کد خبر : 2003577 | 01 اسفند 1402 ساعت 20:01 | 19.6K بازدید | 2 دیدگاه

درس ستاره یونایتد به بازیکنی که مرده بود!

گفت‌وگوی تام لاکی‌یر، کاپیتان لوتون تاون، با کریستین اریکسن به او آموخته تا پس از حمله قلبی بیشتر با خانواده‌اش وقت بگذارند و نسبت به مسائل زندگی کمتر نگران باشد.

درس ستاره یونایتد به بازیکنی که مرده بود!

به گزارش "ورزش سه"، تام لاکی‌یر گفته برای تصمیم گیری در مورد بازگشت یا عدم بازگشت به فوتبال پس از ایست قلبی در دسامبر 2023، با خانواده‌اش مشورت خواهد کرد.

بازی لوتون تاون مقابل بورنموث در اواخر سال 2023 با اتفاق ترسناک ایست قلبی لاکی‌یر همراه شد. او در ماه می هم دچار این حادثه شده بود اما دوباره در زمین فوتبال حضور یافت.

با این حال، هنگامی که او در ورزشگاه ویتالیتی بورنموث به زمین افتاد، هواداران لوتون تاون به شدت ناراحت شدند. هنگام گفت‌وگو در مورد این حادثه در ماه دسامبر، لاکی‌یر تایید کرد که او به مدت 2 دقیقه و 40 ثانیه از دنیا رفته بود و از پزشکان برای احیای مجدد او در زمین تشکر کرد.

لاکی‌یر در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی در مورد بازگشت احتمالی به فوتبال گفت: "از یک طرف برای همیشه خوشحالم چون اگر مجبور به تصمیم‌گیری برای بازنشستگی شوم، خیلی خوش شانس بودم که در لیگ برتر بازی کردم و در این لیگ گل زدم. همین‌طور قدردان لیگ برتر، بازی برای  تیم ملی کشورم و همه این چیزهای باورنکردنی هستم."

او درباره تصمیم خود ادامه داد: اما، از سوی دیگر، من اینطور می‌گویم: من دوست دارم کمی بیشتر بازی کنم. بدیهی است که من مخالف هیچ توصیه پزشکی‌ای نیستم اما هنوز برای تصمیم‌گیری خیلی زود است و اکنون چیزهای بزرگتری در نظرم وجود دارد. قبل از اینکه به فوتبال حرفه‌ای برگردم باید با خانواده صحبت کنم چون اکنون تمرکزم روی فرزندانم است.

1992979

او با یادآوری صحنه ایست قلبی خود گفت: "نامزدم و پدرم در ورزشگاه بودند. او به من نگاه می‌کرد که این اتفاق افتاد. از دیدن من در آن لحظه شوکه شد. او فورا فریاد زد و به گفته خودش این صحنه را تا همیشه به یاد خواهد داشت. من تقریبا برای 2 دقیقه و 40 ثانیه مرده بودم و در این دنیا نبودم. از کادر پزشکی که موجب احیای من شدند تشکر می‌کنم."

لاکی‌یر با تشکر از پزشکانی که او را در ورزشگاه احیا کردند، گفت: "بدون آن‌ها، افرادی که تحت فشار باورنکردنی بودند، امروز اینجا نبودم و آنقدر خوش شانس نبودم که منتظر خوش آمدگویی به یک دختر کوچک در دنیا باشم. فکر این که نامزدم را ترک می‌کردم و او باید به تنهایی دختر کوچکم را بزرگ می‌کرد، دلخراش است. بنابراین بسیار سپاسگزارم که هنوز اینجا هستم."

او به اسکای اسپورت گفت که با کریستین اریکسن در مورد این اتفاق تلخ صحبت کرده است. اریکسن در مسابقات یورو وقتی برای دانمارک بازی می‌کرد دچار حمله قلبی شده بود. لاکی‌یر گفت: "من به دنبال پاسخ بوده‌ام. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه اتفاقی که باید افتاد. من با اریکسن، دالی بلیند و چارلی ویک صحبت کردم که همگی بیماری‌های قلبی مشابهی داشتند و یک درس مشابه آن‌ها همین بود که آنچه اتفاق افتاده را بررسی کنم. من می‌دانم که به معنای واقعی کلمه مرده بودم اما از آن زمان نسبت به همه چیز بی حس شده‌ام. همه آن‌ها این را به من گفتند که با خانواده‌ام وقت بگذرانم، بچه‌ام به زودی به دنیا می‌آید و آن‌ها باید اولویت من باشند."

دیدگاه‌ها