کد خبر : 2011627 | 13 فروردين 1403 ساعت 17:21 | 58.2K بازدید | 131 دیدگاه

مصدومیت یامگا بدترین اتفاق بود

نکونام: من سرمربی نیستم، منیجرم!

جواد نکونام می‌گوید که حضور او در استقلال شیرین‌ترین و مصدومیت یامگا ناراحت‌کننده‌ترین اتفاق سال قبل بوده است.

نکونام: من سرمربی نیستم، منیجرم!

به گزارش "ورزش سه"، پس از انتخاب جواد نکونام به عنوان بهترین مربی سال از نگاه برنامه نوروز فوتبالی، او مقابل دوربین شبکه ورزش قرار گرفت و به سوالات کوتاهی پاسخ داد.

ویدئو: 328735

او در خصوص سختی‌های مدیریت بسیاری از مسائل برای یک مربی در فوتبال ایران، گفت: خیلی سخت است، ولی چون که من این کار را دوست دارم، آن را انجام می‌دهم. شاید من در خیلی از نکات ریز دخالت کنم. اگر قرار باشد که شما به مربی بزرگی تبدیل شوید، باید منیجر باشید. اتفاقی که در فوتبال انگلیس رخ می‌دهد و نگاه من به فوتبال نیز اینگونه است.

وی گفت: مدیریت برای مربی خیلی سخت است، به خصوص در ایران که افراد حرفه‌ای در هر باشگاه خیلی کم هستند. کار سختی است، ولی شیرینی خاص خودش را دارد. وقتی شما بتوانید کار بزرگی را انجام دهید و چارچوبی که آن باشگاه درون زمین نیاز دارد را تعیین و مشخص کنید و بتوانید آنها را به خوبی کنار هم قرار داده و این پازل را به خوبی بچینید، آن‌گاه در آخر شیرینی کار بیشتر می‌شود.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه تأکید دارد دستاوردهایش در این تیم روی کار تیمی بوده و از دستیارانش خواسته است تا در تصویر یادگاری بابت دریافت این عنوان حضور پیدا کنند، گفت: جای محمد نوازی در این تصویر خالی است، چرا که امروز تمرین ریکاوری داشتیم و او غایب است. این جایزه برای من نیست و برای کادر من است که آنها خیلی زحمت می‌کشند، چون به هر حال من در کارم سخت‌گیری‌هایی دارم.

او اضافه کرد: این عنوان برای دستیارانم، بازیکنان، کادر پزشکی، ماساژورها و تدارکات است و چون این جایزه اکنون در دست من است، من به نمایندگی از آنها این عنوان را به هواداران تقدیم می‌کنم، چون تا به اینجای کار سال خوبی برایمان رقم خورده و امیدوارم در ادامه راه نیز بتوانیم موفق باشیم.

نکونام در مورد اینکه شیرین‌ترین خاطره‌اش از سال گذشته چیست، پاسخ داد: آمدن من به استقلال بهترین اتفاق بود. چون هواداران کنارمان بودند و در تمام بازی‌ها از ما حمایت کردند، آن هم با توجه به سختی‌ها و شرایط بسیار عجیب و غریبی که امسال داشتیم. حضور من در استقلال بهترین اتفاق بود. امروز نیز هواداران به تمرین آمده بودند که صحبت کردن با آنها باعث دلگرمی ماست. این موضوع ما را استوار نگه می‌دارد تا در ادامه راه به رقابتمان ادامه دهیم.

1995659

سرمربی استقلال درباره اینکه بزرگترین حسرتش در سال قبل چه بوده، گفت: خدا را شکر همه چیز خوب بوده و حسرت چندانی نبود. شاید یک روزی باید کاری را انجام می‌دادم، ولی این‌گونه نشد، اما در کل حسرت بزرگ در سال قبل نداریم. اما بزرگترین ناراحتی ما اتفاق بدی بود که برای کوین یامگا رخ داد و یکی از بهترین بازیکنانمان را از دست دادیم. جای او خالی است ولی اتفاق خاصی که بخواهد ما را اذیت کند، نبود. مشکلات و حواشی وجود داشت که در فوتبال طبیعی است و این چالش‌هایی است که ما در ایران هر روز داریم.

نکونام در پایان گفت: باز هم از تمام هواداران تشکر می‌کنم و به نمایندگی از بازیکنان تیمم، کادر فنی، تیم پزشکی، ماساژورها، تدارکات و تمام کسانی که برای تیم و بچه‌ها زحمت کشیدند، به نمایندگی از آنها، این جایزه را به هواداران تقدیم می‌کنم. چون آنها لیاقتش را دارند و امسال با تمام سختی‌هایی که داشتیم و با لمس این اتفاقات، باز هم از ما حمایت کردند.

دیدگاه‌ها