کد خبر : 1999671 | 15 بهمن 1402 ساعت 12:11 | 80.5K بازدید | 53 دیدگاه

طعنه به ژاپن: با داشتن 20 لژیونر حذف شدید!

انتقادها از تیم ملی ژاپن به دلیل عملکردش در دیدار برابر تیم ملی ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا همچنان ادامه دارد.

طعنه به ژاپن: با داشتن 20 لژیونر حذف شدید!

به گزارش "ورزش سه"، باور حذف تیم ملی ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به دست تیم ملی ایران برای بسیاری از فوتبال‌دوستان، کارشناسان و رسانه‌های این کشور غیرقابل باور است. 

این دو تیم در حالی روز گذشته به مصاف یکدیگر رفتند که رتبه اول و دوم رده‌بندی برترین تیم‌های ملی از سوی فیفا در قاره آسیا متعلق به آنهاست و همه تماشاگران در انتظار تماشای یک بازی جذاب بودند، اتفاقی که در زمین هم رخ داد. شکست ژاپن در این بازی باعث شد که بسیاری از نشریات کره‌جنوبی انتقادهای جالبی را از آنها مطرح کنند.

ژاپن در نیمه اول موفق شد با یک گل پیروز به رختکن برود اما شرایط در نیمه دوم فرق کرد و گل محمد محبی بازی را به تساوی کشاند. ایران همچنان فشار را روی حریف حفظ کرد و در نهایت وقتی که بازی در وقت تلف شده پیگیری می‌شد و همه منتظر کشیده شدن آن به دو وقت اضافه بودند، اشتباه مدافعان ژاپن یک پنالتی را به ایران هدیه داد. 

1986580

این اشتباه توسط ایتاکورا و تومیاسو رخ داد که هر دو از ستاره‌های بزرگ و باتجربه این تیم هستند. با این که این صحنه چندان هم جدی نبود اما آنها سعی کردند توپ را همزمان دفع کنند و همین باعث شد که کار گره بخورد و حسین کنعانی فرصت مقابل دروازه پیدا کند و تکل ایتاکورا روی او داور را مجاب کرد که ضربه پنالتی را به سود ایران اعلام کند. 

علیرضا جهانبخش این توپ را به تور دروازه دوخت تا ایران با پیروزی برابر حریف قدرتمندش راهی مرحله نیمه نهایی شود و حالا باید برای صعود به فینال از سد قطر میزبان عبور کند. 

این نتیجه برای ژاپن واقعا شوکه کننده بود. در بین تیم‌هایی حاضر در این مسابقات، آنها رتبه اول آسیا را در رنکینگ فیفا در اختیار داشتند و ایران هم در بازی قبلی برابر سوریه 120 دقیقه بازی کرده بود، در حالی‌که آنها بازی نسبتا آسانی را برابر بحرین پشت سر گذاشته بودند. 

1986576

علاوه‌بر این، مهدی طارمی که یکی از ستاره‌های اصلی تیم ملی ایران است در این بازی به دلیل کارت قرمزی که در دیدار برابر تیم ملی سوریه دریافت کرد غایب بود اما آنها نتوانستند از این فرصت به خوبی استفاده کنند. 

شاید غیبت جونیا ایتو که به دلیل اتهام به تجاوز به دو زن از اردوی این تیم کنار گذاشته شده بود روی عملکرد آنها تاثیر گذاشت اما ژاپن همچنان بدون او هم یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های این جام به حساب می‌‌آمد. 

به این ترتیب رویای آنها برای فتح جام قهرمانی آسیا پس از 13 سال بار دیگر ناتمام ماند و این تیم مجبور شد با وجود داشتن 20 لژیونر در کشورهایی چون انگلیس، اسکاتلند، اسپانیا، آلمان، فرانسه، هلند، پرتغال و بلژیک بدون هیچ دستاوردی از قطر به خانه برگردد. 

دیدگاه‌ها