کد خبر : 2001589 | 23 بهمن 1402 ساعت 12:14 | 21.8K بازدید | 38 دیدگاه

باورنکردنی: قهرمانی پایه‌های پرسپولیس بعد از 21 سال!

تیم نوجوانان پرسپولیس موفق شد بعد از دو دهه برای آکادمی این باشگاه یک مقام قهرمانی بیاورد.

باورنکردنی: قهرمانی پایه‌های پرسپولیس بعد از 21 سال!

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته تیم نوجوانان پرسپولیس موفق شد با هدایت حسن خان‌محمدی مدافع راست اسبق سرخ‌ها قهرمان لیگ برتر نوجوانان تهران شود.

این قهرمانی با اقتدار به دست آمد و سرخ‌های نوجوان در فاصله دو هفته مانده به پایان 12 امتیاز بالاتر از تیم دوم جدول داشتند تا بعد از سال‌ها یک قهرمانی دلچسب در رده‌های پایه نصیب باشگاه پرسپولیس شود که این خوشحالی در واکنش باشگاه و مدیریتش نمود داشت.

اما نکته عجیب و بارورنکردنی ماجرا اینجاست که تیم نوجوانان پرسپولیس بعد از چیزی حدود دو دهه قهرمانی را به آکادمی این باشگاه آورد.

آخرین قهرمانی در تیم‌های پایه پرسپولیس آنقدر دور بوده که در باشگاه پرسپولیس هیچ کس از آن خبر ندارد اما گفته می‌شود همین تیم نوجوانان در سال 1381 با هدایت زنده یاد مجید سبزی به مقام قهرمانی تهران رسیده بود.

در واقع طی بیست و یک سال اخیر پرسپولیس در هیچ یک از رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوان و امید صاحب مقام قهرمانی نشده بود که این در مورد باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس که باید صاحب یکی از بهترین آکادمی‌های فوتبال در ایران باشد عجیب و باورنکردنی است.

البته هدف نخست تیم‌های پایه تربیت و پرورش بازیکنانی است که آینده تیم اصلی را تامین کنند و قهرمانی در اولویت دوم قرار می‌گیرد اما برای پرستیژ باشگاه پرسپولیس خوب نیست که بیست و یک سال در رده‌های پایه قهرمانی نداشته باشد.

البته طی سه فصل گذشته تیم امید پرسپولیس با هدایت اسماعیل حلالی و بعد منصور هاشمی دو سه بار تا آستانه قهرمانی پیش رفت که در آخرین هفته‌ها ناکام ماند. تیم امید پرسپولیس در فصل جاری هم مدعی قهرمانی بود اما حضور بازیکنان مهم این تیم در تمرین بزرگسالان موجب شد در هفته‌های اخیر بلغزد و از شانس قهرمانی دور شود.
تیم‌های نونهالان و جوانان پرسپولیس هم در فصل جاری عملکرد بدی نداشته‌اند و در رده‌های نسبتا قابل قبولی هستند اما شانس قهرمانی ندارند.

در حال حاضر تیم امید پرسپولیس در فاصله سه هفته مانده به پایان رقابت‌های این فصل در رده سوم قرار دارد، تیم جوانان در رتبه پنجم و تیم نونهالان در رده چهارم جدول هستند.

دیدگاه‌ها