کد خبر : 2008041 | 20 اسفند 1402 ساعت 19:21 | 14.4K بازدید | 5 دیدگاه

از سه باخت ما دو تا به خاطر داوری بوده؛

علیزاده: فوتبال ایران اوزونیدیس را پشیمان می‌کند!

بازیکن باتجربه تیم فوتبال گل‌گهر از اعلام پنالتی به ضرر تیمش گلایه کرد و ابراز امیدواری کرد این اتفاقات در آینده برای‌شان تکرار نشود.

علیزاده: فوتبال ایران اوزونیدیس را پشیمان می‌کند!

به گزارش "ورزش‌سه"، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته نوزدهم لیگ برتر تیم فوتبال گل‌گهر در ورزشگاه سیروس قایقران به مصاف ملوان بندرانزلی رفت و در پایان با نتیجه یک بر صفر این مسابقه حساس که جنگ برای رسیدن به رتبه سومی بود را شاگردان مهدی تارتار با یک پنالتی مشکوک در دقیقه 79 به نفع خودشان تمام کردند.

درباره این مسابقه و حواشی زیادی که در جریان آن داشت و همینطور آخرین وضعیت سرمه‌ای پوشان سیرجانی گفتگویی داشته‌ایم با علیرضا علیزاده یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان گل‌گهر که این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

بولت سرشاخهاول از بازی شروع کنیم. چطور بود؟
بازی 6 امتیازی بود و بسیار مهم. ما یک امتیاز بیشتر از ملوان داشتیم و در جدول بالاتر از آنها بودیم. خیلی بابرنامه خوب بازی کردیم. جزو بازی‌هایی بود که خیلی خوب و تاکتیکی بود و دو تیم خیلی درگیرانه و خوب بازی کردند. بعید می‌دانم تیمی به این خوبی در انزلی و در آن شرایط سخت که هواداران رقم می‌زنند، بازی کرده باشد. همانطور که گفتم منظم و با برنامه بودیم. موقعیت آنچنانی هم به تیم ملوان نداده بودیم. ما هم البته خیلی موقعیت نداشتیم ولی موقعیت‌های ما خیلی بهتر از ملوان بودند.

2000037

بولت سرشاخهدر راستای تایید صحبت‌های شما حبیب فرعباسی هم به تیم منتخب هفته "ورزش ‌سه"، راه پیدا کرد.
بله خب. واقعا این چندمین مرتبه است که گلر تیم‌های حریف مقابل ما بهترین بازیکن زمین می‌شوند. طبیعی هم است. در چند سال گذشته در تیم گل‌گهر شرایط طوری پیش رفته که همه بازی‌ها را برای بردن به زمین می‌رویم. واقعا هم رفته بودیم که این سه امتیاز را هر طور شده بود، بگیریم ولی خب...

بازیکن باتجربه گل‌گهر سپس بدون اینکه سوالی مطرح شد، خودش صحبت درباره لحظه جنجالی مسابقه و اعلام پنالتی به سود ملوان را آغاز کرد و اینطور درباره آن حرف زد:« به نظرم روی اشتباه داور باختیم. شاید گفتن این مطلب درست نباشد، ولی باید بگویم. ما توقع داریم چون مربی ما از یک فرهنگ دیگر آمده و اهل داد و بیداد و این طور مسائل نیست، خیلی بیشتر به این نوع مربیان کمک شود، نه اینکه به همین راحتی در بازی‌های مختلف حق تیم ما خورده شود. نمی‌گویم کمک شود، اما طوری باشد که تیم‌های حریف روی سوت‌ها اثر نگذارند. البته منظورم آقای تارتار نیست، چون ایشان هم جزو مربیانی است که کنار زمین شلوغ نمی‌کند.»

بولت سرشاخهسوت‌ها گاهی به صورت محسوس علیه‌مان می‌شود
علیرضا علیزاده ادامه داد: «اما واقعا شرایط گاهی طوری پیش می‌رود که آدم فکر می‌کند چون مربی ما کنار زمین اعتراض، داد و بیداد و جنجال به راه نمی‌اندازد، بازی به سمت دیگری می‌رود و سوت‌ها حتی گاهی 70/30 به ضرر ما زده می‌شود.»

بولت سرشاخهدرباره این صحنه اظهارنظر دقیقی به دلیل کیفیت پایین تصاویر انجام نشده. تو به صحنه نزدیک بودی، آیا برخوردی صورت گرفت؟ 
صد در صد مطمئنم برخوردی نبود. برای ضدحمله رفته بودیم و در برگشت خودم به صحنه نزدیک بودم. آقای همرنگ یکی از داوران خوب کشور است و آمادگی جسمانی خیلی خوبی هم دارد و نزدیک صحنه بود. اول اینکه این صحنه بیرون از محوطه جریمه بود و دوم اینکه وقتی شما بی درنگ سوت می‌زنی و نقطه پنالتی را نشان می‌دهی، صد در صد باید یک اتفاق بزرگ و برخورد مشخص و واضح انجام شده باشد. وقتی توپ در جریان بازی است و بازیکن حریف به بیرون محوطه جریمه حرکت می‌کند و توپ هم از پاهایش جدا شده، چطور پنالتی می‌گیرید؟! دلیلی ندارد که بی‌درنگ بدوید روی نقطه پنالتی. من به ایشان در جریان بازی هم گفتم که چنین پنالتی‌ای را بدون فکر کردن و بدون نگاه کردن به کمک‌تان بگیرید. اینقدر مطمئن سوت زد که خود کمک داور می‌گفت خودش گرفته. من با کمک داور مسابقه صحبت کردم و او به من گفت که احتمالا یک چیزی دیده که خطا را گرفته.»

