کد خبر : 2004237 | 04 اسفند 1402 ساعت 16:53 | 116.4K بازدید | 63 دیدگاه

از ستاره‌های سرباز تا شکست به استقلال؛

پاسخ مهدی تارتار به اتهامات جنجالی پرسپولیسی‌ها!

مهدی تارتار برای اولین بار در مورد اتهامات پیرامون جذب دو بازیکن سرباز پرسپولیس صحبت کرده است.

پاسخ مهدی تارتار به اتهامات جنجالی پرسپولیسی‌ها!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته استقلال در دیداری سخت و پرفشار مقابل ملوان به نتیجه تساوی رسید. این نتیجه تساوی با حفظ جایگاه صدرنشینی استقلال بود و ملوان را هم به جایگاه چهارم جدول رساند که رتبه ویژه‌ای برای شاگردان مهدی تارتار محسوب می‌شود.

سرمربی ملوان که این فصل کمتر مصاحبه نوشتاری انجام داده، پس از سکوتی که در این مدت به شایعات و حواشی پیرامون گرفتن دو بازیکن سرباز از پرسپولیس وجود داشت و همچنین فشاری که از سوی هواداران پرسپولیس و سپاهان پیش از بازی استقلال داشت، گفت‌وگویی را با خبرنگار ما انجام داده است.

او در این مصاحبه پیرامون اتفاقات بازی دیروز صحبت کرده و همچنین پاسخ هواداران پرسپولیس را داده و در عین حال در خصوص انتظار سهمیه و قهرمانی از سوی هواداران ملوان، صحبت‌هایی را طرح کرده است:

بولت پرسپولیسدر مورد بازی با استقلال صحبت کنید.
بازی واقعا بازی سخت و سنگینی بود. استقلال هم واقعا با دوندگی بالا بازی می‌کرد و جا دارد من همین‌جا بگویم که آنها واقعا تیم شایسته و خوبی هستند و همین تلاش آنها نشان داد که چه کیفیت بالایی دارند و چرا در صدر جدول قرار گرفته‌اند. شاید فکر کنید که موقعیت کمی در مقابل ما داشتند اما این چیزی از کیفیت و توانایی آنها کم نمی‌کند. استقلال در این بازی به قدری دوندگی و تلاش داشت که فکر می‌کنم مشابه آن را فقط در دربی یا بازی با تیم‌های مدعی داشته باشد و من خوشحالم که این شخصیت در تیم ما شکل گرفته که همه تیم‌های بزرگ با بیشترین توان و انرژی به مصاف ملوان می‌آیند.

بولت پرسپولیسمحمد نوازی، دستیار نکونام، در نشست خبری گفت که هیچ تیمی ملوان را اینطور تحت فشار قرار نداده بود، گویی که این یک دستاورد برای استقلال باشد.
من برای کادرفنی استقلال احترام زیادی قائلم و محمد نوازی هم جزء مربیان باشخصیت فوتبال ایران است. اما اولا زیر فشار گذاشتن ما بیشتر به خاطر فیزیک استقلال بود. شما ببینید موقعیت‌هایی که استقلال در نیمه دوم داشت، اغلب به خاطر پاس بلند و اوت بلند و کرنر بود. استقلال با فیزیک خوبی که داشت، ما را اذیت کرد. به نظر من استقلال روی هوا تیم بسیار خطرناکی است و همان‌طور که گفتم کیفیت بالایی دارد. اما در مورد سوال شما این نشان می‌دهد که شخصیت تیمی ملوان شکل گرفته است. فکر می‌کنم بعد از بازی با تراکتور مربی این تیم هم چنین چیزی گفت. به هر حال به نظرم شما درست گفتید و این نکته مثبتی برای ماست.

