کد خبر : 2001768 | 24 بهمن 1402 ساعت 03:50 | 72K بازدید | 22 دیدگاه

ستاره‌هایی که کمتر از حد انتظار ظاهر شدند:

تیم منتخب بازیکنان ناکام جام ملت‌ها

تیم منتخب جام ملت‌های آسیا 2023 مشخص شد و ستاره‌های بزرگی از فوتبال آسیا خارج از لیست حضور داشتند و نتوانستند به همراه تیم ملی کشورشان به مراحل پایانی صعود کنند و عنوان قهرمانی را به دست آوردند.

تیم منتخب بازیکنان ناکام جام ملت‌ها

 به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان بزرگی که در لیگ‌های مطرح اروپایی به میدان می‌روند و از ستاره‌های تاثیرگذار تیم‌های باشگاهی خود هستند و پیش از شروع مسابقات فوتبال‌ دوستان نگاه ویژه‌ای نسبت به این بازیکنان داشتند و انتظار درخشش آنها با پیراهن تیم ملی کشورشان را می‌کشیدند.

در ادامه به تیم 11 نفره ناکام‌ترین ستاره های جام خواهیم پرداخت:

زیون سوزوکی (سن‌ترویدن - ژاپن)

زیون سوزوکی دروازه‌بان جوان تیم ملی ژاپن پیش از جام ملت‌ها مورد توجه باشگاه‌های بزرگی همچون منچستر یونایتد قرار گرفته بود اما او در این تورنمنت یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان جام بود و تاثیر زیادی روی گل‌های دریافتی ژاپن داشت، عملکرد پرنقص او شرایط تیمی ژاپن را هم تحت تاثیر قرار داده بود.

1990301

هری سوتار (لسترسیتی - استرالیا)

مدافع بلند قامت تیم ملی استرالیا که در مرحله گروهی نمایش خیره‌کننده‌ای داشت اما شکست ناگهانی آنها مقابل کره جنوبی او را هم از حضور در مراحل پایانی جام ملت‌ها دور کرد، این بازیکن جایی در ترکیب ثابت لسترسیتی ندارد و درخشش در این مسابقات می‌توانست شرایط باشگاهی او را هم دگرگون کند اما حذف در مرحله یک هشتم نهایی سهم او و دیگر ملی‌پوشان استرالیا بود.

1990074

تاکهیرو تومیاسو (آرسنال - ژاپن)

ستاره خط دفاعی ژاپن که در آرسنال انگلیس توپ می‌زند در این تورنمنت عملکرد خوبی نداشت و به همراه دیگر بازیکنان خط دفاعی ژاپن آمار ضعیفی را به جای گذاشتند، شکست آنها مقابل ایران در مرحله یک چهارم نهایی پایانی بود برای مدعی‌ترین تیم جام و ستاره‌هایی که در لیگ‌های معتبر اروپایی نقش کلیدی دارند.

1990297

کیم مین جائه (بایرن مونیخ - کره جنوبی)

ستاره گرانقیمت خط دفاعی کره جنوبی که پس از درخشش و قهرمانی همراه با ناپولی به یکی از گرانقیمت‌ترین مدافعان دنیا تبدیل شد و به بایرن مونیخ منتقل شد اما در طول تورنمنت عملکردی که از او انتظار می‌رفت را به نمایش نگذاشت و تیم ملی کشورش در غیاب او مقابل اردن شکست خورد و از مسابقات کنار رفت.

1990295

تاکفوسا کوبو (رئال سوسیه‌داد - ژاپن)

با ارزش‌ترین بازیکن حال حاضر آسیا و ستاره لالیگایی تیم ملی ژاپن در این مسابقات عملکرد کاملا معمولی را ارائه کرد و فاصله زیادی با بازیکنی که در ترکیب رئال سوسیه‌داد به میدان می‌رود داشت، او نتوانست فاز هجومی ژاپن را تحت تاثیر عملکرد خود قرار دهد و دیگر ستاره‌های تیم ملی ژاپن نقش کلیدی‌تری نسبت به او داشتند.

