نقطه پایانی، این فرصت را در اختیار مهدی جاوید می‌گذارد تا از کفش طلای خود دفاع کند. به قول بسیاری که می‌گویند اگر مصدومیت مانع او نشود، بدون شک این بازیکن به کفش آقای گلی بوسه می‌زند و این موفقیت تاریخی خواهد بود و فراموش نشدنی که شاید یک‌سری از تعاریف را باید واقعیت دانست که دیگر هیچ‌کس به‌سان او پیدا نخواهد شد، هیچ‌کس!

*نگاهی‌ داشته‌ایم به تفکیک تعداد گل‌ها و سال‌هایی که مهدی جاوید به جوایز آقای‌گلی دست یافته است؛

سال ۱۳۹۵ در تیم گیتی‌پسند با ۳۶ گل
سال ۱۳۹۶ در تیم تاسیسات دریایی با ۳۵ گل
سال ۱۳۹۷ در تیم گیتی‌پسند با ۳۶ گل
سال ۱۳۹۸ در تیم مس سونگون با ۳۵ گل
سال ۱۴۰۱ در تیم مس سونگون با ۳۷ گل

1978964

دیدگاه‌ها