کد خبر : 2013708 | 23 فروردين 1403 ساعت 15:38 | 20.6K بازدید | 7 دیدگاه

این بازی جذاب خواهد شد؛

مسعود شجاعی: سه هفته شاگرد اوزونیدیس بودم

سرمربی هوادار می‌گوید از سرمربی گل‌گهر شناخت دارد و او باعث رفتنش به فوتبال یونان شده است.

مسعود شجاعی: سه هفته شاگرد اوزونیدیس بودم

به گزارش "ورزش سه"، مسعود شجاعی، سرمربی هوادار تهران، برای اولین بار در این فصل در کنفرانس خبری حاضر شد و پیش از بازی تیمش برابر گل گهر گفت: در مورد تیم خودمان عرض کنم که روند رو به رشدی داشتیم ولی هنوز زمان نیاز داریم. چیزی که من فکر می‌کنم حالا شاید اشتباه می‌کنم دوستانی که تجربه‌شان بیشتر است و به قول معروف بیشتر کار کردند می‌توانند بهتر نظر بدهند، حداقل زمانی که برای تغییر لازم است در تیم، شش ماه است و ما هنوز به آن حداقل نرسیدیم ولی من فکر می‌کنم تو این تایم کوتاه با تمرینات خوبی که داشتیم و با فهم بالای تاکتیکی که بازیکنان داشتند توانستیم تغییر ایجاد کنیم.

شجاعی ادامه داد: واقعا هیچوقت فرصت نشده که ازشان آنجوری که باید و شاید تشکر کنم و جا دارد اینجا از کل تیم و مسئولان تشکر کنم. از ته دلم می‌گویم چون خیلی اهل صحبت و مصاحبه نیستم ولی باید اینجا از همه‌شان که بی‌نظیرند، هم رفتاری و هم شخصیتی و فنی تشکر کنم.

2009620

او در مورد شرایط هوادار گفت: من فکر می‌کنم یک مقدار شاید تنبلی و سهل‌انگاری اول فصل باعث شد که امتیاز کمتر جمع کنیم به خصوص از موقعی که من آمدم و امتیازهای زیادی از دست دادیم ولی ان‌شاءالله که از این به بعد با تمرکز بیشتر با توجه به این توانایی و این پتانسیلی که تیممان دارد بتوانیم نتایج لازم را کسب کنیم.

مسعود شجاعی راجع به گل گهر گفت: در مورد گل‌گهر زیاد لازم به گفتن من نیست. هم بازیکنای خیلی خوبی دارند و هم تیم خوبی هستند. ضمن اینکه مربی این تیم آقای اوزونیدیس مربی من بودند، البته خیلی کوتاه و ایشان باعث شد که من به یونان رفتم. البته متاسفانه من دو، سه هفته بیشتر سعادت نداشتم. زمانی که من رفتم ایشان تیم عوض کردند و رفتند و فرصت نشد که با او کار کنم ولی شخصیتی بسیار دوست‌شان دارم و در آن مدت کوتاه که فنی کار کردیم و به عنوان شاگردشان بودم، خیلی مربی قوی و کاربلدی بودند.

2009621

سرمربی هوادار در مورد پیش‌بینی‌اش از بازی گفت: من فکر می‌کنم فردا یک بازی خیلی قشنگ ببینیم چون هم تیم گل‌گهر فوتبال بازی می‌کند و هم تیم ما سعی دارد که یک بازی مالکانه ارائه بدهد. فکر می‌کنم بحث تمرکز است و هر تیمی که تمرکز بالاتری فردا داشته باشد و از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند برنده می‌شود چون معمولاً توی اینجور بازی‌ها موقعیت زیاد پیش می‌آید.

او در مورد برنامه‌ریزی‌اش به عنوان سرمربی هوادار گفت: من نمی‌خوام غلو کنم، من سعی کردم برنامه‌ای در تیم اجرا کنم و همه تابع این نظم پیش برویم. فرق هم نمی‌کند بازیکن باشد یا مربی یا کادر پشتیبانی. نظم لازمه اولیه بود که تیم شکل بگیرد. ما در اردوی کیش بازی دوستانه نکردیم و بنا را گذاشتیم روی کار بدنی‌مان و یازده روز بدنسازی پرفشار کردیم، چون چهل روز لیگ تعطیل بود. این کار را با بچه‌ها کردیم و خیلی خوب استقبال کردند و مصدوم هم نداشتیم. بازخوردش را بعدا در لیگ دیدیم. یک نکته منفی هم داشت که تعطیلی‌های مداوم به ضرر ما شد چون بازیکنانی که سنشان بالاتر از بقیه است نیاز به بازی دارند که ریتمشان را از دست ندهند. این‌ها هنر مربی است که چطور آنها را ریکاوری کند.

2009622

شجاعی در مورد کیفیت بازیکنان باتجربه‌اش ادامه داد: هیچوقت بازی دوستانه مثل بازی رسمی نمی‌شود و فار بازی رسمی را ندارد و این وقفه به ما ضربه زد. بیشتر از اینکه من به بچه‌ها کمک کنم، آنها به من کمک کردند که برنامه‌هایم را پیش ببرم. هم ازنظر هوشی و مدل رفتارشان و هم از نظر فنی. من تا ۳۸ سالگی بازی کردم، بازیکن دو روز فشار بیاورد روز سوم رغبتی به تمرین ندارد ولی این را در تیم ندیدم‌. با احترام به بازیکنان جوان‌ترم، بازیکنانی که سن بیشتری دارند اشتهایشان به تمرین بیشتر است و من کیف می‌کنم.

او درباره برنامه‌ریزی لیگ و همین‌طور روند داوری‌ها هم گفت: اگر به عقب برگردیم، نمی‌خواهم بگویم اجحاف یا کم‌لطفی شده است. البته همه اشتباهات سهوی بوده و عمدی در کار نبوده است. مثلا به ما به عنوان بازیکن می‌گفتند آیا از شما خواسته بودند شل بازی کنید که تیم حریف ببرد، اما همیشه پاسخ می‌دادم غرور و شخصیت بازیکن حرفه‌ای اجازه نمی‌دهد کم‌کاری کنیم. داوری‌ها هم همین‌طور است و اشتباهات سهوی است اما وقتی تکرار می‌شود کم‌لطفی می‌شود. وقتی برنامه‌ریزی لیگ را هم کنار این اشتباهات می‌گذاریم به آدم فشار می‌آید. اینکه چون هوادار نداریم و روی ارکان فوتبال فشار نمی‌گذاریم و بعد برای تیم ما کم‌لطفی می‌شود این بد است. این بدعت می‌شود که ما هم دائم فشار بیاوریم و بیانیه بدهیم. البته من به مدیران تیم هم گفته‌ام ۱۰۰ بار هم شکایت کنیم رسیدگی نمی‌شود. با کمال احترام چیزی که الان به عنوان فوتبال نمایش می‌دهیم، خیلی کم شبیه فوتبال است. ایرادی ندارد کاش همه این کارها (بیانیه نویسی باشگاه‌ها) را می‌کردیم اما در زمین هم نسبت به لیگ خودمان فوتبال ارائه می‌کردیم. گاهی از آنالیزور تیم می‌خواهم پرتی‌های بازی‌ها را بگیرد و برایم بفرستند تا خلاصه مفید بازی را ببینیم، یک بازی ۹۰ دقیقه‌ای به ۴۰ دقیقه می‌رسد. ۴۰ دقیقه هم که دائم حاشیه است.

دیدگاه‌ها