کد خبر : 1999041 | 12 بهمن 1402 ساعت 18:26 | 9.2K بازدید | 3 دیدگاه

با امید به بهبود عملکرد در نیم فصل دوم؛

پایان آرامشِ داوران با ویوی دریا و جنگل!

سمینار دانش‌افزایی داوران لیگ برتر در شمال برگزار شد.

پایان آرامشِ داوران با ویوی دریا و جنگل!

به گزارش " ورزش سه "، با توجه به تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر، فرصت مناسبی پیش آمد تا یک دوره توجیهی و دانش‌افزایی برای داوران و کمک داوران لیگ برتر فوتبال برگزار شود. این دوره به میزبانی هیئت فوتبال مازندران و هیئت فوتبال شهرستان چالوس در مجموعه نمک آبرود صورت گرفت. اسماعیل بابائی دوست، مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال شهرستان چالوس در رابطه با برگزاری این دوره گفت: «دوره دانش‌افزایی با حضور 90 داور و کمک داور به همت سیدعلی اصغر مومنی، رئیس هیئت فوتبال چالوس برگزار شد این شهرستان میزبان شد که آقایان اسماعیل صفیری و مسعود مرادی مدرس آن بودند‌. خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران نیز از نزدیک بر این کلاس‌ها نظارت داشت.»

1985731

او درباره برخی انتقادات از میزبانی چالوش بیان کرد: «یکسری شیطنت‌ها در رابطه با میزبانی چالوس صورت گرفت. باید بگویم ما در هتل ونوس پلاس نمک آبرود چالوس از قاضیان لیگ برتری میزبانی کردیم. ونوس پلاس از بهترین هتل‌های مازندران به شمار می‌رود و نمای فوق‌العاده‌ای دارد که در دل کوه و جنگل قرار دارد و از طرفی نمای آن دریاست.»

در این دوره علاوه‌بر تست بدنی و آمادگی جسمانی، مباحث مختلف داوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا در نیم فصل دوم شاهد قضاوت‌های بهتری باشیم‌ و داوران با تمرکز و آرامش مناسبی به کار خود ادامه دهند و اشتباهات را به حداقل برسانند. برای اولین‌بار بود که کلاس‌های دانش‌افزایی داوران خارج از تهران و در یک شهرستان برگزار می‌شود. 

با پایان این دوره داوران فوتبال ایران باید هر چه سریع‌تر خودشان را آماده بازگشت به مسابقات فوتبال در رده‌های مختلف کنند که از روز آینده با لیگ دسته اول آغاز می‌شود و در ادامه مسابقات جام حذفی و لیگ برتر هم از سر گرفته می‌شود تا روزهای سخت و پرفشار جامعه داوری در شرایطی که امکاناتی نیز برای کمک به آنها وجود ندارد، آغاز شود.

1985732
1985733
1985734

دیدگاه‌ها