کد خبر : 1999799 | 15 بهمن 1402 ساعت 19:40 | 43.6K بازدید | 20 دیدگاه

سرآسیایی: بزرگ زرینی در تاریخ ایران ثبت شد؛

موفقیت تیم ملی در چهار پارامتر مقابل ژاپن

سرمربی تیم فوتبال سایپا معتقد است در مصاف تیم ملی مقابل ژاپن ژن فوتبالی بازیکنان ایرانی متبلور شده است.

موفقیت تیم ملی در چهار پارامتر مقابل ژاپن

به گزارش "ورزش‌ سه"، مجتبی سرآسیایی سرمربی تیم فوتبال سایپا که یکی از دستیاران امیر قلعه‌نویی در گل‌گهر سیرجان بود، حرف‌هایش را درباره پیروزی تاریخی تیم ملی مقابل ژاپن اینطور در گفت‌وگویی با خبرنگار ما آغاز کرد: این مسابقه یک برگ زرین بزرگ و ماندگار در تاریخ فوتبال ایران بود. البته این اتفاق با توجه به چند پارامتر افتاد.

او ادامه داد: اول اینکه یک ریکاوری علمی انجام شد و ما در این کار کاملا موفق بودیم. دوم در بحث تحلیل و آنالیز حریف بود. سوم انتخاب استراتژی و مورد بعدی اصرار بر اجرای مدل بازی. این‌ها 4 پارامتر فنی بودند که کاملا کادر فنی را متمایز کرد و کاملا موفق عمل کردیم.

1987043

سرآسیایی درباره عدم انجام حتی یک تعویض تا پیش از گل دوم مقابل ژاپن هم صحبت کرد: همان‌طور که گفتم استمرار مدل بازی، انتخاب بازیکنان و دستورات تاکتیکی تا گل دوم ادامه داشت و این موضوع نشان داد که کادر فنی بر مدل بازی خود اصرار دارد و حتی پس از گل خوردن هم از استراتژی خود عقب نکشیدند.

سرمربی سایپا در ادامه به تمجید از عملکرد بازیکنان پرداخت: یک جایی دو سه اشتباه پشت سر هم داشتیم، غافلگیر شدیم و گل خوردیم، اما بحثی که می‌خواهم به آن بپردازم بحث "سرسختی ذهنی یا منتال تافنس" است که خیلی نکته بزرگی در این مسابقه و به طور کلی فوتبال بود. همیشه این سرسختی ذهنی در شرایط سخت به کمک ما آمده. هم کادر و هم تیم پشتیبانی و هم بازیکنان بسیار باکیفیتی داریم که به بهترین شکل کار بازگشت به مسابقه را انجام دادند. ضمن اینکه ژاپن به غیر از یکی دو صحنه روی دروازه ایران نیامد و ما تمام بازی روی دروازه ژاپن بودیم؛ ژاپنی که خودش را از فوتبال آسیا جدا کرده و یک سر و گردن از فوتبال آسیا فراتر رفته، اما بازیکنان ما و تیم ما با یک استراتژی مناسب توانستند خطرات زیادی روی دروازه ژاپن ایجاد کنند.

دستیار امیر قلعه‌نویی در سیرجان اضافه کرد: من در دو سه مصاحبه دیگر عنوان کرده بودم که تیم فنی بسیار خوبی داریم. ورای امیر قلعه‌نویی که خودش یک تجربه بزرگ و یک مدیر قوی در کنار زمین، رختکن و در بازه زمانی تمرینات است، تیمی که کنار امیر قلعه‌نویی قرار گرفته، در پارامترهایی که برشمردم در این بازی نقش‌شان کاملا معلوم بود و یک تیم تلفیقی بسیار قوی است.

1987042

سرمربی سایپا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به منتقدان تیم ملی بیان کرد: یک سری از منتقدان از سر خیرخواهی نقد می‌کنند و البته هم که نقد وجود دارد و هنوز هم تیم ملی خالی از عیب نیست، اما یک سری مغرضانه نقد می‌کردند. شما برزیل، بایرن، منچسترسیتی و همه تیم‌های بزرگ دنیا را می‌توانید در پارامترهای مختلف نقد کنید، اما اینکه از سر خیرخواهی نقد کنیم یا از سر قصد و غرض خیلی با هم فرق دارد. برای منتقدان مغرض به نظرم چیزی برای صحبت کردن نماند. اتفاق بسیار خوبی برای فوتبال ما با یک سرمربی ایرانی، کادر فنی قوی و با بازیکنان شایسته افتاد.

سرمربی سایپا در ادامه اضافه کرد: در بدترین حالت که به نظرم اتفاق نمی‌افتد، حتی اگر خدایی ناکرده به قطر هم ببازیم، دیگر جایی برای نقد نیست. اصل ژن فوتبالی ما در بازی با ژاپن متبلور شد. خیلی بابت این بازی خوشحالم. هم بابت تیم ملی و هم برای مردم که واقعا شاد شدند.

او سپس درباره پیروزی 2 بر صفر برابر دریای بابل که دور از خانه بود، اضافه کرد: یک بازی خیلی خیلی مهم را بردیم. بازی فیزیکی و درگیرانه بود. بازی هم در چمن مصنوعی برگزار می‌شد و زیر باران بود که کار را سخت‌تر می‌کرد. با این حال بچه‌ها از جان مایه گذاشتند و سه امتیاز سرنوشت‌ساز را به دست آوردیم.

دیدگاه‌ها