کد خبر : 1999348 | 14 بهمن 1402 ساعت 07:31 | 37.4K بازدید | 30 دیدگاه

تیم ملی نیاز به شوک دارد

رحمان: کاش ژاپنی‌ها برایمان کری بخوانند!

رحمان احمدی نسبت به فاصله کم مسابقات در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا انتقاد کرد.

 رحمان: کاش ژاپنی‌ها برایمان کری بخوانند!

به گزارش ورزش سه و به نقل از ایران ورزشی، وقتی از رحمان احمدی حرف به میان می‌آید، هواداران فوتبال ایران به یاد صعود استثنایی تیم ملی فوتبال ایران با رحمان احمدی به جام جهانی می‌افتند، روزهایی که تیم ملی نیاز به سه برد متوالی داشت و این کار با حضور احمدی درون دروازه تیم ملی مهیا شد. روزهایی که بارها و بارها احمدی توانست دروازه تیم ملی کشورمان را از فرو ریختن نجات دهد.

هر چند احمدی به هر دلیل غیرفنی، در جام جهانی بازی نکرد، اما حضور ایران در جام جهانی را مدیون این بازیکن بودیم. حالا احمدی درباره تیم ملی و شرایط سختی که مثل آن روزها، برای تیم ملی به وجود آمده، حرف می‌زند و مثل همیشه منطقی به موضوعات نگاه می‌کند. او معتقد است تیم ملی نیاز به تمرکز دارد و البته در شرایط بسیار سختی باید به مصاف ژاپن برود.

1336253

بولت پرسپولیساین گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

بولت سرشاخهبه نظرم بهتر است، حرفمان را از بازی با سوریه آغاز کنیم، چرا تیم ملی در چنین شرایطی قرار گرفت؟
بازی با سوریه دو نیمه متفاوت داشت، نیمه اول کاملاً تیم ملی سوار بر بازی بود و توانست بازی همیشگی و خوب خودش را به نمایش بگذارد، اما در ضربات آخر تمرکز کافی را نداشت و نتوانستیم به گل برسیم. اما در نیمه دوم بازی بسیار ضعیفی را برگزار کردیم. در نیمه اول تیم ملی و بازیکنان خودشان بودند و توانستند توانایی خوبی را به نمایش بگذارند که خیلی امیدوارمان کرد، اما با رفتن به رختکن و برگشتن بازیکنان، همه چیز خراب شد و تیمی که چندان توانایی نداشت، به راحتی بازی را به تساوی کشاند.

بولت سرشاخهمشکل اصلی در این بازی به نظر شما چه چیزی بود؟
در وهله اول، باید قبول کنیم، تیم ملی تمرکز کافی را نداشت، در ضربات آخر مشکل داشتیم و این تنها اشکال نبود، چرا که این ضعف در دفاع هم وجود داشت، شما نگاه کنید طارمی کجا خطا می‌کند و کارت زرد دوم را می‌گیرد، خب اینها اشکالاتی است که به نظرم لازم است کادر فنی برای بازی با ژاپن فکری به حال آنها بکند.

بولت سرشاخهکاملاً درست است، ما در نیمه اول بازی با سوریه موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم، اما برخی‌ها معتقدند در دفاع مشکلی نداشتیم.
چرا مشکل داریم، ما در دفاع تغییرات زیادی داشتیم و وقتی در خط دفاعی تغییرات زیاد می‌شود، به خودی خود، اشتباهات هم زیاد می‌شود، ما صادق محرمی را نداریم و یکی دو بازیکن هم محروم هستند، که باعث می‌شود، در دفاع هم مشکل داشته باشیم. جابه جایی زیاد در دفاع، عدم تمرکز و هماهنگی ایجاد می‌کند.

1985839

بولت سرشاخهبا همین شرایط باید در برابر ژاپن بازی کنیم، فکر می‌کنید تیم ملی می‌تواند موفق شود؟
برای موفقیت مقابل ژاپن، تیم ملی کشورمان نیاز به شوک دارد، شما نگاه کنید بهترین بازی تیم ملی مقابل امارات بود، آنها قبل از بازی برای تیم ملی کری خواندند و همین باعث شد بازیکنان با روحیه بهتر و با هماهنگی خوبی وارد بازی شوند و بهترین بازیشان را تا اینجای کار به نمایش گذاشتند. الان هم باید به هر طریقی شوکی به تیم ملی وارد شود، فکر می‌کنم تیم ملی کار سختی مقابل ژاپن دارد، اما اگر مثل بازی با امارات به میدان بروند، جای امیدواری وجود دارد. باید اتفاقی رخ دهد که تیم ملی و بازیکنان به خودشان بیایند.

بولت سرشاخهژاپن را چطور دیدید؟
خب تیم بسیار خوبی است که در تمام بازی‌هایش خوب ظاهر شده است، در بازی با ویتنام یک نیمه بسیار بد داشت، اما خیلی خوب تیم جمع و جور شد و توانست آن بازی را هم برنده باشد. به هر حال حریفی است که بازی به بازی پیش می‌رود و از بازیکنان خوبی هم بهره می‌برد.

بولت سرشاخهشرایط فعلی تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
بازی بی‌برنامه در مقابل سوریه و کشیدن بازی به وقت‌های اضافه و در نهایت به ضربات پنالتی، باعث شد بازیکنان تیم ملی خسته شوند و البته وقت مناسبی هم برای ریکاوری نیست. 120 دقیقه بازی پرفشار و استرس، حسابی بازیکنان را خسته کرده است و با همین خستگی باید مقابل ژاپن به میدان بروند که به نظرم باید کادر فنی فکری برای این قضیه بکند. به طور حتم 9 تا 10 بازیکن از بازیکنان سوریه در مقابل ژاپن هم بازی خواهند کرد و باید از نظر روحیه و بدنی تقویت شوند.

بولت سرشاخهطارمی را هم که در این بازی نخواهیم داشت.
اینکه طارمی بازیکن بزرگی است و می‌توانست در بازی با ژاپن کمک حال تیم ملی باشد، شکی نیست، به هر حال این بازیکن را نداریم و جانشین این بازیکن وظیفه سنگینی در مقابل ژاپن خواهد داشت. به نظر من کادر فنی روی بازیکن جایگزین طارمی باید خیلی خوب کار کند.

بولت سرشاخهبه قول خودتان، زمان زیادی برای این کار وجود ندارد؟
دقیقاً، متأسفانه به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی مسابقات هم اصلاً خوب نیست، اگر بخواهیم تورنمنت با کیفیتی داشته باشیم، باید به تیم‌ها زمان داد. اما در این بازی‌ها متأسفانه خیلی چیزها در نظر گرفته نشده و برخی تیم‌ها یک هفته استراحت می‌کنند و برخی تیم‌ها دو سه روز یک بار به میدان می‌روند.

دیدگاه‌ها