کد خبر : 2023274 | 03 خرداد 1403 ساعت 12:04 | 5.7K بازدید | 11 دیدگاه

توقع من از باتجربه‌ها خیلی بالاتر بود؛

عنایتی: بازی دادن به ۱۸ ساله‌ها تبعات دارد

رضا عنایتی، سرمربی پیکان می‌گوید امیدوار است داوری‌های ۳ هفته پایانی طوری باشد که حقی پایمال نشود.

عنایتی: بازی دادن به ۱۸ ساله‌ها تبعات دارد

به گزارش "ورزش سه"، رضا عنایتی، سرمربی در نشست خبری پیش از بازی پیکان مقابل تراکتور در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، در ابتدا گفت: به مناسبت اتفاق ناگواری که برای رئیس جمهور و هیئت همراه‌شان افتاد تسلیت می‌گویم. ان‌شاءالله خدا به خانواده‌شان صبر بدهد و از این اخبار دیگر نشنویم.

وی در ادامه راجع‌به بازی افزود: در مورد بازی با تراکتور باید بگویم، مطمئناً تراکتور یک تیم کاملاً باشخصیت، خوب جدولی و دارای بازیکنان فوق‌العاده باکیفیت است. قطعاً فردا بازی سختی را با این تیم داریم و باید تمام توان و انگیزه خودمان را بگذاریم. متأسفانه در دو یا سه بازی اخیر به دلیل مشکلاتی که در نحوه قضاوت برای ما اتفاق افتاد، که یک مقدار آقای اسماعیلی (مدیر رسانه پیکان) در مورد آن صحبت کردند، اما من نمی‌خواهم به این مسئله ورود کرده و اصلاً صحبتی نمی‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان عنوان کرد: ولی ما هم باید خودمان تمرکز کامل را داشته باشیم. باید تا پایان بازی تمام تمرکز، انگیزه و برنامه خودمان را بگذاریم تا ان‌شاءالله بتوانیم از این بازی امتیاز بگیریم. من به تیمی که تلفیقی از جوانان و با تجربه‌ها هستند، اعتماد کاملی دارم. وقتی شما به بازیکن جوان فرصت بازی می‌دهید باید تبعات آن را هم بپذیرید. ما این ریسک را برداشتیم و قبول می‌کنیم که گاهی اوقات کم‌تجربگی باعث شد نتیجه لازم را نگیریم، ولی به هر حال از روند فوق‌العاده رو به رشد تیمم راضی هستم. از نظر فنی خیلی، خیلی پیشرفت خوبی داشتیم.

2023303

عنایتی با اشاره به حساسیت سه هفته پایانی لیگ برتر و لزوم تمرکز داوران، بیان کرد: امیدوارم در سه بازی آینده با یک شرایط خوب لیگ را ادامه بدهیم و آن را به پایان برسانیم و به آن جایگاهی که حق بچه‌هاست، برسیم. به گفته خیلی از کارشناسان فوتبالی که پیکان بازی می‌کند، فوتبال قابل احترامی است. ما هیچ وقت دنبال بحث ضدفوتبال، جنگ با داوری، جنجال و این حرف‌ها نیستیم و در حال حاضر حسرت آنها را می‌خوریم. الان باید امتیازات بیشتری داشتیم که متأسفانه روی برخی اشتباهات فاحش داوری این اتفاق برای ما نیفتاد. از آنجایی که مطمئنم حساسیت‌ها در سه هفته پایانی در بالا و پایین جدول بسیار، بسیار زیاد است، آرزو می‌کنم داوران ما یک مقدار  با تمرکز بیشتری کار کنند تا حقی از تیمی ضایع نشود، چون هر امتیاز حکم قهرمانی و سقوط یک تیم به دسته پایین‌تر را در پی دارد. امیدوارم حق به حق‌دار برسد و تیمی که شایسته است، قهرمان شود و تیمی که نمی‌تواند نتیجه بگیرد به دسته پایین‌تر برود.

