کد خبر : 2017194 | 07 اردیبهشت 1403 ساعت 17:25 | 190K بازدید | 147 دیدگاه

باقر محمدی در نقش بیرانوند

ایران 3 (5) - ازبکستان 3 (4) : صعود نفسگیر به فینال

شاگردان وحید شمسایی موفق شدند در پایان یک بازی نفس‌گیر و هیجان انگیز و در ضربات پنالتی با درخشش باقر محمدی به فینال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کنند.

ایران 3 (5) - ازبکستان 3 (4) : صعود نفسگیر به فینال

به گزارش ورزش ‌سه، شاگردان وحید شمسایی که در دیدار با ازبکستان حسابی در کارشان گره افتاد و پس از تساوی سه بر سه در وقت قانونی و اضافی در ضیافت پنالتی‌ها و با درخشش باقر محمدی با نتیجه شش بر پنج به پیروزی دست یافتند و به فینال رقابت‌ها صعود کردند. ملی‌پوشان فوتسال ایران در دیدار پایانی به مصاف تایلند میزبان مسابقات خواهند رفت.

🏟سالن مسابقه: آرنا بانکوک (بانگکوک)

ایرانترکیب ابتدایی تیم ملی فوتسال ایران در مقابل ازبکستان

مسعود محمدی | محمد حسین درخشانی | سالار آقاپور | مهدی کریمی | بهروز عظیمی

2015069

ازبکستانترکیب ابتدایی تیم ملی فوتسال ازبکستان در مقابل ایران

ابوس المورودو | روپیف اختیور | خمرویف ایلخمجون | نیشونوف خسن الدین | تولکینوف البک


توپ گلشرح گل

بولت پرسپولیسگل اول تیم ملی فوتسال ایران در دقیقه ۴ (ایران 1 - 0 ازبکستان) ازبک‌ها از ترس، گل به خودی زدند؛ در حالی که سالار آقاپور با یک توپ‌ربایی در شرایط دو به تک با دروازه‌بان ازبکستان قرار گرفت و قصد پاس دادن به سعید احمدعباسی را داشت، بین راه بازیکن ازبکستان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا حساب کار یک بر صفر به سود ایران شود.

ویدئو: 331054

بولت سرشاخهگل اول ازبکستان از ضربه ایستگاهی در دقیقه 7 (ایران 1 - 1 ازبکستان) جورائف بازیکن تیم ملی ازبکستان از روی ضربه ایستگاهی و در فاصله شانزده متری دروازه باقر محمدی را باز کرد و بازی به تساوی کشید.

ویدئو: 331057

بولت سرشاخهگل دوم تیم ملی فوتسال ازبکستان در دقیقه ۱۸  (ایران 1 - 2 ازبکستان) درس تاکتیک ازبک‌ها به ایران بازیکنان تیم ملی فوتسال ازبکستان با یک حرکت تمرین شده و هجومی که به پای تیرک دوم دروازه تیم ملی ایران ختم شد، توسط زیانوف به گل دوم رسیدند.

ویدئو: 331064

بولت پرسپولیسگل دوم به سود ایران و بازهم گل به خودی در دقیقه ۲۳ (ایران 2 - 2 ازبکستان) تیم ملی فوتسال ایران با ضربه مسلم اولاد قباد از روی اوت و با برخورد به سر زیانوف به گل دوم دست یافت. زیانوف که زننده گل دوم ازبک‌ها برابر ایران بود، حالا برای ایران نیز موفق به گلزنی شد.

ویدئو: 331074

بولت پرسپولیسگل سوم برای تیم ملی فوتسال ایران (ایران 3 - 2 ازبکستان) زوج مخوف سالار و بهروز؛ پاس فوق العاده سالار آقاپور به پای تیر و ضربه ساده و تمام کننده بهروز عظیمی، گل سوم ایران در دیدار با ازبکستان را به ارمغان آورد، تا شاگردان شمسایی بازی را سه بر دو پیش بیافتند.

ویدئو: 331082

بولت سرشاخهگل سوم ازبکستان در دقیقه 36 (ایران 3 - 3 ازبکستان) حرکت انفجاری بازیکن ازبکستان و با کنار زدن مهدی کریمی در دوئلی تن به تن و با پاس دقیق به زیانوف، گل سوم ازبکستان را به همراه داشت.

ویدئو: 331083

بولت سپاهاناخطار ها:

ایرانایران: کارت زردمسلم اولاد قباد(14)

بولت پرسپولیساخراج:

ازبکستانازبکستان: کارت قرمزعادلوف(26)


بولت فولادحاشیه‌ها:

بولت زیر مجموعهتیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان تا پیش از این دیدار سی‌وسه بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ایران در ۳۲ بازی به پیروزی رسیده و یک مصاف دو تیم نیز با تساوی خاتمه یافته است.

بولت زیر مجموعههمچنین وحید شمسایی با زدن ۲۱ گل به ازبکستان، بهترین گلزن ایران مقابل این تیم است.

