کد خبر : 2006361 | 13 اسفند 1402 ساعت 22:51 | 247.6K بازدید | 177 دیدگاه

شور و شعف پایان‌ناپذیر پس از روزهای سخت

ساپینتو به سعید مهری: یه قهرمانیمون نشه!

ساپینتو که پس از محرومیت چهار ماه و از دست دادن 18 مسابقه در آستانه اخراج از آپوئل بود، حالا در آستانه کسب قهرمانی لیگ قبرس است.

ساپینتو به سعید مهری: یه قهرمانیمون نشه!

به گزارش "ورزش سه"، شاید باور کردنش سخت باشد، اما آپوئلی که در 18 مسابقه سرمربی خود را کنار زمین نداشت، به روند فوق‌العاده‌اش در لیگ قبرس ادامه داد و شب گذشته نیز به یک پیروزی مهم دست یافت و حالا این تیم هشت بازی دیگر در پیش دارد تا جام قهرمانی را بالای سر ببرد، اتفاقی که رخ دادنش می‌تواند دستاورد بزرگی برای ریکاردوی شیردل باشد.

برای مرور روند خوبی که تیم شهر نیکوزیا آغاز کرد، باید به گذشته فلش بک بزنیم. آنها هفته اول لیگ را پیروز شدند. پیش از آن در چهار بازی از دو مرحله مقدماتی لیگ کنفرانس پیروز شدند ولی در دور پایانی، در دو بازی رفت و برگشت مغلوب خنت بلژیک شدند تا نتوانند راهی مرحله اصلی و گروهی شوند.

1997442

پس از آن دو شکست، آپوئل نتوانست روند خوبی را در پیش بگیرد. آنها دربی نیکوزیا را به اومونیا (تیم وقت کریم انصاری‌فرد) واگذار کردند و سپس در دو بازی متوالی مقابل آپولون لیماسول و آنورتوسیس با نتیجه تساوی متوقف شدند تا زمزمه‌های اخراج ساپینتو شنیده شود. کسب پنج امتیاز در چهار بازی دلیل این شایعات نبود، بلکه مرد پرتغالی یک بار دیگر جنجال به پا کرد و چهار ماه محروم شد.

در جریان دیدار برابر آنورتوسیس بود که ساپینتو با مربی حریف درگیر شد و داور ایتالیایی مسابقه نیز هر دو نفر را اخراج کرد. سرمربی سابق استقلال در ادامه با وارد کردن ضربه‌ای به شانه داور چهارم، او را هل داد، سپس با یکی دیگر از مربیان حریف دست به گریبان شد. او در پایان بازی و در نشست خبری نیز با سرمربی آنورتوسیس و یکی از هواداران رقیب درگیر شد تا گزارش ناظر بازی منجر به محرومیت شدید او شود.

1997440

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قبرس تصمیم گرفت تا ساپینتو را چهار ماه محروم کند. این یعنی از دست دادن 18 مسابقه. وبسایت گل قبرس در آن زمان نوشته بود که مدیران باشگاه هرگز قصد ندارند با سرمربی‌ای که از خانه تیمش را هدایت می‌کند، همکاری کنند. رسانه sport-fm قبرس نیز از مطرح شدن 2 گزینه برای جانشینی ساپینتو خبر داده بود.

مارینوس ساتیاس کاپیتان سابق آپوئل که نزدیک به 300 بار برای این تیم به میدان رفته، یکی از مربیان مدنظر مدیران بود. گزینه جدی‌تر برای جانشینی ساپینتو، سرمربی سابق تیم‌های ملی بلغارستان و قزاقستان یعنی استانیمیر استویلف بود و حتی رسانه‌های بلغاری تماس‌ها با این سرمربی را تأیید کرده بودند.

1997438

اما مشکلات مالی آپوئل که منجر به بسته بودن پنجره آنها نیز شده بود، باعث گردید تا مدیران کمی دست نگه دارند. در شرایطی که در نیکوزیا برای اخراج ساپینتو، مدیران دو دو تا چهارتا کرده و چرتکه‌ها را بالا و پایین می‌کردند، پیروزی‌های متوالی تیم او از راه رسیدند.

آپوئل بدون ساپینتو در هشت بازی متوالی پیروز شد و هیچ دلیلی برای اخراج او وجود نداشت. در مدت زمان محرومیت سرمربی پرتغالی، آپوئل موفق شد چهارده پیروزی به دست آورده و در دو مسابقه نیز به نتیجه تساوی دست یابد. این تیم همچنین در دو بازی نیز تن به شکست داد و دور عادی لیگ را با صدرنشینی به پایان رساند.

1997439

در لیگ قبرس 26 هفته به صورت عادی و با برگزاری بازی‌های رفت و برگشت برگزار می‌شود و سپس تیم‌های اول تا ششم در گروه مجزایی با هم به رقابت پرداخته و پس از برگزاری بازی‌های رفت و برگشت، قهرمان مسابقات مشخص می‌شود.

آپوئل که در نقل و انتقالات زمستانی سعید مهری را نیز به خدمت گرفت، از 10 دیدار دور قهرمانی، در 2 مسابقه به میدان رفته که حاصل آن چهار امتیاز بوده تا شمار امتیازات آنها به عدد 63 برسد. تیم ساپینتو با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش یعنی آریس لیماسول هفت امتیاز فاصله دارد. البته که آنها یک بازی بیشتر انجام داده‌اند ولی شانس اصلی قهرمانی محسوب می شوند.

1997436
1997435

رسانه‌های قبرسی تصاویری از شادی ساپینتو پس از پایان بازی امشب و پیروزی برابر پافوس را منتشر کردند. جایی که سرمربی پرتغالی درست مانند زمان حضور در استقلال، شور و شعف پایان‌ناپذیری دارد و شادی‌هایش را با هواداران تیمش تقسیم می‌کند. ریکاردوی شیردل حالا با کسب یک قهرمانی مهم فاصله زیادی ندارد. او می‌تواند در قبرس به جامی برسد که در ایران به دستش نرسید.

1997437
1997441

دیدگاه‌ها