وی در مورد وضعیت تیمش در آستانه بازی تراکتور در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر، گفت: تمام تمرکز ما روی بازی فرداست. ان‌شاءالله که بتوانیم یک بازی زیبایی انجام بدهیم.  با یک همدلی خوب بین بازیکنان، مدیریت، هیئت مدیره و همه افراد که ایجاد شده است، امیدواریم بتوانیم دست پُر از زمین بیرون بیاییم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در پاسخ به خبرنگاری که معتقد بود جایگاه پیکان با بازی که ارائه می‌کند، متفاوت است، گفت: باید ببینیم که چه اتفاقی در طول بازی می‌افتد. وقتی شما بازیکن 18 یا 19 ساله بازی می‌دهید باید تبعات آن را بپذیرید. ما کیفیتی داریم که شاید بازیکنان در شرایط مختلف می‌توانستند تصمیمات بهتری در زمین بگیرند، ولی گفتم که ما نمی‌خواهیم درباره موضوعاتی که در زمین اتفاق می‌افتد، ورود کنیم. فقط این موضوع می‌تواند وقت ما را هدر بدهد. من سعی کردم برای بازیکنان جلسات روحی و روانی برگزار کرده و تعداد جلسات فنی خودمان را بیشتر کنیم.

عنایتی با یادآوری اتفاقات بازی تیمش مقابل ذوب‌آهن،  تأکید کرد: از بعد بازی ذوب‌آهن که آن گل عجیب و غریب را خوردیم و فکر می‌کنم هر چند سال یک بار چنین اتفاقی بیفتد که بازیکنی بتواند از آن منطقه به شما گل بزند. ما مالکیت 60 درصدی توپ در اصفهان داشتیم و موقعیت گل‌های پی در پی که داشتیم و همه کارشناسان اذعان داشتند گلی که ما به ثمر رساندیم، گل سالمی بود. حتی در یک صحنه ضربه پنالتی ما از چشم دوستان دور ماند. دوست دارم صحنه‌ای را که آقای اسماعیلی می‌گویند ببینید. از ایشان می‌خواهم حتماً به شما برساند. صحنه پنالتی صد درصد که در یک قدمی داور هم بود، گرفته نشد. اینها همه تأثیر دارد. بازیکنان پیکان جوان هستند و وقتی مشاهده می‌کنند چنین اتفاقی برای تیم ما می‌افتد، شاید از لحاظ روحی و روانی کمی دچار مشکل شوند، ولی ما نمی‌خواهیم به گذشته بازگردیم. نگاه ما به آینده و رو به جلوست و سه بازی فوق‌العاده خوب و حساس  داریم. مطمئن باشید وضعیت پیکان بهتر خواهد شد.

2017240

«شما در نشست خبری‌های بعد بازی از بازیکنان خود گلایه کردید، می‌خواستم بدانم باز هم به آنها اعتماد می‌کنید یا وضعیت دیگری دارید؟»، او در واکنش به این سؤال هم گفت: بازیکنان باتجربه عصای دست مربی هستند و شاید توقع من از بازیکنان باتجربه خیلی بالاتر بود و دوست داشتم که در زمین  به بازیکنانی که شاید تجربه، سن و سال خیلی کمتری داشته باشند، بیشتر کمک کنند، چون خودم سالیان سال در این موقعیت بازی کردم و می‌دانم که صحبت بازیکنان باتجربه داخل زمین، خیلی، خیلی می‌تواند به بازیکنان کمک کند و حتی تیم را رو به جلو ببرد. زمانی که شما در زمین دچار چالش می‌شوید، فقط بازیکنان باتجربه می‌توانند به شما کمک کنند. از بازیکنانی که در تیم‌های مختلف و تیم ملی بازی کردند و می‌توانند تجربه‌شان را در اختیار تیم بگذارند، خیلی انتظار بالایی دارم و مطمئنم با صحبت‌هایی که انجام دادیم در سه بازی آینده از این بابت هم ما ان‌شاءالله پیشرفت می‌کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان راجع‌به بازیکنان مصدوم و محروم تیمش هم گفت: الحمدالله بازیکن محروم و مصدوم نداریم. فقط آقای ناصری یک مقداری شرایط مصدومیت دارد و آقای ایمان اکبری که ایشان هم دارای یک مصدومیتی است که فکر می‌کنم فردا نتوانیم از ایشان استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها