کد خبر : 2006269 | 13 اسفند 1402 ساعت 16:39 | 20.7K بازدید | 2 دیدگاه

2 گل از حسین طیبی و یک گل از اولاد قباد؛

لژیونرها: این ستاره ایرانی همیشه بوی گل می‌دهد

تیم پالما اسپانیا شب گذشته با بریس حسین طیبی و تک گل مسلم اولاد قباد، با نتیجه 4 بر دو میزبانش کوردوبا را شکست داد و با کسب دومین پیروزی پیاپی، جایگاه چهارم جدول را تثبیت کرد.

لژیونرها: این ستاره ایرانی همیشه بوی گل می‌دهد

به گزارش "ورزش سه"، کسب سه امتیاز حیاتی در خانه کوردوبا، جایگاه دارودسته ایرانی‌های شاغل در اسپانیا را مستحکم‌تر کرد تا پالما کماکان رده چهارم را در اختیار داشته باشد. در شبی که حسین طیبی همانند همیشه چراغ گلزنی را برای پالما روشن کرد و موفق شد 2 گل از چهار گل تیمش را به ثمر برساند و همچنین پای مسلم اولاد قباد در این دیدار به زیبایی ممکن در نقش گلزن باز شد. سالار آقاپور جوان نیز، نمایش خوبی را داشت تا او هم در جشن پیروزی خارج از خانه پالما شریک باشد.

ویدئو: 326273

از هفته بیست‌ویکم لیگا ناسیونال اسپانیا، تیم مایورکا پالما با حضور ستاره‌های ایرانی‌اش مهمان تیم کوردوبا یازدهم جدولی بود. دیداری که برای هر دو تیم اهمیت والایی را داشت، در یک‌سو پالما به فکر تثبیت جایگاه خود میان چهار تیم بالای جدول بود و در سوی مقابل کوردوبا روی این سه امتیاز حساب ویژه‌ای باز کرده بود تا به رده هشتم جدول راه پیدا کند و شانس حضور در پلی‌آف را به‌دست بیاورد.

1997252

جدال برای میهمان (پالما) بی‌نقص آغاز شد و مسلم اولادقباد با یک حرکت انفرادی باری دیگر یک گل را برای حسین طیبی طراحی کرد و کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران که همیشه بوی گل می‌دهد، اولین چراغ سبز بازی را برای پالما روشن کند. این گل نشان داد تا پالما قصد دارد همانند همیشه با ایرانی‌های خود کولاک کند. تیم پالما تحت هدایت وادیلو کاملا بر بازی مسلط بود و کوردوبا پاتریمونی تصمیم گرفت به دفاع ضد حمله روی بیاورد و بسیار موفق هم بودند و آن‌ها توانستند کار را به تساوی بکشند.

در ادامه این مسابقه شدت گرفت و هر دو تیم موقعیت‌های زیادی را بر روی دروازه یک‌دیگر خلق کردند. با این حال، این کوردوبا بود که با استفاده از یک اشتباه دیگر از پالمایی‌ها توسط محمد عثمان بازیکن تایلندی به گل دوم بازی رسید و نتیجه را به سود خود برگرداند. اگرچه کوردوبا در لحظات پایانی نیمه نخست، یک پنالتی نقطه دوم را هم با درخشش دروازه‌بان پالما از دست داد، تا نیمه اول بازی 2 بر 1 به سود میزبان به پایان برسد.

1997253

با آغاز نیمه دوم، کوردوبا جاه‌طلبانه بازی کرد و حتی جنگ روانی را برای پالما و ایرانی‌هایش به راه انداخت. در حدی که برونو گومز بازیکن پالما در دو صحنه با کارت زرد روبه‌رو شد و با دریافت کارت قرمز زمین مسابقه را ترک کرد تا اوضاع برای پالما پیچیده‌تر شود، اما شاید این اخراج، بازیکنان وادیلو را برای ادامه بازی جریحه‌دارتر کرد. زیرا حملات آن‌ها تشدید‌تر شد و بالاخره با یک ضربه فوق‌العاده از مسلم اولاد قباد به گوشه دروازه‌ی کوردوبا، گل تساوی‌بخش توسط یک ایرانی دیگر به ارمغان آمد. دقایقی بعد، بازی که با خطاهای پرشمار از صحنه‌ای به صحنه دیگر متوقف می‌شد، محمد عثمان زننده گل دوم کوردوبا با دریافت دومین کارت زرد، از زمین مسابقه اخراج شد تا تعادل بازی به سود تیم پالما پیش برود.

ویدئو: 326274

در همین شرایط، پالما با استفاده برتری عددی و با جای‌گیری بسیار مناسب حسین طیبی و روی یک پاس استثنایی هم‌تیمی‌اش، پالما را به گل سوم رساند تا سالن دانشگاه کوردوبا به سکوت فرو برود. در آخرین لحظات، کوردوبا پاتریمونی در جست‌وجوی گل تساوی و با تاکتیک پاورپلی به حمله رفت، اما این مایورکا پالما بود که با گل چاگینیا، که پس از مهار عالی کارلوس بارون و با یک ضربه والی، بازگشت رویایی آن‌ها را تکمیل‌تر کرد و نتیجه 4 بر دو به سود پالما از جریان افتاد.

1997254

مایورکا پالما با این پیروزی، 37 امتیازی شد و در رده چهارم جدول باقی ماند تا اختلاف هفت امتیازی با بارسلونا تیم اول لیگ حفظ شود.

رتبه‌بندی فعلی جدول لیگا ناسیونال اسپانیا به شرخ زیر است.

1.بارسلونا 44 امتیاز 
2.ال‌پوزو مورسیا 41 امتیاز
3.جین 38 امتیاز 
4.مایورکا پالما 37 امتیاز

در جدول گلزنان، حسین طیبی با 13 گل در جایگاه نهم حضور دارد. اگرچه کاپیتان تیم ملی فقط در 16 مسابقه این آمار فوق‌العاده را بر جای گذاشته است و مقطعی از لیگ را به علت مصدومیت از دست داد.

دیدگاه‌ها