کد خبر : 1998855 | 11 بهمن 1402 ساعت 20:45 | 10.4K بازدید | 3 دیدگاه

حضور همزمان مسی و دی‌ماریا در المپیک کنسل شد!

آنخل دی ماریا، وینگر بنفیکا، حضور در تیم ملی آرژانتین در بازی‌های المپیک 2024 را رد کرد و گفت تمرکزش بر خداحافظی از تیم ملی در کوپا آمریکای 2024 است.

حضور همزمان مسی و دی‌ماریا در المپیک کنسل شد!

به گزارش "ورزش سه"، خبر احتمالی پیوستن آنخل دی ماریا و لیونل مسی به تیم ملی المپیک آرژانتین برای بازی‌های 2024 مدتی قبل در رسانه‌های جهان مطرح شد. با این حال، فوق ستاره اینتر میامی هنوز تصمیمی در مورد حضور در المپیک را به‌صورت رسمی اعلام نکرده است و دی ماریا گفته است که در این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد. او تاکید کرده که قرار است فوتبال ملی خود را در کوپا آمریکا که اوایل تابستان برگزار می‌شود، پس از "سال‌ها رنج کشیدن در تیم ملی" به پایان برساند.

ستاره بنفیکا به تی‌‌وای‌سی اسپورت گفت: "من بعد از این همه سال حق دارم نظرم را بگویم و فکر می‌کنم کوپا آمریکا آخرین تورنمنت ملی من است. من تصمیم به خداحافظی در کوپا آمریکا گرفتم زیرا سال‌های زیادی درکسب آن ناکام ماندیم و زجر کشیدیم، سال‌هایی که مصدومیت داشتم و همه چیز برایم خوب نبود. اما از زمان قهرمانی در کوپا آمریکا (در سال 2021) همه چیز برای ما عالی پیش رفت که باعث شد بتوانم از صد درصد حضور در تیم ملی لذت ببرم. تیم و من لیاقتش را داشتیم و به همین دلیل تصمیم گرفتم در آن ادامه دهم.

1985415

خداحافظی برای من دردناک خواهد بود، اما افراد زیادی پشت من هستند. زمان برداشتن یک قدم بزرگ فرا رسیده است. این خوب است که جام جهانی را بردیم، اما مواقعی وجود دارد که باید یک قدم به عقب برداریم. علاوه بر این، نسل خوبی بعد ما وجود دارد که می‌تواند همین مسیر را ادامه دهد."

دی ماریا ملقب به "فیدئو" (به اسپانیایی "نودل" به دلیل اندام باریکش)، در کوپا آمریکا 2024 به‌عنوان یک اسطوره حقیقی آرژانتین خداحافظی خواهد کرد. در کنار 29 گل و 29 پاس گل در 136 بازی برای آلبی سلسته، دی ماریا نقش مهمی در کسب افتخارات توسط بازیکنان هم نسل خود داشت. او گل حیاتی را در پیروزی 1-0 مقابل برزیل به ثمر رساند که جام قهرمانی کوپا آمریکا 2021 را به ارمغان آورد، در حالی‌که در فینال هیجان‌انگیز جام جهانی 2022 که در نهایت آرژانتین در ضربات پنالتی بر فرانسه پیروز شد، گل زد و پاس گل داد.

همه نگاه‌ها به این خواهد بود که آیا مسی هم دنباله روی دی ماریا خواهد شد یا خیر. این دو با هم در المپیک 2008 پکن قهرمان شده‌اند. جدای از المپیک، این فوق ستاره برنده 8 توپ طلا آشکارا تمایل خود را برای حضور در کوپا آمریکا ابراز کرده است و حتی برخی حضور او را در جام جهانی 2026 محتمل دانسته اند. او باید هم المپیک و هم کوپا آمریکا را بدون تداخل با برنامه‌های لیگ آمریکا در تابستان پیش رو مدیریت کند که کاری دشوار است.

دیدگاه‌ها