کد خبر : 1998700 | 11 بهمن 1402 ساعت 10:17 | 37.3K بازدید | 11 دیدگاه

کوپر مربی بزرگی است

ستاره سابق آرژانتین: حاج‌صفی، آزمون و طارمی

پیشکسوت آرژانتین: از ایران علی دایی را می‌شناسم.

ستاره سابق آرژانتین: حاج‌صفی، آزمون و طارمی

به گزارش ورزش سه، در میان فوتبالیست‌های درخشان کشور آرژانتین، هر زمان نامش به میان می‌آید، باید با ذکر چند نکته از زندگی او، معرفش شوند. کارلوس روا سنگربان تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 1998 بود که با ریش و سبیل پروفسوری در کنار باتیستوتا، اورتگا، سیمئونه و ورون یک چهره خاص بود. او همان دروازه‌بانی بود که به دلیل عقایدش احتمال می‌داد که دنیا در سال 2000 به پایان می‌رسد و به این دلیل به پیشنهاد منچستریونایتد پاسخ منفی داد!
 
اکنون او این روزها به عنوان دستیار ماتیاس آلمیدا در آاک آتن مشغول کار است و در این تیم با نفراتی چون احسان حاج صفی و میلاد محمدی در ارتباط است. او همچنین بیشتر دوران بازیگری خود را تحت نظر هکتور کوپر سرمربی تیم ملی سوریه تجربه کرد و به همین دلیل با او به گفت و گو پرداختیم.

*حضور کوپر در فوتبال قاره آسیا چه میزان تاثیرگذار خواهد بود؟
کارلوس روا پاسخ داد: هکتور استاد من است. یک سرمربی دوست داشتنی و بسیار باسواد که هنوز در صحبت با بازیکنان تیم، از او یاد می‌کنیم. کوپر به عنوان سرمربی سوریه در آسیا می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد.

1985188

*در تیم ملی ایران ما دو بازیکنی داریم که تو با آنها در تمرینات در تعامل هستی. میلاد محمدی و احسان حاج صفی که هر دو در آاک نیز حضور دارند. به عنوان مربی این دو بازیکن چه نکاتی از بازی آنها برای تو قابل توجه است؟
مربی تیم آاک آتن در واکنش به این سوال گفت: میلاد البته به تازگی از جمع ما جدا شد اما او احسان بسیار با یکدیگر هماهنگ بودند. این هماهنگی بسیار برای من جالب بود. احسان هم به عنوان یک بازیکن باتجربه قطعا برای تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند مهم باشد.

*تو در جام جهانی 98 یک چهره مهم برای فوتبال آرژانتین بودی و تیم ملی ایران نیز در آن مقطع، توانست پس از سال‌ها به جام جهانی برسد. در مجموع چه شناختی از فوتبال ایران داری؟
سنگربان سابق تیم ملی آرژانتین درباره شناختش از فوتبال ایران توضیح داد: در فرانسه از ایران به عنوان یک شگفتی‌ساز صحبت می‌شد. اگر اشتباه نکنم در فرانسه برای اولین بار در جام جهانی پیروز شدید. علی دایی را از قدیم به خاطر دارم اما از نسل فعلی تیمتان تنها از احسان، نام سردار (آزمون) و مهدی (طارمی) را شنیده‌ام.

دیدگاه‌ها