کد خبر : 2008517 | 23 اسفند 1402 ساعت 02:27 | 69K بازدید | 89 دیدگاه

آخرین حضور طارمی با اژدها در لیگ قهرمانان

آرسنال 1 (۴) پورتو 0 (۲): صعود با دست‌های رایا

آرسنال با درخشش داوید رایا موفق شد در ضربات پنالتی از سد پورتو گذشته و راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا شود.

آرسنال 1 (۴) پورتو 0 (۲): صعود با دست‌های رایا

به گزارش "ورزش سه"، دیدار حساس آرسنال و پورتو از دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، با پیروزی توپچی‌ها در ضربات پنالتی به پایان رسید. شاگردان آرتتا به سختی موفق شدند به پیروزی دست پیدا کنند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شوند.

ویدئو: 327207

نخستین فرصت بازی نصیب آرسنال شد. ارسال تروسارد در تیر دوم به بن وایت رسید که ضربه سر او روی تور دروازه فرود آمد. در ادامه ساکا از سمت راست وارد محوطه جریمه شد که شوت او را دیوگو کاستا به زحمت دفع کرد.

پورتو نیز در دقیقه 16 به روی دروازه آرسنال خطرساز شد. ضربه اوا نیلسون از پشت محوطه جریمه با اختلاف از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت. در ادامه اوا نیلسون یک فرصت طلایی دیگر را به دست آورد که شوت او از داخل محوطه جریمه را داوید رایا با یک پرش دیدنی دفع کرد.

آرسنال در دقیقه 41 به گل نخست رسید. پس از پاسکاری‌های میان مارتین اودگارد و لیاندرو تروسارد، آنها در پشت محوطه جریمه صاحب فرصت شدند که پاس در عمق اودگارد به تروسارد رسید و او با یک ضربه بغل پای دیدنی، گل نخست بازی را به ثمر رساند.

2000827

توپچی‌ها در دقیقه 68 به گل دوم دست پیدا کردند. وایت یک پاس خوب را به پشت مدافعان پورتو ارسال کرد که په‌په پیش از هاورتز به توپ رسید ولی فشار بازیکن آلمانی روی کاپیتان پورتو منجر به سرنگونی او و همچنین دیوگو کاستا شد و توپ برابر اودگارد قرار گرفت و این بازیکن نیز با راحتی دروازه خالی را باز کرد اما تروپین داور مسابقه به دلیل خطای هاورتز، این گل را مردود اعلام کرد.

2000828

ژسوس که در دقیقه 83 به زمین مسابقه آمد، بلافاصله فرصت خوبی برای گلزنی داشت ولی کاستا مانع از تحقق این موضوع شد. دقایقی بعد آرسنال دو فرصت خوب را از دست داد. ضربه بغل پای ساکا را کاستا دفع کرد و در ادامه نیز شوت اودگارد از کنار تیرک به بیرون رفت.

در نهایت بازی در وقت‌های عادی با پیروزی یک بر صفر آرسنال به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود. مهدی طارمی که در دقیقه 88 به میدان رفت، در دقیقه 104 با یک حرکت انفرادی وارد محوطه جریمه میزبان شد که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

بازی در پایان وقت‌های اضافی نیز با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید تا دو تیم در مجموع یک – یک مساوی شوند و کار به ضربات پنالتی کشیده شود.
* پنالتی نخست را مارتین اودگارد زد که ضربه او برخلاف جهت حرکت دیوگو کاستا وارد دروازه شد.
* سپس په‌په برای آبی و سفیدها پشت توپ ایستاد که او نیز با فریب داوید رایا، ضربه‌اش را به گل تبدیل کرد.

* کای هاورتز نیز موفق شد برخلاف جهت حرکت کاستا، ضربه‌اش را به گل تبدیل کند.
* وندل دومین پنالتی پورتو را زد که ضربه او به تیرک دروازه اصابت کرد و پس از برخورد به پشت داوید رایا، به بیرون رفت.

* ساکا سومین پنالتی زن آرسنال بود و او هم موفق شد ضربه‌اش را به گل تبدیل کند.
* با وجود حدس درست رایا اما مارکو گروویچ با خوش شانسی پنالتی خود را به گل تبدیل کرد.

* دکلان رایس هم موفق به فریب دیوگو کاستا شد و ضربه‌اش را به گل تبدیل کرد تا آرسنال در وضعیت خوبی قرار بگیرد.
* گالنو به عنوان چهارمین پنالتی زن پورتو پشت توپ ایستاد که داوید رایا با مهار ضربه او، کار حریف پرتغالی را یکسره کرد تا پورتو از دور رقابت‌ها کنار رفته و آرسنال به سختی راهی مرحله بعد شود.

2000826

دیدگاه‌ها