کد خبر : 2024355 | 07 خرداد 1403 ساعت 11:07 | 16.6K بازدید | 113 دیدگاه

بدترین حرف‌ها را توی صورت داور به او زدند

پورموسوی: به داور توهین کردند، تمرکزش را از دست داد

سرمربی استقلال خوزستان نسبت به تصمیمات داوری در بازی تیمش مقابل پرسپولیس اعتراض داشت.

پورموسوی: به داور توهین کردند، تمرکزش را از دست داد

به گزارش "ورزش سه"، سیروس پورموسوی سرمربی تیم استقلال خوزستان که تیمش در هفته بیست و هشتم، پیروزی سه بر صفر مقابل پرسپولیس را با شکست ۴-۳ عوض کرد و در قعر جدول جا گرفت، شب گذشته با برنامه شب‌های فوتبالی گفت‌وگویی تلفنی داشت و در مورد مشکلات داوری این بازی اظهار داشت: ۵ داور بازنشسته با مدیرعامل باشگاه تماس گرفتند و صحنه‌ پنالتی را مردود کردند و صحنه اخراج بازیکن خارجی را هم رد کردند. در دقیقه ۱۶، خطا را نمی‌گیرد و در بازی رفت هم که آقای عرب براقی داور بود، همین اتفاق افتاد. توپی که کرنر نبود را کرنر داد و روی تیر یک پنالتی گرفت که آنجا او تصمیم عجیبی گرفت و اینجا هم دیدیم که دوباره به اشتباه پنالتی گرفتند؛ داور معلوم است صحنه بازی را ندیده!

وی افزود: داور بازی به دلیلی که به آن توهین شد، تمرکز نداشت. الظهر من الشمس است و من می‌گویم بگویید چه چیزهایی باعث شد تمرکز داور از بین برود. دقیقه ۴۶ حسین کنعانی با پا روی شکم بازیکن ما رفت که داور ندید.

پورموسوی در اشاره مجدد به تحت فشار قرار گرفتن کوپال ناظمی گفت: داور وقتی بازیکن را اخراج کند و پنالتی بگیرد، مقابل ۱۰۰ هزار نفر در آزادی می‌توان تیم را جمع کرد؟ اشتباهات پشت سر هم باعث شد ما ببازیم. خطای روی کاظمی و آقایی‌پور را نمی‌گیرند و سوال من این است که ما چند تا بازیکن داشتیم؟ گفتند ما وقت‌کشی می‌کنیم اما ما سه تعویض اجباری داشتیم. از مردم خوزستان عذرخواهی می‌کنم و مسئولیت این نتایج با من است. بازی نخست مقابل تراکتور یک صحنه را داور ندید و نگرفت و گفتم ندیده. داور انسان است اما او همان بازی اول، همان داور صحنه‌ای را هم به سود تیم من نگرفت که بازیکن تراکتور خودش متحیر مانده بود. من آن داور را اصلا حلال نمی‌کنم. فشارهایی روی این جوانان است که واقعا غیرقابل باور است. در هفته‌هایی حق ما پای‌مال شد که ریشه‌اش معلوم نیست!

او ادامه داد: ما نامه می‌زنیم، جواب نمی‌دهند. ما با تیم شمالی بازی داریم، داور شمالی می‌گذارند. با تیم تهرانی بازی داریم، داور تهرانی می‌گذارند. بازی نساجی و ذوب آهن ۴ هفته پیش در اصفهان برگزار شد اما گفتند داور چهارم خوزستانی است و بلافاصله هم عوض شد؛ اگر قرار بر رعایت قانون است، این موضوع چه فرقی می‌کند؟ داور اگر در ورزشگاه آزادی تامین جانی نداشته باشد، قضاوتش با مشکلات زیادی همراه است.

2027021

سرمربی تیم استقلال خوزستان تاکید کرد: بازی ما نقاط تاریک زیادی داشت و قرار شد صحنه‌ها را بفرستیم. صحنه‌هایی در بازی بود که داور از خطای تیم حریف گذر کرده اما در طرف مقابل به تیم ما اخطار داده. اخطار اول و دوم به ساویو در شرایطی بود که بازیکن ما سر خورد و خودش هم بسیار معترض است. یک اخطار هم در جریان خوشحالی بعد از گل داد.

پورموسوی همچنین تصریح کرد: ما دنبال فوتبال جوانمردانه هستیم ولی سه بار بازیکن تیم ما روی زمین افتاد اما پرسپولیس بازی را دنبال کرد. در نیمه دوم فقط زمین تیم ما و محوطه جریمه ما را آب دادند و ناظر بازی هم تایید کرده؛ سوال من این است که اگر قرار بر آب دادن باشد، باید تمام زمین آب داده شود. به نحوه برخوردها نگاه کنید، محمدرضا احمدی خودش در بین دو نیمه می‌گوید که داور دارد کادر ما را آرام می‌کند اما ما که سه بر صفر جلو بودیم، آنها بودند که داشتند شلوغ کاری می‌کردند.

او همچنین با اشاره به وضعیت تونل ورزشگاه آزادی در شروع نیمه دوم توضیح داد: وقتی داور از پله پایین آمد، 2-3 نفر بدترین الفاظ را به داور گفتند و چشم در چشم داور او را تهدید کردند. آقای ایلدروم با صدای بلند گفت کسی نیست جلوی این‌ها را بگیرد و من هم که آنجا هیچ پلیسی ندیدم که داور امنیت داشته باشد. داور تمرکزش را به‌خاطر فحاشی‌ها از دست داد. در بازی‌های دیگر تا در ورزشگاه سنگ پرتاب کنند، داور جلوی بازی را می‌گیرد اما چقدر بطری آب پرتاب کردند، چقدر فحاشی کردند و چقدر بازیکنان این تیم طول و عرض زمین را رفتند تا اعتراض کنند؛ نقاط تاریک بازی با پرسپولیس دقیقا همین موارد است!

چرا فقط برای تیم‌های شهرستانی اینگونه است؟ موعود بنیادی‌فر در بازی با استقلال، سه بار بازی را قطع کرد و گفت هیچ ترسی از تعلیق بازی ندارم ولی چرا در این بازی کسی به پرسپولیس همچین حرفی نزد؟ قانون برای همه تیم‌ها رعایت شود نه فقط برای شهرستانی‌ها.

وی افزود: با عرض احترام به آقای توتونچی (مجری برنامه) و کارشناسان داوری برنامه، اصلی‌ترین مسئله این است که برای بازی با پرسپولیس یک داور تهرانی را انتخاب کردند. از اصفهان یا خوزستان بگذارید. من تمام دقایق را نوشته‌ام و آقای ابوالفضلی که کارشناس داوری برنامه شماست، با داور بازی رفیق است و نمی‌تواند حرفی علیه او بزند. در دقیقه 52، به شکلی که شجاع خلیل‌زاده در بازی با قطر خطا کرد و اخراج شد، این بار علی نعمتی خطا کرد ولی داور کارت زرد داد. ما باید با دنیا جلو برویم.

دیدگاه‌ها