کد خبر : 1999267 | 14 بهمن 1402 ساعت 02:47 | 16.1K بازدید | 11 دیدگاه

ژاپن آن اشتباهات را صددرصد گل می‌کند

حقیقی: امروز فقط باید پرس کنیم

رضا حقیقی می‌گوید ملی‌پوشان ایران نباید از تیم ملی ژاپن بترسند و باید از تک موقعیت‌ها برابر این تیم استفاده کنند.

حقیقی: امروز فقط باید پرس کنیم

به گزارش ورزش سه، تیم ملی ایران پس از پیروزی برابر سوریه در ضربات پنالتی، در مرحله یک چهارم نهایی برابر تیم قدرتمند ژاپن قرار خواهد گرفت تا یکی از این دو تیم در این مرحله حذف شوند. رضا حقیقی، بازیکن سابق تیم ملی ایران، امروز در گفتگویی با خبرنگار ما درباره تقابل با ژاپن و نقطه ضعف ایران در این مسابقه صحبت کرد.

حقیقی گفت: از ابتدا احتمال اینکه تیم ما به ژاپن بخورد، وجود داشت و آمادگی‌اش را داشتیم. خیلی‌ها از ژاپن به‌خاطر بازی‌های دوستانه‌ای که انجام می‌داد و نتایج پرگلی که برابر تیم‌های برتر دنیا کسب می‌کرد، می‌ترسیدند اما شرایط بازی رسمی متفاوت است و همانطور که دیدید همین تیم به عراق باخت. البته هر تیمی، چه تیم ما، چه ژاپن و چه هر تیمی دیگری، روزهای بد دارد.

او اشاره به نقطه ضعف تیم ملی عنوان کرد: با توجه به این چهار بازی که از تیم ملی دیدم، اگر من مربی ژاپن باشم و بخواهم به ایران ضربه بزنم، فقط و فقط از جلو پرس می‌کنم. متاسفانه خط دفاع ایران شرایط این را که بتوانند بازیسازی را بین خودشان انجام بدهند، ندارد و با کوچک‌ترین فشار، زیر توپ می‌زنند که حالا آن بالا یک نفر بساباند و توپ سومی جمع شود. این موضوع هم چیزی نیست که الان بخواهیم امتحان کنیم. برای مثال می‌توانستیم در بازی با هنگ کنگ تست کنیم اما بازی با ژاپن، بازی‌ای نیست که بیلدآپ کنیم، چون ما در این زمینه خیلی خیلی ضعیف هستیم.

1176940

بازیکن سابق پرسپولیس افزود: ما باید وسط زمین را پر کنیم و با سیستم ۱-۳-۲-۴ یا ۱-۵-۴ بازی کنیم که وسط زمین پر باشد و بتوانیم از توپ‌های سوم استفاده کنیم. بازی ژاپن، مسابقه‌ای نیست که مثل بازی سوریه بگوییم از ۱۰ توپ، یکی را گل کنیم کافی است. در آن بازی باید از تک موقعیت استفاده کنیم. فکر می‌کنم همه در جریان باشند آن سوتی که مقابل هنگ کنگ می‌دهی و گل نمی‌شود، برابر ژاپن صد درصد گل می‌شود، چون بازیکن سطح اول دنیا روبرویت بازی می‌کنی.

حقیقی با تاکید بر اینکه تیم ملی ایران نباید از ژاپن بترسد، گفت: نباید از ژاپن، یک غول ساخته شود. ژاپن تیمی بوده که ما توانستیم آن را ببریم و یک زمان هم تیم اول آسیا بودیم. همین ترسی که ما از آنها داریم، آنها هم از ما دارند و جام‌ ملت‌های قبلی هم دیدید که اگر آن اتفاق رخ نمی‌داد، شاید ما ژاپن را می‌بردیم. البته ژاپن اصلا تیمی نیست که بخواهیم آن را دست کم بگیریم اما زیادی هم نباید از ژاپن غول ساخت.

او در پایان گفت: اگر آقای قلعه‌نویی، بچه‌ها را در وسط زمین زیاد کند، شرایط خوبی خواهیم داشت و تنها نکته، فاصله کم بین بازی‌ها است که کم ریکاوری داشتند اما با غیرتی که از بچه‌ها می‌شناسم، انشاالله که روز خوب‌شان باشد و هرچه دارند، بگذارند. من فکر می‌کنم اگر این بازی را ببریم، بازی بعدی خیلی راحت‌تر باشد و انشاالله که به فینال هم برسیم.

دیدگاه‌ها