کد خبر : 1999014 | 12 بهمن 1402 ساعت 15:56 | 45K بازدید | 55 دیدگاه

ژاپنی‌ها از شهرک آموزش بیزارند؛

قرار ملاقات ایران و ژاپن در ورزشگاه خوش‌یمن

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در ورزشگاه اجوکیشن رو در رو خواهند شد.

قرار ملاقات ایران و ژاپن در ورزشگاه خوش‌یمن

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر، هیچ یک از 3 مسابقه خود را در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برگزار نکرد، اما در جام ملت‌های آسیا 2023، شرایط کاملاً متفاوت پیش رفت؛ به‌طوری‌که از میان 3 مسابقه مرحله گروهی، شاگردان امیر قلعه‌نویی در 2 دیدار به میزبانی این ورزشگاه برابر رقبایشان به میدان رفتند که در هر 2 مسابقه توانستند با دست پر و برد از زمین مسابقه خارج شوند. اولین دوئل تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2023 برابر تیم ملی فلسطین بود که به میزبانی ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برگزار شد و شاگردان قلعه‌نویی بردی 4 بر یک را به‌دست آوردند.

شاگردان قلعه‌نویی بعد از شکست دادن هنگ‌کنگ در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه، در آخرین مسابقه‌شان در مرحله گروهی برای صدرنشینی نیاز به کسب امتیاز برابر امارات داشتند که توانستند این تیم را با نتیجه 2 بر یک شکست بدهند تا به رکورد 100 درصد پیروزی در مرحله گروهی برسند. جالب آنکه دوئل با تیم ملی امارات هم به میزبانی ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برگزار شد تا این ورزشگاه تازه‌تأسیس که حدود 4 سال قبل در شهر الریان قطر ساخته شد، برای فوتبال‌‎دوستان ایرانی یادآور خاطرات خوشی باشد.

شاگردان هاجیمه موری‌یاسو با وجود آنکه در جام جهانی 2022 قطر در 4 مسابقه به میدان رفتند، اما آن‌ هم در شرایطی مشابه تیم ملی ایران هیچ‌گاه در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برابر رقبایشان قرار گرفتند. ژاپنی‌ها در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، در حالی 4 مسابقه را پشت سر گذاشته‌اند که یکی از دیدارهای این تیم به میزبانی ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی بوده است؛ دومین مسابقه از مرحله گروهی و دوئل با تیم ملی عراق که با برتری عراقی‌ها خاتمه یافت!

آبی‌پوشان به‌واسطه این شکست غیرمنتظره، نه‌تنها شانس صدرنشینی در مرحله گروهی را از دست دادند، بلکه طولانی‌ترین رکورد شکست‌ناپذیری در تاریخ مراحل گروهی جام ملت‌های آسیا را هم از دست دادند. با توجه به این شرایط، به نظر می‌رسد که شاگردان هاجیمه موری‌یاسو در دوئل با ایران به دنبال جبران‌ مافات هستند. برد در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برابر تیم ملی ایران، می‌تواند هم رکورد 18 سال شکست‌ناپذیری آن‌ها برابر ایران را تمدید کند، هم این تیم را به جمع 4 تیم برتر قاره آسیا برساند و هم اینکه زمینه‌ساز فراموشی شکست تلخ برابر عراق شود. باید دید در دوئل عصر شنبه چهاردهم بهمن‌ماه از ساعت 15 به وقت تهران به میزبانی ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی آغاز خواهد شد، رکورد درخشان ایرانی‌ها در این ورزشگاه حفظ می‌شود یا ژاپنی‌ها موفق به جبران‌ مافات می‌شوند و اولین پیروزی‌شان در این ورزشگاه را جشن می‌گیرند.

دیدگاه‌ها