کد خبر : 2003366 | 30 بهمن 1402 ساعت 21:47 | 63.8K بازدید | 28 دیدگاه

توصیه کاپلو به بارسا: این مربی را انتخاب کنید

فابیو کاپلو معتقد است که تیاگو موتا آماده مربیگری در یک باشگاه بزرگ است و هر باشگاهی او را انتخاب کند، ضرر نخواهد کرد.

توصیه کاپلو به بارسا: این مربی را انتخاب کنید

به گزارش "ورزش سه"، فابیو کاپلو تاثیر بارسلونا را بر سبک بازی تیاگو موتا می‌بیند و احساس می‌کند مربی بولونیا آماده پیوستن به یک باشگاه برتر در فصل 2024-25 است.

بولونیا تحت هدایت موتا در رده چهارم جدول رده بندی سری A حضور دارد و با 45 امتیاز به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان اروپاست. بولونیا روز گذشته با نتیجه 2-1 مقابل لاتزیو برنده شد و 8 امتیاز بالاتر از این تیم قرار دارد.

گفته می‌شود بسیاری از باشگاه‌های مطرح اروپا خواستار همکاری با موتا هستند. قرارداد او با بولونیا در ژوئن 2024 به پایان می‌رسد و حتی اگر پیشنهادی هم برای تمدید با او وجود داشته باشد، کاپلو احساس می‌کند که این بازیکن 41 ساله برای یک باشگاه بزرگ آماده است.

1992702

کاپلو در مقاله‌ای برای گاتزتا دلو اسپورت نوشت: "سخت‌ترین چیز این است که فوتبال ساده بازی کنیم. تیاگو موتا فوتبال را توضیح نمی‌دهد. او این کار را انجام می‌دهد. او یک هافبک کارآمد بود و روی نیمکت هم همین‌طور است. من شخصیت بولونیا را دوست دارم اما پشت نتایج آن‌ها یک ایده تاکتیکی واضح وجود دارد. مالکیت توپ بیهوده نیست بلکه برای جلو رفتن و شکل‌گیری حمله استفاده می‌شود. بازیکنان بولونیا مانند یک بازی ویدیویی کنترل نمی‌‌شوند. تیاگو موتا از بازیکنانش می‌خواهد که در تمام قسمت زمین شجاعت داشته باشند و با مسئولیت بازی کنند. این دقیقا همان کاری است که خودش نزدیک به محوطه جریمه انجام می‌داد."

سرمربی سابق میلان در تمجید از این مربی جوان ادامه داد: "هافبک سابق بودن موفقیت را تضمین نمی‌کند، اما اغلب به شما به عنوان مربی کمک می‌کند. به پپ گواردیولا یا ژابی آلونسو نگاه کنید. تیاگو در بارسلونا بزرگ شد و نفوذ اسپانیایی‌ها در سبک بازی او مشهود است. پس از یورگن کلوپ (لیورپول)، میکل آرتتا (آرسنال)، پپ گواردیولا (منچسترسیتی) و اونای امری (استون ویلا) در لیگ برتر، در آلمان ژابی آلونسو (بایر لورکوزن) این فوتبال را ارائه می‌کند. در فرانسه، لوئیس انریکه (پاری سن ژرمن) حضور دارد، درحالی‌که کارلو آنچلوتی (رئال مادرید) از همه در اسپانیا جلوتر است. موتا شاگرد آنچلوتی، ژوزه مورینیو (اینتر) و همچنین جان‌پیه‌رو گاسپرینی (جنوا) بود. او از همه معلمانش چیزی گرفته و دوباره آن‌ها را به کار گرفته است. از فلسفه آنچلوتی تا تمایل گاسپرینی برای مالکیت توپ و مدیریت بازی او یادآور مورینیو است. تیاگو برای باشگاه‌های بزرگ، بارسلونا، تیم اینتر که سه‌گانه را به دست آورد و پاری سن ژرمن بازی کرد. به همه این دلایل، من عقیده دارم که او برای یک قدم بزرگ آماده است. من از آینده خبر ندارم اما باشگاه‌های ایتالیایی یا اروپایی که او را انتخاب می‌کنند، اشتباه نمی‌کنند."

دیدگاه‌ها