کد خبر : 2019027 | 15 اردیبهشت 1403 ساعت 14:45 | 101.2K بازدید | 76 دیدگاه

تازه فهمیدم او چه فوق ستاره‌ای است

وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!

کریستوف گالتیه خاطره‌ای جالب از دوران مربیگری‌اش در پی‌اس‌جی و هدایت مثلث مسی، نیمار و امباپه تعریف کرد.

وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!

به گزارش "ورزش سه"، گالتیه فصل گذشته نتوانست با پی‌اس‌جی در فوتبال اروپا موفق کار کند، با وجود اینکه او سه اعجوبه فوتبال دنیا یعنی لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار را در اختیار داشت. پاریس با او قهرمان لیگ فرانسه شد ولی از مهمترین هدفش خیلی زود و در یک هشتم نهایی باز ماند و به دست بایرن حذف شد.

1879999

گالتیه در مورد تجربه هدایت این سه فوق ستاره گفت: «فکر نمی‌کنم دیگر فوتبال فرانسه چنین مثلثی را به خود ببیند. مدیریت چنین بازیکنانی قطعا متفاوت است و هر بحث و گفت و گویی را باید به طور خصوصی و رودررو انجام داد تا موضوعی به بیرون درز نکند. وقتی چنین بازیکنان خارق العاده‌ای در تیمتان دارید، باید مراقب همه حرکاتتان باشید. برای مثال هر لبخند و واکنش بی‌موقع می‌تواند تاوان داشته باشد.»

گالتیه ادامه داد: «یادم است در اولین بازی لیگ قهرمانان برابر یوونتوس، مسی را در دقایق پایانی تعویض کردم که از نظر خودم منطقی بود تا مسی را برای حفظ توان بدنی‌اش بیرون بکشم. بعد از بازی همه جا پر شده بود از اینکه گالتیه اولین مربی‌ای شد که مسی را در یک بازی لیگ قهرمانان تعویض کرده است. من اصلا از این موضوع خبر نداشتم و تازه متوجه شدم مسی چقدر بزرگ است و یک تعویض معمولی او چه اندازه عواقب و بازتاب خواه داشت. در مجموع ولی مسی، نیمار و امباپه بازیکنانی حرفه‌ای و فروتن بودند و هدایتشان افتخار بزرگی بود.»

دیدگاه‌ها