کد خبر : 2003131 | 29 بهمن 1402 ساعت 22:22 | 172K بازدید | 321 دیدگاه

سبقت ورزشگاه نقش جهان از یادگار و آزادی؛

رده‌بندی ترسناک‌ترین ورزشگاه‌های ایران (عکس)

دیگر با جرات می‌توان گفت ورزشگاه آزادی زیباترین و البته ترسناک‌ترین ورزشگاه ایران نیست و جای خود را به ورزشگاه دیگری داده است.

رده‌بندی ترسناک‌ترین ورزشگاه‌های ایران (عکس)

به گزارش "ورزش‌ سه"، حالا سال‌هاست که از ساخت ورزشگاه‌ آزادی که بزرگ‌ترین ورزشگاه کشور و نماد فوتبال ایران بود، سپری شده و طی سال‌های اخیر ورزشگاه‌هایی به دایره فوتبال ایران اضافه شده‌اند که گوی سبقت را از نظر زیبایی و البته از نظر هیمنه‌ای که برای حریفان ایجاد می‌کنند، از این ورزشگاه قدیمی ربوده‌اند. افتتاح ورزشگاه فولاد آره‌نا و ورزشگاه امام رضای مشهد گامی در این جهت بوده ولی این دو ورزشگاه که در زمره مدرن‌ترین ورزشگاه‌های کشور قرار دارند، به دلایل مختلف هنوز نتوانسته‌اند زیبایی کامل خود را نمایان کنند.

ورزشگاه یادگار امام ورزشگاه مهم دیگر ایران به شمار می‌رود که به ویژه در بازی‌های حساس تراکتور با حضور پرشور تی‌تی‌ها یکی از ابزارهای ایجاد ترس برای حریفان است و البته مانند هر ورزشگاه دیگری وقتی تمام ظرفیت آن پر می‌شود و شعارهای همسو سر داده می‌شود، چشم نواز و تماشایی است.

1992338
1992339
1992340

در این بین اما ماجرا برای ورزشگاه نقش جهان متفاوت‌تر پیش رفته است. اگرچه ساخت این ورزشگاه و بازسازی آن مطابق معمول پروژه‌های بزرگ در ایران بسیار کند پیش رفت و تقریبا 30 سال طول کشید که این ورزشگاه در فاز دوم مورد بهره برداری قرار بگیرد، اما حالا که دو سه سالی می‌شود نقص‌های آن نظیر نصب چادرها و ایمن سازی طبقه دوم انجام شده، به شکل قابل توجهی میزبان بازی‌های سپاهان شده است.

شکوه ورزشگاه نقش جهان پس از بازسازی را می‌شد به وضوح در مصاف سپاهان و الاتحاد عربستان مشاهده کرد. البته این بازی برگزار نشد ولی قاب‌هایی از حضور پرشور هواداران سپاهانی ثبت شد که برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران ماندگار شد و فعالیت کانون‌های هواداری در ایران را وارد فاز جدیدی کرد.

1992336
1992337

در مصاف با الهلال اگرچه سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، تعداد هواداران حاضر در نقش جهان را 61 هزار نفر اعلام کرد، اما در این مسابقه برای اولین مرتبه ظرفیت هر دو طبقه ورزشگاه 75 هزار نفری سپاهانی‌ها پر شد و حتی پله‌های میان سکوها هم مملو از جمعیت بود تا به اصطلاح عامیانه جای سوزن انداختن هم پیدا نشود. آمار غیررسمی حضور 80 هزار نفری هواداران را در این مسابقه رقم زده است.

در ایجاد جو زیبایی که در مصاف سپاهان و الاتحاد ایجاد شد، بی‌شک بخش عمده‌ای از فضایی که رقم خورد به زحمات کانون هواداری باشگاه سپاهان برمی‌گردد که به نظر منسجم‌ترین، بابرنامه‌ترین و در عین حال خلاق‌ترین کانون هواداری در میان باشگاه‌های ایرانی هم هست.

1992341
1992342
1992343
1992344

پس از دو مصاف آسیایی سپاهان مقابل الاتحاد و سپس الهلال حالا به جرات می‌توان گفت که ورزشگاه نقش جهان گوی سبقت از ورزشگاه آزادی را به عنوان مهم‌ترین و زیباترین ورزشگاه ایران ربوده و تیم‌های پایتخت نشین و هواداران‌‌شان حالا برای بازپس‌گیری این عنوان نیاز به ساخت ورزشگاه‌های جدید و البته طرح‌ها و برنامه‌های نوآورانه هواداری دارند.

البته این را هم باید یادآور شد که سپاهان سه روز دیگر در ورزشگاه کینگ‌دام آرنا دومین بازی رسمی الهلال در ورزشگاه جدیدش را رقم خواهد زد؛ ورزشگاهی که چندین دهه از مدرن‌ترین ورزشگاه حال حاضر ایران جلوتر است و فعلا ساختن چنین ورزشگاهی در ایران چیزی شبیه یک رویاست.

دیدگاه‌ها