کد خبر : 2005233 | 08 اسفند 1402 ساعت 20:24 | 55.2K بازدید | 86 دیدگاه

نکونام برای اجرای تاکتیک‌هایش به او نیاز دارد:

نقش ویژه بلانکو، بازیکنی برای تمام خطوط!

گوستاوو بلانکو در بازی با سپاهان نمایش خوبی ارائه کرد.

نقش ویژه بلانکو، بازیکنی برای تمام خطوط!

به گزارش "ورزش سه"، گوستاوو بلانکو در هشتمین حضور ثابتش در ترکیب استقلال باز هم نتوانست برای این تیم گلزنی کند، اما عملکردی که مقابل سپاهان داشت فوق‌العاده بود و نقش تاثیرگذاری در روند هجومی و حتی دفاعی استقلال ایفا کرد!

بلانکو سبک خاص خودش را دارد و جواد نکونام روی توانایی‌های او حساب ویژه‌ای باز کرده است، مهاجم بلندقامت استقلال صرفا درون محوطه جریمه منتظر توپ نمی‌ماند و تمام زمین را سرکشی می‌کند، او در کناره‌های زمین، میانه میدان و گاها نزدیک به محوطه جریمه خودی حضور دارد و در روند تاکتیکی استقلال تاثیرگذار است.

خصوصیت قابل توجهی که بلانکو دارد این است که سخت توپ از دست می‌دهد و بدن خود را مقابل توپ قرار می‌دهد و تصمیمات مناسبی برای انتقال و بازی‌سازی می‌گیرد و همین موضوع باعث شده تا بازیکنان کناری استقلال در موقعیت خوبی قرار بگیرند، هماهنگی بیشتر او و ماشاریپوف یک زوج تاکتیکی و مفید در اختیار جواد نکونام قرار خواهد داد.

یکی دیگر از شاخصه‌های فوتبالی مثبت بلانکو بازگشت به عقب و کم کردن فاصله خطوط است که به جریان بازی استقلال کمک می‌کند، او برخلاف سرعت پایینی که دارد بازیکن تنبلی نیست و در زمین مسابقه تکاپوی زیادی دارد.

1995644

اما در این بازی بلانکو یک نقش ویژه برای پیروزی استقلال ایفا کرد که باورکردنی نیست، مهاجم استقلال در فاز دفاعی حضور پیدا می‌کرد و اکثر ارسال‌ها از ضربات آزاد و کرنر را برگشت داد و گاها در جریان مسابقه هم در محوطه جریمه استقلال حضور پیدا می‌کرد و به خط دفاعی استقلال کمک می‌کرد. او یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان استقلال در حفظ نتیجه بود و با توجه به بازیکنان سرزنی که سپاهان در اختیار دارد، یکی از کارسازترین راهکارهای آنها برای به تساوی کشیدن بازی را خنثی کرد!

انتقادهای زیادی از عملکرد گوستاوو بلانکو و ناکامی او در گلزنی انجام شده، اما چیزی که مشخص است او کاری را برای تیم جواد نکونام انجام می‌دهد که بازیکن دیگری قادر به اجرای آن نیست، او بازیکنی است که در تاکتیک تیمی استقلال حل شده است و روند هجومی این تیم را سر و شکل می‌دهد.

دیدگاه‌ها