کد خبر : 1999403 | 14 بهمن 1402 ساعت 11:59 | 48.2K بازدید | 19 دیدگاه

باشگاه‌ها نمی‌توانند قیمت بازیکنان را تعیین کنند

طرح جنجالی اینفانتینو برای تعیین قیمت بازیکنان

جانی اینفانتینو، رییس فیفا، مدعی شده که قیمت نقل و انتقال بازیکنان باید در آینده توسط الگوریتم مشخص کامپیوتری تعیین شود.

طرح جنجالی اینفانتینو برای تعیین قیمت بازیکنان

به گزارش "ورزش سه"، بحث درباره قیمت‌های تعیین‌شده برای خرید و فروش بازیکنان خصوصا در چند پنجره نقل و انتقالاتی اخیر در فوتبال اروپا بسیار داغ شده و افراد زیادی معتقد هستند که قیمت‌های پرداختی برای بعضی از آنها غیرواقعی و حتی فضایی است. 

رقابت برای جذب بازیکنان درخشان در بین باشگاه‌های اروپایی و خصوصا لیگ برتر انگلیس باعث شده که مبالغی باورنکردنی از سوی آنها پرداخت شود و این موضوع انتقادهای بسیاری را در چند سال اخیر به همراه داشته است.

حالا اینفانتینو به عنوان رییس فیفا ادعای بسیار جالبی را مطرح کرده و خواهان استفاده از الگوریتم خاص و مشخص برای تعیین قیمت بازیکنان به جای تعیین قیمت هر بازیکن توسط باشگاه‌ها در آینده شده است. 

1975506

او در کنفرانس قوانین فیفا که در توکیو برگزار شد گفت: «حالا بیشتر از هر زمان دیگری مهم و ضروری است که درباره این مسائل صحبت کنیم. برای مثال، باید احتمال استفاده از الگوریتم مشخص برای ارزیابی قیمت منصفانه نقل و انتقال بازیکنان برای افزایش شفافیت در این سیستم و کمک به سرمایه‌داران فوتبالی را در نظر بگیریم.»

این ادعای عجیب در حالی از سوی رییس فیفا مطرح شده است که فوتبال اروپا شاهد پنجره نقل و انتقالات زمستانی بسیار ساکت و آرامی بود و بر خلاف چند سال اخیر، تقریبا هیچ خرید و فروش خاص و جنجالی‌ای در ماه ژانویه سال 2024 صورت نگرفت. 

1902707

صحبت‌های مطرح‌شده از سوی اینفانتینو در حال حاضر صرفا یک ایده است، اما باید دید که آیا مدیران تحت هدایت او در فیفا قصد دارند اقدامی جدی برای به‌کارگیری این روش در چند سال پیش‌رو انجام دهند یا خیر. 

هرچند، حتی اگر این روش عملی شود هم مشخص نیست که تاثیرگذاری آن روی بازار و در تعیین قیمت بازیکنان به چه صورت و به چه اندازه خواهد بود و آیا تغییر خاصی را در روند صعودی قیمت ستاره‌های اعمال خواهد کرد.

دیدگاه‌ها