کد خبر : 2009368 | 27 اسفند 1402 ساعت 09:37 | 2.9K بازدید | 1 دیدگاه

شرط ادامه حضور سرخوش در انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر

سرمربی تیم ملی اسنوکر با اشاره به مسیری که منجر به راهیابی امیر سرخوش به انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان شد، در مورد شرط ادامه حضور وی در این انجمن توضیح داد.

شرط ادامه حضور سرخوش در انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، امیر سرخوش در رقابتی ۱۰ ساعته که در فینال مسابقات کیوتو که به میزبانی سارایوو برگزار شد، مقابل «لولیان بویکو» از اوکراین پیروز شد و به عنوان دومین نماینده ایران جواز حضور در انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان را به دست آورد.

کامران شهلا سرمربی تیم ملی اسنوکر در مورد این موفقیت توضیح داد و گفت: راهیابی سرخوش به انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان به واسطه حضور در مرحله مقدماتی و نهایی رقابت‌های کیوتو به دست آمد.

وی با یادآوری اینکه مرحله مقدماتی این رقابت‌ها چندماه پیش در امارات برگزار شد، ادامه داد: در جریان آن مسابقات که ویژه کشورهای خاورمیانه بود، سرخوش سه رقابت برگزار کرد و موفق شد به عنوان نفر اول به مرحله نهایی کیوتو راه یابد. این مرحله با حضور ۲۴ نفر در سه جدول هشت نفره برگزار شد. امیر سرخوش در جدول خود اول شد و اینگونه برای مدت دو سال مجوز حضور در انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان را به دست آورد.

سرمربی تیم ملی اسنوکر با یادآوری اینکه سرخوش با رنکینگ صفر وارد انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان شده است، در پاسخ به این پرسش که «در چه صورت سرخوش بعد از دو سال می‌تواند حضور در این انجمن را تمدید کند؟»، تصریح کرد: ۱۲۸ نفر در انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان حضور دارند. در صورتیکه سرخوش بتواند در جمع ۶۴ نفر اول این انجمن باشد، حضورش بعد از دو سال ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان ماهیانه در رقابت‌های معتبری که معمولا به میزبانی آلمان، انگلیس و چین برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. اخیرا هم عربستان برگزارکننده این رقابت‌ها بود. پیروزی در هر دیدار این رقابت‌ها برای شرکت کنندگان امتیاز دارد. حسین وفایی که حدود ۵ سال است عضو انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان می‌باشد، به واسطه همین پیروزی‌ها به رنکینگ ۱۵ هم رسید و الان هم رنکینگ ۲۰ را دارد.

شهلا تاکید کرد: سرخوش از اسنوکربازهای مستعد و پرتلاش ایران است که با پشتکار زیاد خود را به این مرحله رسانده است. حضور در انجمن حرفه‌ای‌های اسنوکر جهان اتفاق بزرگی است که هر اسنوکربازی نمی‌تواند آن را برای خود و کشورش رقم بزند.

دیدگاه‌ها