کد خبر : 1995219 | 27 دی 1402 ساعت 13:09 | 95.5K بازدید | 105 دیدگاه

با پول پرسپولیس نصف کرواسی را خریده!

حمله تند و زشت مایلی‌کهن به برانکو

محمد مایلی کهن بعد از تبرئه شدن از شکایت امیر قلعه نویی می‌گوید فارغ از اینکه چه کسی سرمربی تیم ملی است از برد مقابل فلسطین خوشحال شده است.

حمله تند و زشت مایلی‌کهن به برانکو

به گزارش ورزش سه، محمد مایلی کهن که در مصاحبه‌های خود بارها با القابی خاص و عجیب از سرمربی تیم ملی نام برده بود بعد از شکایت امیر قلعه نویی، در دادگاه تبرئه شد .

او در این باره طی مصاحبه‌ای با همشهری آنلاین گفته است: «پس از اینکه نامه احضاریه آمد، خودم همه کارهایم را دنبال کردم و وکیل هم نگرفتم. رفتم و همه حرف‌هایی که در مصاحبه‌هایم گفته بودم را تایید کردم. نه پارتی داشتم و نه کسی سفارشم را کرده بود. حرف‌هایم را صادقانه بر زبان آوردم.»

مایلی کهن که همیشه طرفدار مربیان ایرانی است درباره شرایط تیم ملی و کیفیت بازی اول و انتقادهایی که بعضا از ساختار دفاعی تیم ملی شده می‌گوید: «اولا این را بگویم که من همیشه حامی تیم ملی کشورم هستم. اصلا برایم مهم نیست در چه مقطعی چه کسی هدایت تیم ملی را بر عهده دارد بلکه آن‌چه برایم فوق‌العاده مهم تلقی می‌شود، موفقیت این تیم و خوشحالی مردم است. قطعا از پیروزی تیم ملی خوشحال شدم و حتماً وقتی تیمی ۴ گل می‌زند یعنی این‌که فوتبال خوبی بازی کرده است. در مورد فلسطین این نکته را باید متذکر شد که این تیم اصلا ضعیف نبود و اتفاقا محکم و خشن فوتبال بازی می‌کرد. پیرامون ساختار دفاعی هم ترجیح می‌دهم حرفی نزنم و برای تیم ملی تحت هر شرایطی آرزوی موفقیت دارم.»

سرمربی تیم ملی در جام ملت‌های 1996 در پاسخ به این سوال که آیا به فینال می‌رسیم، گفته: «کار سختی است اما چیزی که فوتبال را از همه ورزش‌ها متمایز می‌کند، غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. مسابقات از روز اول نشان داد که همه تیم‌ها خوب هستند. حتی تیم‌هایی که شکست خورده‌اند هم نمایش خوبی ارائه کرده‌اند.»

اما عجیب‌ترین بخش مصاحبه مایلی کهن آنجایی است که درباره برانکو و حضورش در پرسپولیس سوال شده و مشخصا به صحبت او در نشست خبری قبل از بازی عمان – عربستان اشاره شده است. مایلی کهن در واکنش به آن حرف برانکو که گفته بود اینجا جای سوال درباره پیشنهاد پرسپولیس نیست، گفته: «برانکو با این حرف نشان داد که هنوز پیشنهاد پرسپولیس را نه رد کرده و نه قبول کرده است. آقای برانکو مار خورده و افعی شده است؛ برانکو با پولی که در فوتبال ایران درآورد، الان نصف کرواسی را خریده است! برادرش هم ایران آمد و پول درآورد. بنده خدا برادر برانکو که اصلا توپ را نمی‌شناخت اما به ایران آمد و قرارداد بست و به نان و نوایی رسید!»

هافبک میانی پرسپولیس در اواخر دهه 50 همچنان یحیی گل محمدی را بهترین گزینه برای سرمربیگری در این تیم می‌داند و می‌گوید او باید برگردد: «به نظر من بهترین سرمربی برای پرسپولیس در حال حاضر یحیی گل‌محمدی است. نتایجی که آقا یحیی در این چند سال گرفت واقعا کم‌نظیر بود و این مسئله نشان می‌دهد که عملکرد بسیار خوبی داشته است. به اعتقاد من بهتر است گل‌محمدی را دوباره برگردانند و اگر واقعا کاری از دست من برمی‌آید، حاضرم خودم با آقا یحیی صحبت کنم تا دوباره به پرسپولیس برگردد.»

از نظر مایلی کهن عدم اختیار کافی از سوی مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باعث بروز مشکلات بزرگی در این باشگاه می‌‍شود و اینکه پرسپولیس الان سرمربی ندارد ناشی از همین مسئله است: «این مسئله در واقع به مدیریت باشگاه برمی‌گردد و یک مشکل مدیریتی محسوب می‌شود. من قبلا هم گفته‌ام برای مدیران عامل استقلال و پرسپولیس احترام قائل هستم ولی آقایان خطیر و درویش در واقع کارمندان ارشد باشگاه هستند و صاحب این دو باشگاه نیستند. آن‌ها باید چنین مسائلی را جمع و جور کنند. البته معتقدم وزیر محترم ورزش آقای کیومرث هاشمی باید زودتر در این مورد ورود کند چون به‌هرحال پرسپولیس یکی از سرمایه‌های مملکت محسوب می‌شود و باید فکری به حال وضعیت سرمربی‌گری آن در اولین فرصت ممکن شود.»

دیدگاه‌ها