بولت زیر مجموعهاولین حمله بازی توسط تیم ملی فوتسال ایران ایجاد و ضربه سالار آقاپور را دروازه‌بان ازبکستان مهار کرد

ازبکستان طی شش نبرد قبلی برابر ایران زانو زده و هر بار دروازه‌اش گلباران شده است.

۲۰۱۰: هشت بر سه _ جام ملت‌های آسیا 
۲۰۱۶: دو بر یک _ جام ملت‌های آسیا 
۲۰۱۸: هفت بر یک _ جام ملت‌های آسیا 
۲۰۲۱: نُه بر هشت _ جام جهانی 
۲۰۲۳: پنج بر سه _ دوستانه 
۲۰۲۳: هشت بر یک _ دوستانه 

بولت زیر مجموعهتیم ملی ازبکستان پس از دریافت گل، حملات خود را تشدید کرده و سعی می‌کند با شوتزنی دروازه باقر محمدی را باز کنند

بولت زیر مجموعهسه گل از چهار گلی که باقر محمدی تا به اینجای مسابقات دریافت کرده، از بین پاهای او عبور کرده است

بولت زیر مجموعهتیم ملی ایران در جریان مسابقه مالکیت توپ را در اختیار داشته و سعی می‌کند راهی برای گلزنی به ازبکستان پیدا کند و در سوی مقابل تمرکز شاگردان لوپز روی دفاع منطقه‌ای بوده و در ضربات ایستگاهی خطرناک ظاهر شدند

بولت زیر مجموعهتیم ملی فوتسال ایران در شش جدال قبلی، 39 بار دروازه حریفش را به آتش کشیده و در نقطه مقابل، ازبک‌ها تنها 19 مرتبه موفق به گلزنی برابر ایران شده‌اند.

بولت زیر مجموعهاین دومین باری است که ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل همدیگر به میدان رفتند. نخستین بار به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که ایران با نتیجه هفت بر یک، ازبکستان را درهم کوبید.

بولت زیر مجموعهتعداد خطاهای تیم ازبکستان به عدد پنج رسیده و در صورت اینکه به یک خطای دیگر مرتکب شوند، نقطه پنالتی دوم به سود ایران اعلام می‌شود

بولت زیر مجموعهضربه فوق العاده سعید احمدعباسی را دروازه‌بان ازبکستان به شکل خیره کننده‌ای مهار کرد تا همچنان بازی یک بر یک دنبال شود

بولت زیر مجموعهدروازه‌بان تیم ملی ازبکستان، بهترین بازیکن زمین در نیمه نخست بوده است. او باری دیگر روی شوت احمد عباسی واکنش بسیار خوبی را نشان داد

بولت زیر مجموعهمسلم اولاد قباد، مرد سال فوتسال آسیا در سال ۲۰۲۳ پس از کشیدن پیراهن بازیکن ازبکستان از سوی داور با کارت زرد جریمه شد.

بولت زیر مجموعهدروازه‌بان تیم ملی ازبکستان یک واکنش استثنایی دیگر را روی شوت سالار آقاپور به نمایش گذاشت تا بهترین بازیکن نیمه نخست لقب بگیرد.

بولت زیر مجموعهالمرودوو عبوس، دروازه تیم ملی فوتسال ازبکستان، نه تنها با چند واکنش خیره کننده ازبک‌ها را پیروز به رختکن فرستاد، بلکه همانند دروازه‌بان‌های درکلاس جهانی، بازی با پای بسیار خوبی دارد و بارها در نیمه اول، تیم ملی ازبک با او آرایش پاورپلی به خود گرفت و ایران را به لاک تدافعی برد.

بولت زیر مجموعهدو دقیقه از آغاز نیمه دوم گذشته است و ازبک‌ها سعی کردن با خطا کردن، بازی را از جریان بیاندازند و تا به این لحظه، ۲ خطا مرتکب شده‌اند.

بولت زیر مجموعهباقرمحمدی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران عکس‌العمل بسیار خوبی را روی شوت زیبای بازیکن ازبکستان داشت تا همچنان بازی دو بر دو در جریان باشد.

بولت زیر مجموعهبا گل‌به‌خودی زیانوف بازیکن ازبکستان، تیم‌های مقابل ایران رکورد جالبی را از خود برجای گذاشتند. تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴، تا به این لحظه ۲۰ گل به ثمر رسانده. که چهار گل آن توسط بازیکنان حریف به اشتباه وارد دروازه خودی شده است

بولت زیر مجموعهبا توجه به اخراج عادلوف و چهار نفره شدن تیم ملی ازبکستان، ملی پوشان فوتسال ایران بارها صاحب موقعیت گلزنی شدند که هر بار آن را از دست دادند

بولت زیر مجموعهشوت غیرقابل مهار مهدی کریمی در دقیقه ۱۹ با بدشانسی به تیرک دروازه ازبکستان برخورد کرد.

