کد خبر : 2010011 | 01 فروردين 1403 ساعت 19:45 | 153.2K بازدید | 139 دیدگاه

شوک به دو غول فوتبال انگلیس

سیتی و چلسی از لیگ برتر اخراج می‌شوند!

چلسی و منچسترسیتی هر دو ممکن است در صورت محکومیت به نقض فیرپلی مالی از لیگ برتر اخراج شوند.

سیتی و چلسی از لیگ برتر اخراج می‌شوند!

به گزارش "ورزش سه"، به چلسی و منچستر سیتی اخطار داده شده که اگر پس از تحقیقات در مورد حساب‌های مالی، مجرم شناخته شوند، ممکن است هر دو از لیگ برتر اخراج شوند. 

ناتینگهام فارست به آخرین باشگاهی تبدیل شد که توسط لیگ برتر انگلیس مجازات شد، پس از اینکه یک کمیسیون مستقل تصمیم گرفت به دلیل نقض قوانین سود و پایداری مالی، چهار امتیاز از این تیم کسر کند.

2003350

لیگ برتر اعلام کرد باشگاه ناتینگهام فارست را به دلیل تخطی از قوانین مالی این لیگ به ‏کسر 4 امتیاز جریمه کرده است. به این ترتیب فارست که پیش از این 25 امتیازی بود از ‏این لحظه 21 امتیازی است و پایین‌تر از لوتون در رتبه هجدهم لیگ برتر قرار می‌گیرد. ‏فارست که برای باقی ماندن در لیگ برتر کاری دشوار در پیش داشت حالا با مسیری ‏صعب‌العبورتر مواجه خواهد بود. ‏

این اتفاق پس از آن رخ داد که اورتون نیز با کسر امتیاز به دلیل نقض قوانین مالی مجازات شد. جریمه در ابتدا 10 امتیاز بود و سپس به 6 کاهش یافت.

حالا به سیتی و چلسی اخطار داده شده است که اگر مشخص شود قوانین را زیر پا گذاشته‌اند، از لیگ برتر اخراج خواهند شد.

منچسترسیتی منتظر نتیجه 115 اتهامی است که لیگ برتر در آغاز سال گذشته علیه آنها مطرح کرد. تحقیقات ادامه دارد اما هنوز به‌طور رسمی نتیجه آن تایید نشده است.

چلسی هنوز به دلیل نقض قوانین مالی متهم نشده اما این نگرانی وجود دارد که باشگاه پس از صرف بیش از یک میلیارد پوند از زمان تصاحب تاد بولی در می 2022، به زودی مجازات شود.

2001271

سان هشداری را برجسته کرد که می‌تواند برای من سیتی و چلسی دردسر ایجاد کند.

رابرت گلنسی کی‌سی، مارک هوول و استیو هولت نوشتند که تحریم‌های نامحدود «از هشدار تا اخراج از لیگ برتر» را شامل می‌شود.

آنها در سند 52 صفحه‌ای خود اضافه کردند: «در مواردی که نقض قوانین مالی جزئی است، دیگر کمیسیون‌ها باید تعیین کنند که آیا کسر امتیاز متناسب است یا خیر اما اگر نقض به درستی به عنوان "عمده" توصیف شود، ممکن است حتی یک محرومیت بسیار شدید مانند اخراج مناسب‌تر باشد.

مدیرعامل لیگ برتر، ریچارد مسترز، اخیرا بار دیگر تاکید کرد که تاریخ محاکمه پرونده منچستر سیتی در ژانویه تعیین شده است، اما زمان برگزاری آن را فاش نکرد.

میل اسپورت سال گذشته گزارش داد که "محاکمه قرن" برای اواخر سال 2024 برگزار خواهد شد، و حداقل تا تابستان 2025 انتظار نمی‌رود حکمی صادر شود. سیتی متهم به نقض 115 قانون در 14 فصل از فصل 10-2009 به بعد است.

این اتهامات شامل ادعاهای مربوط به گزارش مالی و عدم همکاری با تحقیقات لیگ برتر است که در سال 2018 آغاز شد. سیتی هرگونه تخلف را رد می‌کند.

1971850

در مورد چلسی، آنها با استفاده از استهلاک برای پرداخت هزینه‌ها در طی چندین سال و با عقد قراردادهای طولانی مدت با بازیکنان، هزینه‌ها را اندکی تقسیم کرده‌اند، اما آبی‌ها هنوز هم در این دوره بیشترین هزینه را در لیگ برتر دارند. آبی‌ها باید تابستان حدود 100 میلیون پوند از فروش بازیکنان خود به دست بیاورند تا جریمه نشوند.

دیدگاه‌ها