کد خبر : 2002202 | 25 بهمن 1402 ساعت 20:54 | 25.5K بازدید | 44 دیدگاه

این جام ملت‌ها درس‌های زیادی برایم داشت

نصرتی: جای بعضی بازیکنان بودم، خداحافظی می‌کردم

محمد نصرتی می‌گوید تغییر نسل در تیم ملی اجتناب ناپذیر است و بازیکنان جدید می‌توانند کار را پیش ببرند.

نصرتی: جای بعضی بازیکنان بودم، خداحافظی می‌کردم

به گزارش “ورزش سه”، محمد نصرتی، مدافع سابق تیم ملی ایران که بیش از هشتادبار پیراهن تیم ملی را برتن کرده و حالا در کنار پاکو خمس، عضو کادرفنی تراکتور است، در گفت‌وگو با خبرنگار ما پیرامون حضور ایران در جام ملت‌ها صحبت کرده است.

او در ابتدا اظهار داشت: در مورد جام ملت‌ها، به نظر من عملکرد ما موفقیت‌آمیز نبود اما خوب بود. همین که جزء چهار تیم برتر آسیا رفتیم، خوب است. چیزی که برای من خیلی به چشم آمد و خودم درسی گرفتم، این بود که انگیزه می‌تواند خیلی کارها را انجام بدهد. خیلی از تیم‌ها با دوندگی مناسب و انگیزه توانستند خیلی از ضعف‌ها را پوشش بدهند.

نصرتی با اشاره به شکست ایران در نیمه نهایی توضحی داد: در مورد بازی قطر، به نظرم کادرفنی شجاعتی که در بازی‌های قبلی داشت، در این بازی از خود نشان نداد. این نظر شخصی من است. در بازی‌های قبلی جسارت بیشتری را دیدیم اما در بازی قطر، از نظر ترکیب و نحوه بازی و تعویض‌، این را کمتر دیدیم. به نظر من برای بازی قطر، محمد محبی، باید از ابتدا بازی می‌کرد.

وی افزود: در مجموع عملکرد خوب بود و نمی‌توانم بگویم بد بودیم اما شاید همه انتظار قهرمانی یا حضور در فینال را داشتند.

مدافع پیشین پرسپولیس و تراکتور در خصوص احتمال خداحافظی چند بازیکن گفت: من اگر خودم جای یک‌سری از بازیکنان تیم ملی بودم باتوجه به وضعیت سنی و ترافیک پستی، از تیم ملی خداحافظی می‌کردم چون این خداحافظی بهتر از این است که سرمربی چند نفر را کنار بگذارد. البته منظورم این نیست که همه بازیکنان باتجربه خداحافظی کنند، منظورم این است خودشان ترافیک پست را در نظر بگیرند.

او در خصوص عملکرد تنها ملی‌پوش تراکتور نیز عنوان کرد: شجاع خلیل‌زاده عملکرد موثری داشت و بازیکن فیکس تیم ملی بود. شجاع بازیکن کلیدی تیم ملی است و درجام ملت‌ها هم نمایش‌های خوبی ارائه کرد و می‌تواند در تیم ملی مثمرثمر باشد.

نصرتی در پاسخ به این سوال که آیا برای جانشینی این نسل موسوم به نسل طلایی، چالشی وجود خواهد داشت؟ گفت: ما نیروی انسانی خیلی خوبی داریم، مطمئن باشید اگر 26 بازیکن تیم ملی بروند، 26 بازیکن خوب دیگر خواهند آمد. تغییر نسل در تیم ملی اجتناب‌ناپذیر است و بازیکنان جوان خوبی هم داریم که می‌توانند به سرعت کار را دست بگیرند.

دیدگاه‌ها