کد خبر : 1998300 | 09 بهمن 1402 ساعت 17:32 | 22.1K بازدید | 32 دیدگاه

روبرتو مارتینز:

در رأی‌گیری بهترین‌های فیفا اشتباهات زیادی وجود داشت!

روبرتو مارتینز، سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال، معتقد است که در رأی‌گیری بهترین بازیکن سال فیفا به اشتباه به مارسلو بروزوویچ رأی داده و افراد زیادی مانند او در رأی‌دهی اشتباه کرده‌اند.

در رأی‌گیری بهترین‌های فیفا اشتباهات زیادی وجود داشت!

به گزارش "ورزش سه"، لیونل مسی برای سومین بار برنده جایزه بهترین بازیکن سال فیفا شده اما روبرتو مارتینز، سرمربی تیم ملی پرتغال، مدعی است در آخرین دوره اهدای این جوایز، اشتباهاتی در رأی‌گیری صورت گرفته است.

مسی، فوق ستاره آرژانتینی، در مراسم فیفا که 15 ژانویه به میزبانی لندن برگزار شد، به عنوان بهترین بازیکن جهان سال 2023 فیفا معرفی شد. ستاره اینترمیامی که هشتمین توپ طلای خود را در سال 2023 دریافت کرد، در رقابت با ارلینگ هالند به این جایزه دست پیدا کرد.

قهرمانی مسی در جام جهانی با آرژانتین در سال 2022 عامل اصلی موفقیت او برای کسب این عنوان ارزیابی شد. روبرتو مارتینز اعتراف کرده در انتخابش در مورد اینکه آیا قرار بود جام جهانی مهم باشد یا خیر، سوءتفاهم وجود داشته است.

1984471

مربی اسپانیایی پس از اینکه به مارسلو بروزوویچ، برناردو سیلوا و مسی رأی داد، توضیح داده که چرا چنین انتخاباتی داشته است. مارتینز گفت: "اکنون ما آرای زیادی داریم، انتخابات زیادی داریم. ما بازیکن فیفا، بهترین بازیکن را داریم که در تمام فصل حضور داشته است. اولین باری است که جام جهانی در زمستان برگزار شد و رأی‌گیری عجیب بود، زیرا فقط شش ماه گذشته بود. برای من انتخاب جوایز فردی در فوتبال سخت است. فکر می‌کنم که یک بازیکن خوب نشان دهنده کاری است که تیم انجام داده است. چه در مورد بروزوویچ و برناردو سیلوا و چه بازیکنانی که در فینال لیگ قهرمانان یا جام‌های داخلی موفق بودند. به نظرم بروزوویچ بازیکن خوبی است اما انتخاب او برای دوره مورد نظر اشتباه بود. فکر می‌کنم من تنها کسی نبودم که این اشتباه را انجام دادم، زیرا وقتی آرا را می‌بینید، فکر می‌کنم قصد بیشتری برای دیدن آنچه در جام جهانی رخ داد، وجود دارد."

بروزوویچ همراه تیم ملی فوتبال کرواسی در جام جهانی سوم شد و با اینترمیلان نایب قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

دیدگاه‌ها