کد خبر : 2003905 | 03 اسفند 1402 ساعت 05:19 | 8.1K بازدید | 20 دیدگاه

خودزنی نکنیم، قهرمان می‌شویم؛

بهتاش فریبا: این اختلاف به استقلال ضربه می‌زند

بهتاش فریبا می‌گوید باید اختلاف خطیر و نکونام حل شود چرا که این روند به استقلال آسیب می‌زند.

بهتاش فریبا: این اختلاف به استقلال ضربه می‌زند

به گزارش "ورزش سه"، از ایران ورزشی، استقلال صدرنشین مسابقات لیگ برتر است. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد با نحوه یارگیری این تیم و اتفاقاتی که در ابتدای فصل افتاد، استقلال صدرنشین باشد، حتی کارشناسان فوتبال پیش‌بینی کردند که اگر نکونام استقلال را جزء پنج تیم بالای جدول تحویل دهد، شاهکار کرده است. اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که سپاهان به‌رغم بازگشت چهار امتیاز، اما از فرصت استفاده نکرده و صدر را به استقلال باز گرداند.

نکونام با همان تیمی که برخی تصور می‌کردند پنجم هم نمی‌شود، برای قهرمانی می‌جنگد، ولی آنچه این روزها به‌شدت تیم استقلال را آزار می‌دهد اختلاف مجدد نکونام و خطیر است. در خصوص نتیجه‌گیری استقلال و همچنین اختلاف طولانی مدت خطیر و نکونام با بهتاش فریبا سرپرست سابق استقلال هم‌کلام شدیم.

*شرایط استقلال را تاکنون چطور ارزیابی می‌کنید؟
استقلال صدر جدول است و به لحاظ امتیازگیری خوب عمل کرده است، اما نگرانی ما اختلاف خطیر و نکونام است.

*فکر می‌کنید در این شرایط برای نجات استقلال از این اختلاف چه باید کرد؟
به نظر من آقای آقامحمدی باید وارد عمل شوند. ایشان سابقه خوبی در استقلال دارند و باید با پادرمیانی به این اختلاف پایان دهند.

*فکر می‌کنید مقصر این اختلاف کیست؟
نمی‌دانم مقصر کیست و دلم هم نمی‌خواهد بدانم مقصر چه کسی است. برای من مهم استقلال و هوادارانش است. قطعاً اگر این اختلاف ادامه یابد استقلال ضربه می‌خورد. باید دو طرف توجیه شوند و شرح وظایف خود را انجام دهند.

1489112

*شما گفتید آقای آقا‌محمدی باید پادرمیانی کند، اما طی مدت اخیر هیئت مدیره استقلال منفعل عمل کرده است.
نباید اینطور باشد. امسال با توجه به شرایط پرسپولیس و امتیازاتی که سپاهان از دست داد، شرایط کاملاً مهیای قهرمانی است. دو بازیکن خوب به ما اضافه شده است که می‌توانند خیلی کمک کنند. هرچند که یامگا را از دست دادیم. یامگا به لحاظ فنی و هم به لحاظ اخلاقی بازیکن بسیار خوبی بود که متأسفانه بر اثر یک حادثه او را از دست دادیم، اما در کل شرایط استقلال از لحاظ بازیکن بد نیست و ما اگر خودزنی نکنیم و با این اختلافات خودمان را بی‌جهت به حاشیه نبریم، می‌توانیم قهرمان شویم.

*نیم‌فصل اول پیشکسوتان استقلال پادرمیانی کردند تا اختلاف خطیر و نکونام تمام شود، اما این روزها وقتی با آنها صحبت می‌کنیم به این نکته اشاره دارند که از خطیر دلخور هستند و تمایل به این کار ندارند.
من در مورد چیزی که به آن اشراف ندارم هیچ‌وقت صحبت نمی‌کنم. از راه دور نمی‌توانم قضاوت کنم همان‌طور هم که گفتم برایم مهم نیست کدام طرف مقصر هستند. فقط باید برای استقلال این وضعیت تمام شود. نیم‌فصل دوم تیم‌ها امتیاز از دست نمی‌دهند و خیلی بهتر از نیم‌فصل اول کار می‌کنند. قطعاً امتیاز گرفتن از تیم‌ها حتی تیم ته جدول سخت است. پس باید خیلی مراقب بود.

*استقلال با ملوان امروز بازی دارد. این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
نیم‌فصل دوم بازی آسان وجود ندارد، خصوصاً بازی با ملوان که همیشه سخت بوده است. شما نگاه کنید ملوان یکی از تیم‌های بالانشین جدول است. تیم ریشه‌داری هم هست، از وقتی هم تار‌تار آمده شرایط این تیم بهتر هم شده است. نکته مهم اینجا است که این تیم با پول کم توانسته تیم خوبی ببندد، چون بازیکنان سرباز خوبی به این تیم ملحق شده‌اند. پس باید استقلالی‌ها بدانند کارشان در این بازی سخت است. اما یکی از نکات امیدوار‌کننده برای این بازی شرایط روحی و روانی بازیکنان استقلال است. بازیکنان استقلال در بهتر‌ین شرایط روحی هستند و همین نکته می‌تواند به آنها کمک زیادی کند. در این بازی هم از ماشاریپوف رونمایی می‌شود و این بازیکن می‌تواند به استقلال کمک کند.

*نکته‌ای که در خصوص استقلال مطرح می‌شود خوب بازی نکردن است. استقلال خوب نتیجه می‌گیرد، اما خوب بازی نمی‌کند. نظر شما در این خصوص چیست؟
شرایط لیگ طوری شده که در بعضی از بازی‌ها مهم نیست چطور بازی می‌کنی، فقط مهم این است چطور نتیجه بگیری. بعضی از بازی‌ها نتیجه‌گرا است و نکونام تاکنون به خوبی توانسته در بازی‌های نتیجه‌گرا نتیجه لازم را بگیرد. استقلال با شکست ملوان هم می‌تواند حاشیه امنیت خود را بالا ببرد و با فاصله امتیازی زیادی نسبت به حریفان به قهرمانی برسد.

دیدگاه‌ها