بولت زیر مجموعهبهروز عظیمی با گلزنی برابر ازبکستان، در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ 3 گله شد تا بیش از گذشته به جایزه پسر طلایی ( پدیده مسابقات ) نزدیک باشد.

بولت زیر مجموعهکنترل سعید احمدعباسی روی پاس بلند بهروز عظیمی معرکه بود اما ضربه این بازیکن توسط دروازه‌بان ازبکستان مهار شد

بولت زیر مجموعهروز بسیار عجیب زیانوف بازیکن تیم ملی ازبکستان؛ این بازیکن در مسابقه برابر ایران موفق شده سه گل به ثمر برساند. دو گل برای ازبک‌ها و یک گل برای ایران که به اشتباه وارد دروازه خودی کرده است.

بولت زیر مجموعهبرای نخستین بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا، کار تیم ملی فوتسال ایران به وقت‌های اضافه کشیده شد

بولت زیر مجموعهضربه پنالتی نقطه دوم تیم ملی ایران توسط سالار آقاپور زده شد که دروازه‌بان ازبکستان به سادگی مهار کرد

بولت زیر مجموعهملی‌پوشان فوتسال ایران با توجه به پایان رسیدن محدودیت خطاهای ازبکستان، فرصت دارند تا در ضربات پنالتی نقطه دوم به گل برتری برسند. که تا به این لحظه یک ضربه را توسط سالار آقاپور از دست داده‌اند

بولت زیر مجموعهشروع مجدد بسیار خوب باقرمحمدی برای سعید احمدعباسی که این بازیکن با یک ضربه آکروباتیک توپ را به بالای دروازه ازبکستان فرستاد

بولت زیر مجموعهوقت اضافه نیمه دوم و آخرین پنج دقیقه نیمه نهایی برای دو تیم که باید دید در پایان کدام تیم موفق به کسب پیروزی و صعود به فینال جام ملت‌های آسیا خواهد شد. در صورت تساوی، کار به ضربات پنالتی کشیده می‌شود.

بولت زیر مجموعهضربه خطرناک بازیکن تیم ملی ازبکستان توسط باقر محمدی دفع شد و به کرنر رفت. دو تیم در این لحظات سعی می‌کنند با شوتزنی به گل برسند تا از ضدحملات در امان بمانند

بولت زیر مجموعهشوت مهدی کریمی توسط مدافعین ازبکستان دفع شد. تنها راه گلزنی برای دو تیم فقط شوت‌ بوده و بسیار محافظه‌کارانه بازی در جریان است.

بولت زیر مجموعهدر صورتی که بازیکنان ایران مرتکب به خطا شوند، پنالتی نقطه دوم به سود ازبک‌ها از سوی داور اعلام خواهد شد. ایران پنج خطا شده است.

بولت زیر مجموعهبدشانسی ایران در ثانیه‌های پایانی؛ در شرایطی که فقط پنج ثانیه به اتمام وقت اضافه نیمه دوم باقی مانده است. ضربه زیبای احمدعباسی به تیرک دروازه‌ ازبکستان اصابت کرد

بولت زیر مجموعهاین دیدار چهار بار به Video support یا ( vs ) کمک داور ویدیو فوتسال کشیده شد که تغییری در تصمیمات داوران رخ نداد

پنالتی گل شدهپنالتی اول ایران توسط علی‌رضا رفیعی پور به گل تبدیل شد

پنالتی گل نشدهپنالتی اول ازبکستان توسط جورائف را باقر محمدی مهار کرد

پنالتی گل نشدهپنالتی دوم ایران توسط سعید احمدعباسی زده شد که دروازه‌بان ازبکستان آن را به خوبی چهار کرد

پنالتی گل شدهپنالتی دوم ازبکستان گل شد

پنالتی گل شدهپنالتی سوم ایران توسط محمدرضا سنگ سفیدی وارد دروازه شد

پنالتی گل شدهپنالتی سوم ازبکستان بر خلاف جهت و حرکت باقر محمدی به گل تبدیل شد

پنالتی گل شدهعلی‌‌اصغر حسن‌زاده ضربه پنالتی چهارم ایران را به گل تبدیل کرد.

پنالتی گل شدهپنالتی چهارم ازبکستان باری دیگر با خلاف جهت باقر محمدی به گل تبدیل شد

پنالتی گل شدهسالار آقاپور پنالتی پنجم ایران به شکل بسیار خوب به گل تبدیل کرد

پنالتی گل شدهپنالتی پنجم ازبکستان وارد دروازه ایران شد

پنالتی گل شدهپنالتی ششم ایران توسط مهدی کریمی به گل تبدیل شد

پنالتی گل نشدهباقر محمدی به شکل فوق العاده‌ای ضربه بازیکن ازبک را مهار کرد و ایران به پیروزی رسید

دیدگاه‌ها