کد خبر : 1999273 | 13 بهمن 1402 ساعت 21:47 | 159K بازدید | 282 دیدگاه

این تیم خستگی نمی‌شناسد

استرالیا ۱- کره‌جنوبی ۲: بهترین نمایش جام!

کره‌جنوبی با نمایشی درخشان استرالیا را از سر راه برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد.

استرالیا ۱- کره‌جنوبی ۲: بهترین نمایش جام!

به گزارش “ورزش سه”، در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های جام ملت‌های آسیا، کره جنوبی در حالی استرالیا را شکست داد که تا دقیقه ۹۰+۵ از حریف عقب بود اما ناگهان به بازی برگشت.

این مشابه سناریویی بود که کلینزمن برای عربستان هم نوشته بود.  با این تفاوت که این بار نقش سون هیونگ مین در پیروزی ببرهای تائجو آشکار بود. او در آخرین دقایق بازی با فرار یک تنه پنالتی گرفت تا هی چان هوانگ ضربه را به تور دروازه حریف بچسباند.

ویدئو: 323589

این گل در حالی به ثمر رسید کره باوجود نمایش تهاجمی و جذاب، چند باری تا آستانه دریافت گل دوم هم پیش رفته بود که یکی از این موارد دقیقه ۵۴ بود که جو هیون وو به شکلی استثنایی دروازه را نجات داد و شاید نقطه عطف بازی هم همین صحنه بود.

با این حال کره بعد از گل تساوی، در وقت‌های اضافه نیز نمایش خوبی داشت و با شلیک سون هیونگ مین از روی ضربه ایستگاهی به گل دوم هم رسید.

جالب اینکه شاگردان کلینزمن بعد از این گل هم فرصت گلزنی داشتند و می‌توانستند اختلاف را بیشتر کنند.

با این برد تیم کره جنوبی حالا باید در نیمه نهایی به مصاف اردن برود.

1986190

تقویم نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا - استادیوم الجنوب، الوکره
سوت داور: احمد الکاف (عمان)


استرالیاترکیب استرالیا:
متئو رایان، عزیز بهیچ، هری سوتار، ناتانئیل اتکینسون (میلر -73)، کی رولز، کونور متکلف (رایلی مک گری -70)، کینو باچوس (اونیل -70)، جکسون ارواین، مارتین بویل (بارگس -87)، میشل دوک، کریگ گودوین (جردن باس -73)
سرمربی: گراهام ارنولد
کره جنوبیترکیب کره:
جو هیون وو، کیم مین جائه، پارک یانگ وو (پارک جین ساب -106)، هوانگ این بئوم هیون (سئوک هونگ -77)، سون هیونگ مین، چو سوئه گونگ (لی جائه سونگ -69)، هوانگ هی چان، لی کانگ این، کیم یونگ وون، سئول یونگ وو، کیم تائه هوان (یانگ هیون جون -85)
سرمربی:یورگن کلینزمن


کارت زرد کارت زرد: 

تیم ملی استرالیا: هری سوتار 1+45

تیم ملی کره: کیم مین جائه 1+90

کارت قرمز اخراج

تیم ملی استرالیا: اونیل 5+104

ویدئو: 323598

توپ گل شرح گل:

استرالیا 1 - کره جنوبی 0 (گودوین - دقیقه 43): پاس اشتباه هوانگ این بئوم باعث شد تا استرالیا در یک سوم دقاعی کره صاحب توپ شود. سپس پاس به اتکینسون ارسال شد و او توپ را روی دروازه فرستاد تا کریگ گودوین با یک ضربه دقیق دروازه را باز کند.

ویدئو: 323583

استرالیا 1 - کره جنوبی 1 (هوانگ هی چان - دقیقه 90+5): سون هیونگ مین یک تنه به دفاع حریف زد و توانست پنالتی بگیرد اما پشت توپ هی چان هوانگ ایستاد و او با یک ضربه دقیق دروازه را گشود.

ویدئو: 323590

استرالیا ۱ - کره جنوبی ۲ (سون هیونگ مین - دقیقه 104): سون هیونگ مین پشت ضربه ایستگاهی ایستاد و با یک ضربه استثنایی مت رایان را مغلوب خود کرد.

ویدئو: 323597

کرنومتردقایق حساس:

دقیقه ۱۸: شوت کونور متکلف از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: حمله همه جانبه بازیکنان استرالیا با واکنش دیدنی گلر کره همراه شد. در ادامه نیز کونور دروازه خالی را نتوانست باز کند و ضربه‌اش به بالای دروازه رفت.

دقیقه 32: پاس در عمق به یونگ وو سئول باعث شد تا او بلافاصله پاس را به هوانگ برساند و او دروازه را باز کند اما این گل آفساید گرفته شد.

ویدئو: 323582

دقیقه 49: ضربه لی کانگ این از داخل محوطه جریمه با واکنش مت رایان همراه شد و او به سادگی توپ را در دست گرفت.

دقیقه 54: ارسال روی دروازه کره با ضربه سر اروین همراه شد که ضربه سر او را جو هیون وو برگشت داد. در ادامه توپ جلوی پای او افتاد که ضربه محکمش از یک قدمی را دوباره گلر کره گرفت و در ادامه میشل دوک نتوانست دروازه را باز کند.