بولت پرسپولیسهواداران ملوان می‌گفتند ملوان در این بازی خیلی هجومی نبوده است.
ببینید حریف ما استقلال بود، صدرنشین لیگ برتر. تیمی که سقف قرارداد را دارد و یک بازیکن بسیار باهوش و باشعور به نام ماشاریپوف هم وارد ترکیبش شده بود. کدام تیم می‌تواند این استقلال را 90 دقیقه تحت فشار بگذارد؟ اگر پرسپولیس و سپاهان توانستند، ما هم می‌توانیم. ما برای سه امتیاز وارد زمین شدیم و گل هم زدیم اما واقعا درست نیست که انتظار داشته باشید ما مقابل یک تیم پرمهره و پرستاره 90 دقیقه بازی را در دست بگیریم، اصلا غیرممکن است.

1991419

بولت پرسپولیستیم شما این فصل از چهار مدعی امتیاز گرفته و سپاهان را برده است. این چقدر در شکل‌گیری شخصیتی که گفتید تاثیر داشته؟
این خیلی تاثیرگذار است. صحبت من همیشه با بچه‌ها همین است. من می‌گویم اگر می‌توانیم از تیم‌های مدعی امتیاز بگیریم، یعنی می‌توانیم با آنها رقابت کنیم. اما نباید دچار غرور شویم. بحث من این است که شوخی نیست شما در اصفهان سپاهان و ذوب‌آهن را شکست بدهید و از استقلال، پرسپولیس، گل‌گهر و تراکتور امتیاز بگیرید. بازیکنان ما واقعا به خودباوری رسیدند و مزد تلاش خود را می‌گیرند اما همان‌طور که گفتم نباید مغرور شویم.

بولت پرسپولیسقبل از بازی هواداران پرسپولیس می‌گفتند مهدی تارتار مقابل پرسپولیس انگیزه بیشتری دارد و برابر استقلال نه. جالب اینکه قبلا هم هواداران استقلال استقلال عکس این را می‌گفتند. 
شاید وقتی که جوان بودم یک مقدار تحت‌تاثیر این فضاها قرار می‌گرفتم، اما دیگر الان واقعا برایم مهم نیست. اول اینکه همه مهدی تارتار را خوب می‌شناسند و می‌دانند شرافتش را زیر سوال نمی‌برد و همیشه با تمام توان بازی می‌کند. دوم هم اینکه با نتایجی که در سال‌های اخیر گرفتیم، این را ثابت کردیم و دیگر همه می‌دانند و اصلا نیاز هم نیست بگوییم. حالا ممکن است هواداران محترم استقلال و پرسپولیس، انتظار داشته باشند همیشه مهدی تارتار این دو تیم را ببرد، به هر حال این انتظار آنهاست و من برایشان احترام قائلم اما فقط امیدوارم شرایط تیم من را هم در نظر بگیرند.

بولت پرسپولیسشما نظم فعلی لیگ برتر را چطور می‌بینید؟ مثلا الان هواداران ملوان می‌گویند تیمشان باید سهمیه بگیرد.
به نظر من چهار تیم مدعی نداریم و واقعا هشت تیم بزرگ داریم. تنها نگرانی من این انتظارات و توقعاتی است که از تیم ما به وجود آمده است. کار بزرگ بازیکنان و مجموعه ملوان نباید باعث ایجاد توقعات شود. نباید این انتظار به وجود بیاید که ما باید با این تیم‌ها رقابت کنیم. البته ما با تلاش و کوشش در حال رقابت با آنها هستیم اما زمانی که بگویید ملوان باید با سپاهان و استقلال و تراکتور و پرسپولیس رقابت کند، فشاری روی دوش بازیکنان قرار می‌گیرد که کار آنها را سخت می‌کند. ما همیشه قدردان و قدرشناس هواداران پرشور ملوان هستیم و امیدوارم همه هواداران هم در قبال بازیکنان همین‌طور باشند و اجازه بدهند که آنها کارشان را کنند.

