کد خبر : 2005356 | 09 اسفند 1402 ساعت 12:03 | 15.2K بازدید | 24 دیدگاه

اولین مواجهه بعد از هشت سال پرافتخار

کمال- پرسپولیس، هفت ماه بعد از بغض تابستانی

کاپیتان سابق پرسپولیس شاید به عنوان سردسته تیم رقیب در فولادشهر از سرخ‌ها میزبانی کند.

کمال- پرسپولیس، هفت ماه بعد از بغض تابستانی

به گزارش "ورزش سه"، اولین تقابل کمال کامیابی نیا با پرسپولیس به خاطر حضور هشت ساله این بازیکن در جمع سرخ‌ها و نحوه جدایی‌اش از این تیم که با دلخوری و واکنش شدید او همراه بود، می‌تواند یکی از جذابیت‌های بازی عصر امروز در فولادشهر باشد.

کمال کامیابی‌نیا سال 94 به پرسپولیس آمد. همان فصلی که برانکو بعد از آشنایی شش هفته‌ای با تیم درخشان خودش تیم بست و برای یک شروع متفاوت کمال را هم از نفت تهران به خدمت گرفت تا کمربند میانه زمینش را با او، احمد نور و محسن مسلمان سفت کند.

کمال مثل تیم برانکو شروع درخشانی در پرسپولیس نداشت و حتی در آن باخت تلخ 4 بر 2 در فولادشهر مقابل سپاهان دچار اشتباهات بزرگی شد اما کم کم در ترکیب جا افتاد و تبدیل به هافبکی شد که هیچ جوره نمی‌شد از ترکیب بیرونش گذاشت.

کامیابی‌نیا هشت فصل برای پرسپولیس بازی کرد و با اینکه در یکی، دو فصل آخر حضورش تبدیل به بازیکنی نیمکت‌نشین شده بود، درست مثل سیدجلال، سیامک نعمتی و امید عالیشاه که بزرگترهای تیم به حساب می‌آمدند و از روی نیمکت هم بزرگ بودند، هیچ جنجال و حاشیه‌ای به وجود نیاورد.

کامیابی‌نیا در اوج دوران آمادگی با مصدومیت شدید کتف مدت‌ها سوژه محافل پرسپولیسی بود چرا که با هر بار در رفتن و جا انداختن کتفش درد بسیاری را متحمل می‌شد تا اینکه مجبور به جراحی کپسول کتف خود شد.

کامیابی‌نیا در اولین فصل حضورش در پرسپولیس به خاطر نایب قهرمانی لیگ پانزدهم آن هم تنها با 2 تفاضل گل کمتر اشک ریخت اما همان اشک بعداً با 6 قهرمانی لیگ در هفت سال، دو بار حضور در فینال آسیا و دو قهرمانی جام حذفی کاملاً پاک شد.

کامیابی‌نیا فصل قبل به عنوان یکی از کاپیتان‌های پرسپولیس یک دبل تاریخی را تجربه کرد و در فاصله‌ای کوتاه دو جام را بالای سر خود برد اما بعد از آن هیچ چیز برایش در تیم محبوبش خوب پیش نرفت. خودش می‌گفت دوست داشت این فصل هم در پرسپولیس بماند و آخر فصل فوتبال را کنار بگذارد اما یحیی گل‌محمدی او را در لیست مازاد گذاشت و از درویش خواست تا این مسُله را به گوش کاپیتان برساند.

کمال هم نتوانست ساکت بماند و واکنش نسبتاً تندی به ماجرای کنار گذاشتنش نشان داد و طوری حرف زد که انگار از یحیی و درویش به صورت توأمان ناراحت است. او در صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرد که بازیکنان پرسپولیس که برخی‌شان از تیم جدا شده‌اند و یکی‌شان در تیم مانده و البته برخی نفراتی که بیرون از تیم هستند نمی‌خواستند او در پرسپولیس بماند که این خودش یک موضوع معمایی را پیرامون رختکن پرسپولیس ایجاد می‌کرد.

کمال حتی نتوانست کوتاه بیاید و از اینکه مسعود ریگی 32 ساله را جای او آورده‌اند ابراز ناراحتی و گلایه داشت و با گفتن اینکه «اگر یک بازیکن جوان جای من می‌آوردند دلم نمی‌سوخت» با اشک از پرسپولیس رفت. 

او طی هشت سال حضور در پرسپولیس 235 بازی در تمام رقابت‌ها انجام داد که اگر آن مصدومیت کتف و نیمکت نشینی‌های دو فصل آخرش نبود تعداد این بازی‌ها خیلی بیشتر هم می‌شد و می‌توانست جایی در بین برترین بازیکنان تاریخ باشگاه به لحاظ تعداد بازی داشته باشد  کما اینکه حالا نیز جایی آن بالاها قرار دارد. با این وجود او در این تعداد بازی 23 گل رای پرسپولیس به ثمر رساند که برای یک هافبک دفاعی آمار قابل توجهی است.در واقع او در هر ده بازی برای پرسپولیس تقریبا یک گل به ثمر رسانده که حکایت از هوش بالا، توانمندی و جایگیری‌های درستش در نقاط کور خط دفاعی حریفان دارد کما اینکه او نیز در ابتدای فوتبالش مهاجم بود و کم کم عقب عقب رفت تا تبدیل به هافبک دفاعی شود.

1995827

کمال بعد از درآوردن پیراهن سرخ، اصفهان را به عنوان مقصد بعدی‌اش انتخاب کرد و قرار بود در نقش یک گاندوی تازه وارد در همان هفته سوم با هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و البته یحیی گل‌محمدی رو در رو شود که این رویارویی می‌توانست صحنه‌های جذابی را به وجود بیاورد اما مصدوم شد و اصلاً در لیست تیمش قرار نگرفت.
او چهار بازی تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داد اما بعد از آن دو بازی فیکس شد و بازوبند کاپیتانی ذوب را به بازو بست.

بعد از آن شرایط برای کمال در تیم ربیعی فوق العاده نبوده و تقریباً یک بازی در میان فیکس بود اما در دو بازی آخر تیمش چه بازی قبل از تعطیلات چه بعد از آن تنها یک دقیقه در هر مسابقه در زمین بود. کامیابی‌نیا در بازی حذفی هم فقط 15 دقیقه بازی کرد اما هیچ بعید نیست به خاطر انگیزه‌هایش در اولین تقابل با تیم سابقش پس از 8 سال خاطره امروز در ارنج اصلی گاندوها به میدان برود و حتی بازوبند کاپیتانی را هم به بازو ببندد.

البته حالا دیگر خبری از یحیی گل‌محمدی نیست و طبیعتاً تقابل او با اوسمار ربطی به بیرون گذاشتنش از پرسپولیس نخواهد داشت اما اولین رویارویی او با تیمی که عاشقانه دوستش می‌داشت حتماً جذاب خواهد شد بخصوص اگر مسعود ریگی و کمال هر دو با هم در زمین باشند و در یک دوئل مستقیم دنبال یک تقابل فردی بروند تا نشان دهند کت تن کیست.

دیدگاه‌ها