کد خبر : 2007892 | 20 اسفند 1402 ساعت 00:25 | 18K بازدید | 5 دیدگاه

تاریخ‌سازی داور هندی در لیگ برتر انگلیس!

سانی سینگ گیل به اولین داور هندی تبار لیگ برتر انگلیس تبدیل شد.

تاریخ‌سازی داور هندی در لیگ برتر انگلیس!

به گزارش "ورزش سه"، سانی سینگ گیل در راه داوری دنباله روی پدر خود جرنیل سینگ گیل بوده است که از سال 2004 تا 2010 دسته‌های پایین‌تر فوتبال انگلیس را قصاوت کرده است. او امروز تاریخ ساز شد و با قضاوت دیدار لوتون و کریستال پالاس به اولین داور هندی تبار لیگ برتر انگلیس تبدیل شد.

جرنیل، پدر او، در صحبت با بی بی سی اسپورت قبل از مسابقه گفت: "غرور کلمه‌ای کافی نیست. به عنوان یک پدر و مادر، همه ما آرزو می‌کنیم فرزندانمان در زندگی از آنچه ما به دست آورده‌ایم، فراتر بروند، بنابراین نه تنها برای سانی بلکه برادرش بوپیندر هم همین را می‌خواهم. آنها هر دو از انتظارات ما فراتر رفته‌اند و این فقط یک لحظه بسیار غرور آفرین برای خانواده، دوستان، جامعه و مذهب سیک-پنجابی است. صادقانه بگویم، این لحظه بسیار احساسی است."

جرنیل می‌خواهد پسرش الگویی برای داوران سیاه‌پوست، آسیایی و قومیت‌های اقلیت در بریتانیا باشد: "امیدوارم وقتی سانی بیرون می‌رود و در روز شنبه بازی را قضاوت می‌کند، دیگر اعضای گروه‌های اقلیت با خود بگویند، "اگر سانی بتواند این کار را انجام دهد چون او یکی از ماست، ما هم می‌توانیم. او یک الگوی بزرگ است.

این تازه روزهای اول است. بیایید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. مهم‌ترین چیز این است که سانی این افتخار را به دست آورده است، اما پس از آن کار به همین جا ختم نمی‌شود."

1999802

حرکت سانی به سمت لیگ برتر با ارتقای او از لیگ ملی به چمپیونشیپ در سال 2022 آغاز شد. برنامه ارتقای داوران حرفه‌ای توسط کمیته داوران لیگ برتر بستری را برای سانی فراهم کرد تا آرزوهای داوری خود را به طور تمام وقت دنبال کند و امروز لحظه‌ای مهم را رقم زد. در ژانویه 2023 بوپیندر سینگ گیل برادر او هم به اولین کمک داور پنجابی تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.

دستاورد تاریخی سانی به گام‌های اخیر انگلیسی‌ها در آوردن تنوع به فوتبال کمک کرده است. در اوایل فصل، سم آلیسون به‌عنوان اولین داور سیاه پوست که در 15 سال گذشته یک مسابقه لیگ برتر را قضاوت کرد، موانع نامرئی در این راه را شکست.

دیدگاه‌ها