کد خبر : 1998266 | 10 بهمن 1402 ساعت 02:55 | 18.1K بازدید | 0 دیدگاه

مبخوت چرا در جام ملت‌ها بازی نکرد؟

رقیب علی دایی قربانی دشمنی سرمربی پرتغالی

تیم ملی امارات در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 فاقد عوامل موفقیت بود که برخی مهم‌ترین آن را نبود بهترین گلزن تاریخ این کشور، علی مبخوت می‌دانستند.

رقیب علی دایی قربانی دشمنی سرمربی پرتغالی

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه در لیست پائولو بنتو پرتغالی، سرمربی تیم ملی امارات برای جام ملت‌های آسیا 2023 نام علی مبخوت، مهاجم معروف اماراتی دیده می‌شد، اما او در هیچ مسابقه‌ای در این تورتمنت بازی نکرد.

مبخوت در برد 3-1 مقابل هنگ‌کنگ و تساوی 1-1 با فلسطین در جمع بازیکنان تعویضی نشست اما در بازی مقابل ایران برای همیشه از لیست امارات حذف شد و در حذف زودهنگام تیمش مقابل تاجیکستان نیز حضور نداشت.

جدای از توانایی‌ها و سابقه علی مبخوت به‌عنوان بازیکن ملی، تیم ملی امارات در جام ملت‌های آسیا 2023 از سوی مهاجمان خود گل‌های زیادی به ثمر نرساند.

امارات در 4 بازی 6 گل به ثمر رساند که 3 گل آن در بازی اول مقابل هنگ‌کنگ بود و سپس در 3 بازی بعدی در هر بازی تنها یک گل به ثمر رساند. هر چند سطح حریفان آنها به‌جز ایران چشمگیر نبود و آنها توفیقی در این تورنمنت به دست نیاوردند.

جدای از ارزش تاریخی بازیکنی مانند علی مبخوت برای اماراتی‌ها، اعداد و ارقام او در این فصل هر مربی‌ای را وادار می‌کند تا به توانایی او تکیه کند. مبخوت در این فصل در 14 بازی روی 14 گل تیمش موثر بوده و 9 گل و 5 پاس گل به ثبت رسانده‌است.

جالب اینکه با زدن 9 گل در جام ملت‌های آسیا رکورد قابل توجهی دارد و با 5 گل کمتر از علی دایی، بهترین گلزن تاریخ این دوره از مسابقات در دره دوم قرار دارد.

مبخوت با 85 گل ملی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی امارات است، او همچنین بهترین گلزن ملی عرب محسوب می‌شود و ششمین گلزن برتر ملی تاریخ است و در جدول برترین گلزنان ملی دنیا رقیب علی دایی که رتبه دوم را دارد محسوب می‌شود.

نکته عجیب این است که بنتو پس از حذف امارات از آسیا در مورد راز محرومیت مبخوت پاسخ داد: "او مصدوم بود و نتوانست بازی کند." با این حال رسانه‌های اماراتی اظهارات او را منطقی نمی‌دانند چرا که مبخوت در دو بازی اول در لیست تیم ملی امارات قرار داشت، اما لجبازی سرمربی با او را دلیل خط خوردنش قلمداد می‌کنند.

دیدگاه‌ها