کد خبر : 2017835 | 10 اردیبهشت 1403 ساعت 04:58 | 20.4K بازدید | 14 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

دفاع راستی که در دربی‌ها ماندگار شد (عکس)

پرسپولیس دفاع راستی داشت که مستحکم بود، خوب حمل توپ می‌کرد و خوب پاس گل می‌داد.

دفاع راستی که در دربی‌ها ماندگار شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه "، شانزده سال از خبر تلخ هشتم اردیبهشت سال 1387 می‌گذرد، خبری که جامعه فوتبال در شوک برد. فریبرز مرادی، مدافع سال‌های نه چندان دور پرسپولیس، بر اثر برق گرفتگی هنگام راه‌اندازی کولر منزل دار فانی را وداع گفت.

مرادی که متولد سال 1343 بود در سن 44 سالگی و در حالی که سابقه مربیگری تیم‌های جوانان و امید پرسپولیس داشت، از بین ما رفت تا یاد و خاطره او در اذهان هواداران فوتبال با بازی‌هایش در منطقه راست و حتی چپ دفاعی پرسپولیس باقی بماند.

او که از جوانان پرسپولیس به بزرگسالان این تیم رسید، بعد از ده سال بازی در پرسپولیس به کشاورز رفت و در این تیم در روزهای پایانی فوتبالش بازوبند کاپیتانی را هم بر بازو بست.

2016124

دو پاس گل حساس او در دربی‌های معروف سال‌های 68 و 69 هیچوقت از یاد هواداران قدیمی این تیم نخواهد رفت. او اولین پاس را در دربی 17 آذر سال 68 به رضا عابدیان داد تا پرسپولیس در روزی که از لحاظ مهره در حد استقلال نبود، این تیم یک بر صفر شکست دهد و پاس گل دوم را نیز یک سال بعد در روزی که استقلال برای قهرمانی به برد نیاز داشت و با گل شاهرخ بیانی از این تیم جلو بود، به فرشاد پیوس داد تا فرشاد گل تساوی را بزند.

این دو گل در دربی‌ها نقش مهمی در قهرمانی پرسپولیس در جام باشگاه‌های تهران آن سال‌ها و گلات قهرمانی پرسپولیس داشت.

یادش گرامی و نامش جاویدان

دیدگاه‌ها