کد خبر : 2011240 | 11 فروردين 1403 ساعت 02:36 | 19.8K بازدید | 4 دیدگاه

دومین دوئل دوستانه شاگردان شمسایی در ویتنام؛

حریفی که می‌تواند تیم ملی را به گوشه رینگ ببرد

ملی‌پوشان فوتسال ایران در دومین دیدار خود از تورنمنت چهارجانبه ویتنام صبح امروز به مصاف تیم ملی فوتسال نیوزلند، قهرمان قاره اقیانوسیه و از مسافران جام جهانی 2024 خواهند رفت.

حریفی که می‌تواند تیم ملی را به گوشه رینگ ببرد

به گزارش "ورزش سه"، شکست غیرمنتظره شمسایی و ستاره‌هایی که ذره‌ای شبیه به خودشان نبودند برابر تیم ملی زیر 23 مراکش هجمه و انتقادات فراوانی را برای تیم ملی فوتسال ایران به همراه داشت. به‌رغم اینکه نباید چندان نتایج دیدارهای تدارکاتی را جدی گرفت، اما عملکرد ملی‌پوشان مقابل مراکش هشدار دهنده و نگران کننده بود. تیم ملی فوتسال ایران در دومین جدالش به رویارویی با قهرمان اقیانوسیه و از مسافرین جام جهانی 2024 خواهد رفت که برای نخستین بار جواز حضور در آوردگاه بزرگ را بدست آورده است. تیمی که از ایران به عنوان یکی از غول‌های فوتسال جهان یاد می‌کند و از انگیزه بسیار زیادی برای مصاف با شاگردان شمسایی برخوردارند.

ماروین ایکینز، سرمربی تاریخ‌ساز تیم ملی نیوزلند پیش از اعزام تیمش به کشور ویتنام، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران از هدف حضور خود و شاگردانش در تورنمنت چهارجانبه و بازی با تیم ملی فوتسال ایران گفته است: این یک فرصت عالی است تا خود را در برابر بزرگان فوتسال محک بزنیم. ما اهداف بالایی برای جام جهانی فوتسال داریم. می‌خواهیم از گروه صعود کنیم و به مرحله حذفی رقابت‌ها راه پیدا کنیم و شرکت در تورنمنت ویتنام بخش مهمی از آن است. بازیکنانم با برخی از با فرم‌ترین تیم‌ها در فوتسال بین‌المللی بازی خواهند کرد و همگی با سبک‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شویم. مدتی است که فرصتی برای رویارویی با حریفان با چنین کیفیتی نداشته‌ایم، بنابراین این یک آزمون عالی برای ما است.

2005379

تیم ملی فوتسال نیوزلند برای اولین بار به جام جهانی فوتسال راه یافته و مسیر سحرآمیزی را پیموده است تا به یکی از بزرگترین اهداف ورزش کشورشان دست یابند. آن‌ها تلاش می‌کنند بر خلاف جزایر سلیمان که چندین مرتبه به عنوان نماینده اقیانوسیه در جام جهانی حضور داشته و شکست‌های ترسناک و تحقیزآمیزی را کسب کرده، برای حیثیت خود نتایج قابل قبولی را بدست بیاورند.

صعود آن‌ها به جام جهانی باعث شد تا همیش‌گری، ستاره جوانشان در انتقالی بزرگ به تیم دسته دومی زامبو پیناتار اسپانیا بپیوندد که این ترانسفر برای نیوزیلندی‌ها بسیار مهم و ویژه به شمار می‌رود. اگرچه این بازیکن ۲۲ ساله پیش از انتقالش به اسپانیا، در لیگ سری A ایتالیا توپ می‌زد و با پیراهن تیم ایزولا هشت بار موفق به گلزنی شده بود. گری‌همیش، فردا در برابر تیم ملی فوتسال ایران به میدان می‌رود و باید این بازیکنان را زیر نظر داشت. همچنین راهان علی در تیم مورلند استرلیا بازی می‌کند و لوگان ویسنوسکی و جوردی دیتفورت در بلومزبری انگلستان حضور دارند. البته لیگ باشگاهی فوتسال انگلستان کیفیت چندانی ندارد. اما دیلن مانیکوم، مهم‌ترین بازیکن نیوزلند که بازوبند کاپیتانی را در دست دارد، با ۳۷ گل، بهترین گلزنشان به شمار می‌رود و باید دید رودرروی ستاره‌های ایرانی چه نمایشی را خواهد داشت 

2005378

*سایر بازیکنان تیم ملی فوتسال نیوزلند با تفکیک تیم باشگاهی و گل‌های ملی که فردا مقابل تیم ملی فوتسال ایران حضور خواهند داشت؛

راهان علی؛ مورلند استرلیا با ۱۲ گل‌ملی؛

مایک آنتامانوف؛ اوکلند سیتی‌ با ۱ گل ملی؛

استفان پکهام؛ اوکلند سیتی‌ با ۱۷ گل ملی؛

شان برسفورد؛ آئوتاروآ بدون گل ملی که مقابل ایران برای دومین بار پیراهن نیوزلند را بر تن می‌کند.

جوردی دیتفورت؛ بلومزبری انگلستان با ۱۳ گل ملی

همیش گری؛ زامبو پیناتار اسپانیا با ۶ گل ملی

اوبان هاوکینز؛ یونایتد جنوبی با ۷ گل ملی

ایتان مارتین؛ آئوتاروآ با ۸ گل ملی

توماس پیکن؛ اوکلند سیتی‌ با ۱ گل ملی

کیسی شارپلین؛ آئوتاروآ با ۵ گل ملی

آرت توئیگ؛ اوکلند سیتی‌ با ۳ گل ملی

آدام پالسن؛ اوکلند سیتی‌ با ۵ گل ملی

سم توئیگ؛ اوکلند سیتی اف سی، بدون گل ملی

لوگان ویسنوسکی؛ بلومزبری انگلستان با ۵ گل ملی

دنی توئیگ؛ اوکلند سیتی‌ با ۳ گل ملی

توماس پیکن؛ اوکلند سیتی با ۱ گل ملی

دیلن مانیکوم؛ اوکلند سیتی‌ با ۳۷ گلی ملی

دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و نیوزلند، صبح امروز (شنبه) از ساعت 10:30 به میزبانی کشور ویتنام سوت خواهد خورد.

*جدول فعلی تورنمنت چهارجانبه ویتنام به شکل زیر است؛

1.مراکش 3 امتیاز 

2.نیوزلند 1 امتیاز

3.ویتنام 1 امتیاز 

4.ایران 0 امتیاز

شاگردان شمسایی در آخرین دیدار خود، روز دوشنبه به مصاف تیم ملی فوتسال ویتنام، میزبان مسابقات می‌روند.

2005377

 

دیدگاه‌ها