بولت پرسپولیسیک نکته جالب این بود که شما میلاد سرلک و محمد عمری را مقابل استقلال بازی ندادید.
اول اینکه بگویم میلاد سرلک و محمد عمری بازیکنان باتجربه و باکیفیتی هستند که قطعا برای ما بازی خواهند کرد. آنها بازیکنان باتجربه‌ای هستند که حضورشان قطعا به ما کمک می‌کند و این را هم باید بگویم که در تمرینات هم همه بازیکنان خیلی خوب کار می‌کنند. اما مسئله این است که سیستم پرسپولیس با تیم ما متفاوت است و همین موضوع باعث شده تا وفق‌پذیری و هماهنگی و شناخت آنها از سیستم تیمی زمانبر باشد. من اصلا بحث میلاد سرلک و محمد عمری را ندارم. ما طیبی و فرعباسی و مداحی و باقرپسند و... را گرفتیم و اصلا نباید روی نفرات خاصی تمرکز کنیم. بازیکنان ما در نیم فصل اول کار بزرگی کردند و مقابل ذوب‌آهن هم همین‌طور. درخواست من این است که لطفا ملوان را به عنوان یک تیم ببینید، مطمئن باشید در این تیم، همه بازیکنان فرصت خواهند داشت.

1979200

بولت پرسپولیسصحبت سرلک و عمری شد، هواداران پرسپولیس از شما انتقاد داشتند که بازیکنان آنها را اغوا کردید.
من فکر می‌کنم این صحبت‌ها از سر ناآگاهی بوده است. کسانی که منطقی قضیه را نگاه کردند، فهمیدند که ما هیچوقت تماسی با بازیکنان سرباز نداشتیم. آنها در موقعیت سربازی بودند و تماس گرفتند و ما هم استقبال کردیم. ما اگر این بازیکنان را جذب نمی‌کردیم ممکن بود به فجرسپاسی و نیروی زمینی بروند و اصلا آمادگی‌شان به خطر بیفتد.

بولت پرسپولیسیعنی می‌گویید جذب آنها کمک به پرسپولیس بوده است؟
ببینید بحث پرسپولیس نیست. بحث محافظت از بازیکنان بااستعداد فوتبال ایران است. اگر محمد عمری و میلاد سرلک یا اصلا حبیب فرعباسی و جلال مداحی، با این کیفیت و آمادگی، به فجرسپاسی و نیروی زمینی می‌رفتند، خوب بود؟ به نظر من هواداران این تیم‌ها باید قدردان ملوان باشند، چرا که آنها در ملوان می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند و آمادگی خود را حفظ کنند و سپس با شرایط خوبی به تیم خود برگردند که قبلا تحت قراردادشان بودند.

بولت پرسپولیسحالا که گذشت و تمام شد رفت، واقعا تماسی با سرلک و عمری نداشتید؟
نه من دروغی ندارم بگویم. خود این بازیکنان تمایل داشتند که سرباز شوند و ما هم با روی باز پذیرفتیم. آنها بازیکنان محترم، باتجربه و بزرگی هستند و من برایشان احترام قائلم. اساسا ملوان چطور می‌تواند بازیکنی که در پرسپولیس است را اغوا کند؟ ما نه پول بیشتری داریم، نه امکانات و زمین تمرینمان بهتر است، نه در آسیا هستیم و نه چیز دیگری. این بازیکنان شرایط تیم ما را دیدند و لطف داشتند و ما هم استقبال کردیم و در خدمتشان هستیم.

بولت پرسپولیسراستی شما دو بازی اول فصل را باختید و حالا از همان دو بازی 4 امتیاز گرفتید. وقتی تیم را تحویل گرفتید فکر می‌کردید نتایج اینطور شود؟
واقعا در شروع فصل کار سختی داشتیم. من آخرین مربی‌ای بودم که تیمی را تحویل گرفتم و واقعا کار سختی داشتیم. برای همین است که می‌گویم باید انتظارات از تیم ما معقول باشد. چه کسی انتظار داشت تیمی که 20 روز قبل از شروع لیگ برتر کار را شروع کرد، الان جزء چهار تیم باشد؟ حالا چطور ممکن است به چنین تیمی بگویید که باید برای قهرمانی و سهمیه بجنگد؟

