کد خبر : 1996613 | 02 بهمن 1402 ساعت 21:28 | 31.4K بازدید | 35 دیدگاه

تاجیکستان چین و لبنان را با هم کنار زد

صعود شگفت‌انگیز رستم، احسان و منوچهر!

تاجیکستان در دیداری جذاب و هیجان‌انگیز لبنان را شکست داد و چین را حذف کرد.

صعود شگفت‌انگیز رستم، احسان و منوچهر!

به گزارش “ورزش سه”،  کمتر کسی در حضور تیم‌های باتجربه لبنان و چین، انتظار صعود تاجیکستان را داشت اما شاگردان پتر شگرت بعد از دو نمایش سزاوارانه مقابل چین و قطر، لبنان را با شایستگی شکست دادند و به مرحله بعدی صعود کردند.

تاجیک‌ها که چند سالی است با نسل جدید خود به فوتبال آسیا معرفی شده و برای خود نامی دست و پا کرده‌اند، با حضور بازیکنانی که اغلب آنها سابقه تقابل با پرسپولیس در پیراهن استقلال دوشنبه را دارند، بازی را آغاز کردند.

ویدئو: 322611

رستم یتیموف، وحدت حنانوف، علیشر جلیلوف، منوچهر صفروف، احسان پنشنبه و… بازیکنانی بودند مهربانی این تاریخ‌سازی وارد زمین شدند اما در نیمه اول نتوانستند کار خاصی انجام بدهند.

در شروع نیمه دوم لبنان یک ‌گل زد اما این پایان کار نبود. اخراج مدافع لبنان باعث شد تا بازی در کنترل تیم پتر شگرت قرار بگیرد.

حملات تاجیکستان ادامه داشت و پرویز امرابائف در دقیقه ۸۰ گل اول را به ثمر رساند. حملات این تیم ادامه داشت و آنها در دقیقه ۸۹ روی یک ارسال با ضربه سر تماشایی نورالدین به گل دوم رسیدند.

1981986

اما اعلام ۱۶ دقیقه وقت اضافه کابوس شاگردان پتر شگرت بود. آنها که توان بدنی خود را بعد از سه بازی پرفشار از دست داده بودند، عموما با ضربات بلند تلاش می‌کردند مانع از گلزنی حریف شوند.

در این بین کاپیتان جلیلوف نیز مصدوم شد و روی اشتباه وحدت می‌رفت که دروازه باز شود اما آنها به شکلی شگفت انگیز از دریافت گل نجات پیدا کردند.

سرانجام زمانی که مهند عراقی در سوت خود دمید و پایان بازی را اعلام کرد، آنها به حدی خوشحال شدند که عینک پتر شگرت از چشم او افتاد و او دائم اشاره می‌کرد که عینکش را پیدا کنند.

1981987

تاجیک‌ها در اولین حضور در جام ملت‌ها چین و لبنان را کنار زدند و به مرحله بعدی صعود کردند که این یک دستاورد بزرگ است.

سرمربی این تیم که از علاقه هواداران ایرانی به تیم ملی تاجیکستان ابراز خشنودی می‌کند، حالا باید خود را آماده یک بازی ویژه در مرحله یک هشتم نهایی کند.

دیدگاه‌ها