ویدئو: 323586

دقیقه 70: ارسال روی کره در حالی به چو سوئه گونگ رسید که او نتوانست توپ را تبدیل به گل کند و فرصتی عالی را از دست داد.

دقیقه 74: سانتری دیگر روی دروازه کره و این بار ضربه سر میشل دوک را گلر کره گرفت.

دقیقه 84: یک ضد حمله سریع برای استرالیا و ارسال پاس به دهانه دروازه اما میشل دوک بازهم نتوانست دروازه را باز کند و ضربه سرش با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۹۴: حمله کره از سمت راست با دو ضربه هوانگ و لی کانگ همراه شد که مت رایان به شکلی شگفت انگیز مهار کرد.

دقیقه ۹۵: شوت لی جائه سونگ را هم مت رایان گرفت.

دقیقه ۱۰۵: اونیل ستاره استرالیا با خطای شدید روی بازیکن کره از زمین اخراج شد. جالب اینکه داور ابتدا کارت زرد نشان داد و بعد از بازبینی بازیکن حریف را اخراج کرد.

دقیقه ۱۱۱: شوت از راه دور سوپ هیونگ مین به سادگی در اختیار رایان قرار گرفت.

دقیقه ۱۱۹: حرکت سون هیونگ مین با پاس به لی کانگ این همراه شد که توپ او را مت رایان برگشت داد و در ادامه ضربه هیون سئوک نیز مهار شد.

ویدئو: 323600

بولت تراکتورحواشی:

بولت زیر مجموعهورزشگاه الجنوب با ۳۷ هزار تماشاگر میزبان یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی بود؛ تماشاگرانی که از دیدن یک بازی تماشایی و سطح بالا نهایت لذت را بردند.

بولت زیر مجموعهاولین صحنه بحث برانگیز بازی در نیمه اول و روی آفساید کره اتفاق افتاد؛ جایی که VAR توانست آفساید میلی متری مهاجم کره را بگیرد و گل یاران سون را رد کند.

بولت زیر مجموعهکره‌ای‌ها با وجود کنترل بازی در نیمه اول، پس از دریافت گل اول بازی روی اشتباه بازیکن خودی، شرایط سختی را برای گلزنی تجربه کردند اما با حمایت هواداران از تلاش خود کم نکردند. وقتی که گل تساوی کره به ثمر رسید، دوربین یک هوادار کره‌ای را نشان می‌داد که روی سکوها مشغول اشک ریختن بود.

بولت زیر مجموعهدر شرایطی که به نظر می‌رسید کره به دلیل پشت سر گذاشتن یک نبرد ۱۲۰ دقیقه‌ای توان کافی برای جدال با استرالیای بلندقامت را نداشته باشد اما در نهایت حرکت فردی سون و گرفتن پنالتی از مدافعین حریف تاثیرگذار شد و کره به بازی برگشت. استرالیایی‌ها روی این صحنه اعتراض شدیدی به داور داشتند.

بولت زیر مجموعههوانگ هی چان، گلزن اول کره در این مسابقه، بعد از به ثمر رساندن پنالتی در دقیقه ۹۰+۵ به سمت هوادارانی که در گوشه‌ای از ورزشگاه نشسته بودند رفت و آنها را با حرکا دست با آرامش دعوت کرد؛ انگار که می‌دانست تیمش این بازی را به سود خود تمام می‌کند.

بولت زیر مجموعهواکنش یورگن کلینزمن، سرمربی کره، به گلزنی سون جالب بود. او برای اولین بار در این تورنمنت خوشحالی مفصل و از ته دلی شبیه با دوران فوتبالش از خود به نمایش گذاشت.

بولت زیر مجموعهبا اتمام مسابقه، سون هیونگ مین خود را به چا دو ری، ستاره سابق تیم ملی کره و مربی فعلی ببرهای تائجو رساند و در آغوش او گریه کرد. این یکی صحنه‌های دراماتیک این نبرد جذاب ۱۲۰ دقیقه‌ای بود.

1986337

بولت زیر مجموعهدر پایان مسابقه و زمانی که بازیکنان تیم ملی کره به رختکن رفتند، سون کل ورزشگاه را دور زد و از هوادارانی که در گوشه ورزشگاه حضور داشتند، تشکر کرد.

بولت زیر مجموعهکیم مین جائه، ستاره خط دفاعی کره و عضو باشگاه بایرن مونیخ به دلیل دریافت کارت زرد دوم بازی نیمه نهایی را از دست داد.

بولت زیر مجموعهکره جنوبی با پشت سر گذاشتن دو بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای و در شرایطی که در مرحله مقدماتی نیز مسابقات دشواری را پشت سر گذاشته، در شرایطی به نیمه نهایی رسیده که حالا یک بازی به ظاهر آسان انتظار آنها را می‌کشد. آنها باید با یک ریکاوری کامل خود را به دیدار مقابل تیم شگفتی‌ساز اردن برسانند.

دیدگاه‌ها