بولت پرسپولیساین توقع به هر حال از ذوب‌آهن وجود داشت. شما تیمی را تحویل گرفتید که با تفاضل گل در لیگ مانده بود و بعد از اینکه هفتم شد، برای سال دوم انتظار سهمیه آسیایی بود. این برای شما اتفاق مثبتی است یا کارتان را خراب می‌کند؟
برای من دستاورد بزرگی است که هرجا برویم، انتظارات را از آن تیم بالا می‌بریم. شما ذوب‌آهن را گفتید که ما از چهاردهم به هفتم آوردیم، در پیکان و نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی هم همین‌طور بود. حالا در ملوان هم اینطور است که می‌بینید انتظارات بالا رفته است. جا دارد همین‌جا از مدیرعامل عزیز باشگاه، آقای فهمیده، تشکر کنم که واقعا برای ما زحمت می‌کشد و همچنین از بازیکنان که همیشه تلاش می‌کنند و از دستیارانم که واقعا شبانه‌روز به فکر موفقیت تیم هستند. همچنین جا دارد از کادر پزشکی، تدارکات و تمام اعضای تیم تشکر کنم که واقعا خالصانه برای تیم زحمت می‌کشند.

1954343

بولت پرسپولیسهواداران ملوان می‌ترسند که تیمشان اسیر غرور شوند.
بازیکنانی که با ما کار کردند، می‌دانند که غرور تیم را نابود می‌کنند. بازیکنان ما خیلی خوب می‌دانند در صورت وجود کوچکترین غرور کاذب جایشان را از دست خواهند داد و اصلا این زحمت تیمی از دست خواهد رفت. من از تمام بازیکنانم ممنونم و این موفقیت به خاطر تلاش آنهاست، اما مطمئن باشند اگر یک لحظه دچار غرور شوند، تمام زحماتشان از بین خواهد رفت و بازیکنان دیگر جایگزین آنها خواهند شد.

بولت پرسپولیسقرارگیری در رتبه چهارم برای شما چطور است؟
امسال واقعا لیگ سختی داریم و اصلا نمی‌توانیم به جایگاه فعلی دل خوش کنیم. کوچکترین لغزشی داشته باشیم، این جایگاه را از دست خواهیم داد. ما 14 فینال در پیش داریم و باید برنده باشیم و هیچ چاره دیگری نخواهیم داشت. دیروز دیدید هواداران ما در ورزشگاه چه کردند و مطمئنم در بازی‌های باقی‌مانده هم از ما همین‌طور حمایت خواهند کرد. امیدوارم حمایت آنها ادامه‌دار باشد و توقعاتشان هم در حد معقول قرار بگیرد تا فشار کاذب روی بازیکنان ایجاد نشود و آنها بتوانند کارشان را کنند.

بولت پرسپولیساز دیروز هواداران پرسپولیس هم خیلی پیغام مثبت به شما دادند.
ما برای خودمان بازی می‌کنیم، شاید در این بازی‌ها یک هفته استقلال از نتایج ما سود کند و یک هفته پرسپولیس. اما ما هم از پرسپولیس، هم از تراکتور، هم از سپاهان و هم گل‌گهر امتیاز گرفتیم و در واقع به هیچ تیم مدعی سود نرساندیم. ما تیم بزرگ، ریشه‌دار و پرافتخاری هستیم و هیچوقت برای تیم دیگری بازی نخواهیم کرد و انگیزه و مشوق اصلی ما نام بزرگ ملوان و هواداران پرشور هستند.

بولت پرسپولیسحرف آخر؟
ببینید من و بازیکنان بالاخره روزی از ملوان خواهیم رفت، من دوست دارم این موفقیت و موقعیتی که الان پیش آمده، باعث شود که توجهات به امکانات پایین تیم ملوان بیشتر شود. ملوان دلخوشی مردم انزلی و حتی مردم گیلان است و از تمام مسئولان ورزشی، شهری و استانی درخواست دارم که امکانات تیم ما را بهتر کنند، نه فقط تیم بزرگسالان مردان، بلکه به تیم‌های پایه و تیم زنان هم بیشتر برسند. در تیم ما آقای فهمیده تمام تلاشش را می‌کند اما امیدوارم تنها نباشد و مسئولان غیرورزشی هم کمی به این تیم برسند.

دیدگاه‌ها