کد خبر : 2002343 | 26 بهمن 1402 ساعت 14:13 | 33.7K بازدید | 45 دیدگاه

فغانی با پرچم استرالیا در 2026

ایران از سطح اول داوری آسیا کنار رفت (عکس)

رسانه‌های اماراتی نیز فهرست منتشره در مورد لیست اولیه داوران جام جهانی را منتشر کردند.

ایران از سطح اول داوری آسیا کنار رفت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که شب گذشته مشخص شد که 16 داور آسیایی برای قضاوت جام جهانی 2026 انتخاب شده و خود را آماده تست نهایی برای حضور در جام جهانی خواهند کرد، حالا رسانه‌های اماراتی نیز این خبر را پوشش دادند.

بر این اساس 9 داور عربی در این لیست حضور دارند که از بین آنها عبدالرحمن جاسم قطری بازی رده‌بندی جام جهانی 2022 را قضاوت کرد. با این حال حضور احمد الکاف عمانی که در این سال‌ها قضاوت‌های پراشتباهی داشته، در این لیست جالب توجه به نظر می‌رسد.

1991150

همچنین تایید شد که علیرضا فغانی با پرچم کشور استرالیا شانس قضاوت در جام جهانی را دارد. البته از بین این نفرات 8.5 سهمیه می‌توانند به جام جهانی بروند.

نکته جالب اینکه کشورهای قطر، عربستان، امارات، کویت، عمان، استرالیا، ژاپن، اردن، ازبکستان، چین، کره و مالزی در این لیست نماینده دارند اما خبری از موعود بنیادی‌فر، داور ایران نیست تا او کاملا از سطح اول قاره آسیا کنار برود. البته این موضوع علاوه بر عملکرد این داور، ارتباط مستقیمی با میزان تلاش فدراسیون و کمیته داوران برای او دارد.

نکته جالب اینکه یاماشیتا، داور زن ژاپنی که در جام جهانی قبلی هم حضور داشت بار دیگر کاندیدای قضاوت در جام جهانی مردان شده است.

بولت سپاهاناین لیست مربوط به داوران جام جهانی است:

عبدالرحمن جاسم و سلمان فلاحی (قطر)، محمد العویش و خالد (عربستان)، عمر آل علی و عادل النقبی (امارات)، احمد علی (کویت)، احمد الکاف (عمان)، علیرضا فغانی (استرالیا)، یوسوکی هاراکی و خانم یاماشیتا (ژاپن)، ادهم مخادمه (اردن)، تاتاشیف (ازبکستان)، ما نینگ (چین)، کیم جون (کره)، محمد نظمی (مالزی)

دیدگاه‌ها