کد خبر : 1999419 | 14 بهمن 1402 ساعت 13:25 | 27.5K بازدید | 11 دیدگاه

کدام حمایت از سوپرلیگ؟

بیانیه تند رم و 3 باشگاه بزرگ اروپایی علیه لاپورتا

خوان لاپورتا روز گذشته فهرستی از باشگاه‌های اروپایی حامی سوپرلیگ معرفی کرد که چهار تای آنها قاطعانه این ادعا را رد کردند.

بیانیه تند رم و 3 باشگاه بزرگ اروپایی علیه لاپورتا

به گزارش "ورزش سه"، خوان لاپورتا دیروز مصاحبه‌ای طوفانی با رادیو راک 1 انجام داد. در بخشی از این مصاحبه او در مورد سوپرلیگ حرف زد و گفت که فعلا از حمایت انگلیسی‌ها برخوردار نیستند، ولی چندین باشگاه بزرگ دیگر اروپایی را نام برد که با طرح سوپرلیگ موافقت کرده‌اند.

1986428

لاپورتا گفت: «ما به دنبال رقابت و پایداری هستیم. این باید در فصل آینده یا 26-2025 محقق شود و در غیر این صورت، دوباره به آن فکر خواهیم کرد. ما توافق لوکزامبورگ را برده‌ایم و زمان انجام آن فرا رسیده است. چه انگلیسی‌ها بیایند یا نه. انگلیسی‌ها از من دلخورند. شما به باشگاه‌ها پیشنهاد می‌دهید که فقط با شرکت کردن در سوپرلیگ، 100 میلیون یورو سود می‌کنند. شما حتی با قهرمانی در لیگ قهرمانان نمی‌توانید چنین رقمی را دریافت کنید. بارسا، رئال مادرید، اینتر، میلان، ناپولی، رم، مارسی، آژاکس، فاینورد، پی‌اس‌وی، بروژ و اندرلخت حامی سوپرلیگ هستند. 16 یا 18 تیم هستیم و بهتر بگویم 16 تیم. تعداد کمی از باشگاه‌ها در جام باشگاه‌های اروپا در سال 55 شرکت کردند و حالا به تعداد تیم‌های شرکت‌کننده نگاه کنید.»

1981602

این اظهارات واکنش فوری چهار باشگاه رم، فاینورد، آژاکس و مارسی را به همراه داشت.

رم اولین باشگاهی بود که علیه رئیس بارسا بیانیه داد: «همان‌طور که ساعاتی بعد از رای دادگاه اتحادیه اروپا به نفع سوپرلیگ اعلام کردیم، ما به هیچ طریقی از سوپرلیگ حمایت نمی‌کنیم و ارتباطی با این پروژه نداریم. باشگاه همچنین تصریح می‌کند که هرگز موضع خود را در این زمینه بازنگری نکرده است و همچنین مذاکرات برای اتخاذ مسیری متفاوت با باشگاه‌های عضو اتحادیه باشگاه‌های اروپایی و علیه همکاری با یوفا و فیفا انجام نداده است.»

سه باشگاه دیگر نیز ساعاتی بعدتر، بیانیه‌هایی مشابه منتشر کرده و اظهارات لاپورتا را تکذیب کردند.

دیدگاه‌ها