1990298

بشار رسن (القطر - عراق)

ستاره سابق خط هافبک پرسپولیس در جام ملت‌های عملکرد موفق نداشت و به همین واسطه اکثر مسابقات را به عنوان بازیکن جانشین وارد میدان شد و کار را از روی نیمکت شروع کرد، او در بین عملکرد خوب بازیکنان عراق جایی نداشت و یکی از ستاره‌های خاموش این دوره از مسابقات بود.

1990299

سالم الدوساری (الهلال - عربستان)

ستاره تیم ملی عربستان در جام جهانی عملکرد خیره کننده‌ای داشت و فوتبال دوستان عربستانی منتظر درخشش او در جام ملت‌های آسیا بودند اما او تورنمنت را بدون گل و پاس گل به پایان رساند تا یکی از ناکام‌ترین بازیکنان از لحاظ دستاورد تیمی و فردی باشد!

1990294

واتارو اندو (لیورپول - ژاپن)

کاپیتان تیم ملی ژاپن در این مسابقات در حد و اندازه‌های نام خود نبود و عملکردی معمولی در این مسابقات ارائه کرد، او یک گل و یک پاس گل به نام خود ثبت کرد و در دیدارهای مختلف نتوانست میانه میدان را به همراه دیگر ستاره‌های ژاپن در اختیار داشته باشد و در تمامی مسابقات نبض مسابقه در اختیار رقبای ژاپن قرار گرفت، ستاره لیورپول در این تورنمنت روزهای خوشی را پشت سر نگذاشت.

1986539

مهدی طارمی (پورتو - ایران)

ستاره خط حمله ایران که پیش از آغاز جام ملت‌ها مورد توجه باشگاه های بزرگ اروپایی قرار گرفته است در دو دیدار ایران مقابل سوریه و امارات موفق به گلزنی شد و دیدار سرنوشت ساز مقابل ژاپن را به دلیل محرومیت غایب بود، او در بازی مقابل قطر با تغییر پستی که داشت نتوانست مهره تاثیرگذاری باشد و در مجموع با حذف ایران در مرحله نیمه نهایی با عملکردی کمتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت تورنمنت برایش به پایان رسید.

1988288

صالح الشهری ( الهلال - عربستان)

گلزن اول عربستانی‌ها که در بازی‌های باشگاهی به دلیل حضور بازیکنان بزرگ نیمکت نشین شده است در جام ملت های آسیا تحت تاثیر همین موضوع عملکرد ضعیفی داشت و موفق به گلزنی نشد تا تورنمنتی تلخ را پشت سر بگذارد و روبرتو مانچینی در ادامه مسابقات به عبدالله دریف اعتماد بیشتری انجام دهد، او در سال‌های گذشته بهترین‌ گلزن عربستانی ها در خط حمله بود اما در این مسابقات ناامیدکننده ظاهر شد.

1990302

میشل دوک (ماچیدا ژاپن - استرالیا)

گلزن استرالیا در جام جهانی، جام ملت‌های آسیا را با از دست دادن موقعیت‌های پرتعداد در دو بازی اول مرحله گروهی شروع کرد و پس از آن گراهام آرنولد او را به نیمکت تیم ملی استرالیا تبعید کرد و دیگر مهاجمان این تیم را به بازی گرفت، او پیش از شروع مسابقات به عنوان یکی از مدعیان آقای گلی مسابقات مطرح شده بود و استرالیایی‌ها حساب ویژه‌ای روی او و پتانسیل بالایی که در گلزنی دارد باز کرده بودند اما میشل دوک استرالیایی‌ها را ناامید کرد.

1990296

به نظر شما کدام بازیکنان می‌توانستند در این جام عملکرد بهتری در طول تورنمنت داشته باشند و زمینه‌ساز حضور تیم ملی کشورشان در فینال مسابقات و حضور در تیم منتخب را داشتند و اما عملکرد ضعیف‌تری نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شد ارائه کردند؟

دیدگاه‌ها