2000038

بولت سرشاخهبا این باخت که سومین باخت شما در طول فصل بود، از کورس کمی عقب افتادید. همچنان امیدوار هستید اما فرصت بسیار خوبی را از دست دادید.
بله دقیقا. اینجور مسابقات آدم را از کورس عقب می اندازند. درست است که ملوان تیم خوبی بود و چندین هفته بود که نباخته بود، اما ما هم تیم منسجم و قدرتمندی هستیم. این سومین باخت فصل ما بود. یکبار که به پرسپولیس با آن ماجراهای فراموش نشدنی باختیم و گل سالم ما را قبول نکردند. در سیرجان اما مقابل تراکتور روز خوبی نداشتیم و باختیم. واقعا سه باخت داشتیم که به نظرم در دوتای آنها مستقیم داوری تاثیر داشته است؛ یکی گل ما مردود اعلام شده و یکی هم اینطوری در دقیقه 80 علیه ما پنالتی اعلام شده.

علیزاده سپس به صحبت‌هایش با مارینوس اوزونیدیس سرمربی یونانی تیمش اشاره کرد و افزود: «واقعا خودم با آقای اوزونیدیس صحبت کردم، دوست دارد به فوتبال ایران کمک کند. به من می‌گفت که من اصلا نمی‌توانم شلوغ کنم و این رفتارها را دوست ندارم. در کنفرانس هم صحبت‌های ایشان را شنیدید که خیلی متین گفت نمی‌توانم اعتراضی داشته باشم، چون شاید محرومم کنند.»

بولت سرشاخهامیدوارم فوتبال ایران مربی ما را پشیمان نکند! 
علیزاده در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نکته مهمی اشاره کرد و افزود: «امیدوارم فوتبال ایران به سمتی نرود که آدم به این نتیجه نرسد که باید بدوی داخل زمین و باید حتما اعتراض کنی! منظورم بازی با ملوان نیست و به صورت کلی درباره فوتبال ایران این حرف را می زنم. واقعا آقای اوزونیدیس هم به بازیکن و هم کادر فنی احترام می‌گذارد و امیدوارم شرایط فوتبال ایران او را به سمتی نبرد که پشیمان بشود و تصمیم به ترک ایران بگیرد.»

2000040

بولت سرشاخهگل‌گهر طی هفته‎‌های گذشته از بازیکنان جوان زیادی در ترکیب تیمش استفاده کرده. به عنوان یکی از بزرگترهای تیم درباره این موضوع هم حرف می‌زنی؟ 
بله. واقعا این نگاه باشگاه تحسین برانگیز است و با وجود فوتبال نتیجه‌گرایی که در ایران دنبال می‌شود، توجه به جوانان را به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی خود درنظر گرفته است. البته باید بازیکنان جوانی که به تیم وارد می‌شوند هم جایگاه گل‌گهر را بدانند. آنها به تیمی وارد می‌شوند که در هر بازی برای برد به زمین می‌رود و این ذهنیت را باید در خودشان تقویت کنند. خودم که با آنها صحبت می‌کنم، به آنها می‌گویم که این تیم در 4،5 سال اخیر یکی از 5 تیم بزرگ ایران بوده. واقعا باشگاه کار بزرگی انجام داده و از سوی دیگر آقای اوزونیدیس هم دل و جرات به خرج داده که از جوانان با وجود توقعاتی که از تیمش وجود دارد، بازی گرفته. خدا را شکر تا الان که جواب گرفته شده و مطمئنم در آینده خیلی بیشتر کمک خواهند  کرد.

بولت سرشاخهوضعیت حال حاضر گل گهر را چطور می‌بینی. آیا به قرار گرفتن در بین 4 تیم فکر می‌کنید؟ 
به نظرم کادر مدیریتی باشگاه و خود ما بازیکنان یک سهمیه آسیا از فوتبال ایران طلبکاریم. این شایستگی را در 5 سال اخیر داشته‌ایم. البته می‌دانیم که دیر یا زود این اتفاق رخ می‌دهد، اما دوست داریم که امسال این اتفاق مهم رخ بدهد، چون تیم خوب و یکدست و جوان شده‌ای داریم. البته کار سختی است، چون رقیبان هم قدرتمند و باتجربه هستند، اما دور از دسترس نیست و امیدوارم با این باخت به خودمان بیایم و از این هفته دوباره روند خوب‌مان را ادامه بدهیم.

دیدگاه‌ها