کد خبر : 2006044 | 12 اسفند 1402 ساعت 14:54 | 25.7K بازدید | 46 دیدگاه

اینجا عربستان است: اولین مسابقه اسکی در ریاض!

نخستین مسابقه بین‌المللی اسکی به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد.

اینجا عربستان است: اولین مسابقه اسکی در ریاض!

به گزارش "ورزش سه"، نخستین مسابقه بین‌المللی اسکی در رشته فری‌استایل با حضور 30 قهرمان جهان و المپیک در استادیوم Kingdom Arena در شمال شهر ریاض برگزار شد.
این مسابقات با نام SnowBlast KSA Cup در منطقه‌ای که با بیش از 500 تن برف مصنوعی و با پیستی با طول 150 متر، ارتفاع 30 متر و عرض 20 متر برگزار و تبدیل به نخستین مسابقه رسمی اسکی بین‌المللی در کشور عربستان سعودی شد.

"سو ییمینگ" قهرمان المپیک زمستانی از جمله ورزشکاران حاضر در این مسابقات بود که ضمن ابراز خرسندی از حضور در این رویداد، از اشتیاق خود برای حضور در مسابقات اسکی به میزبانی عربستان خبر داد.

ویدئو: 326205

تانر هال یکی دیگر از قهرمانان اسکی جهان نیز درباره حضور خود در مسابقات اسکی فری‌استایل عربستان به خبرنگاران گفت: "این برای نخستین بار است که به این نقطه از جهان می‌آیم و امیدوارم نمایشی را ببینید که دوست داشته باشید. آمدن به عربستان و شروع گسترش ورزش اسکی افقی هیجان‌انگیز است و از دیگر ورزشکاران برای حضور در مسابقات دعوت می‌کنم."

1996878

پیش از این نیز پروژه بلندپروازانه تروجینا به عنوان نخستین پیست اسکی طبیعی در عربستان وارد مرحله ساخت شده بود.

تروجینا در ۵۰ کیلومتری ساحل خلیج عقبه با ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۶۰۰ متر از سطح دریا با دمای منفی ۱۷ تا مثبت ۲۲ درجه سانتی‌گراد و با مساحتی در حدود ۶۰ کیلومتر مربع قرار گرفته است. قرار است در این منطقه که دمایی پایین‌تر و خنک‌تر نسبت به دیگر مناطق عربستان دارد، یک پیست اسکی ۳۶ کیلومتری طراحی و ساخته شود. بر اساس اطلاعات اعلام شده برنامه‌ریزی برای تدارک و احداث ۳ هزار و ۶۲۰ اتاق در هتل‌ها و دیگر اماکن اقامتی، ۴۲ هزار متر مربع فضا برای رستوران و اغذیه‌فروشی‌ها، یک سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت سه هزار صندلی و بسیاری دیگر از امکانات و فضاهای تفریحی و ورزشی برای میزبانی از حدود ۷۰۰ هزار گردشگر در سال و همچنین هفت هزار نفر ساکن دائمی در دست انجام است.

1996879

با وجود اینکه پیست اسکی تروجینا در منطقه‌ای احداث خواهد شد که دمای پایینی دارد و برخی از ماه‌های فصل زمستان شاهد بارش برف است، اما برای فعالیت این پیست یک سیستم تولید برف مصنوعی به کمک‌ دستگاه‌های برف‌ساز و دیگر امکانات و تجهیزات مدرن در نظر گرفته‌ شده و حدود ۷۵ درصد برف حاصله به کمک دستگاه‌های برف‌ساز مدرن تولید می‌شود.

بر اساس برآوردها مراحل ساخت مرکز ورزش‌های زمستانی و پیست اسکی تروجینا تا سال ۲۰۲۶ میلادی به اتمام می‌رسد و با توجه به میزبانی عربستان از بازی‌های آسیایی زمستانی ۲۰۲۹، منطقه تروجینا میزبان این رویداد آسیایی خواهد بود.

مرتضی محسن‌پور

دیدگاه‌ها