کد خبر : 2024948 | 09 خرداد 1403 ساعت 13:29 | 9.4K بازدید | 11 دیدگاه

اوسمار و دقیقی سبک جدیدی به فوتبال ایران اضافه کردند

شیری: فقط با الهامی و هواداران می‌شد، در لیگ ماند

مربی تیم نساجی مازندران درباره شرایط خاص این تیم برای بقا در لیگ بیست و سوم صحبت کرد.

شیری: فقط با الهامی و هواداران می‌شد، در لیگ ماند

به گزارش ورزش سه، در هفته بیست و نهم لیگ برتر تیم نساجی مازندران با ارائه نمایشی زیبا موفق شد تیم هوادار را با نتیجه 5 بر صفر شکست بدهد تا شاگردان الهامی با یک پیروزی دلچسب و شیرین، بقای خودشان را در لیگ قطعی کنند. این در شرایطی است که آنها فصل بسیار عجیبی داشتند و نساجی‌چی‌ها، از آغاز فصل روندی بسیار سینوسی داشتند که موجب شده بود خطر سقوط را احساس کنند اما رفته رفته با حضور الهامی وضعیت قائمشهری‌ها در لیگ تغییر کرد. 
در چنین شرایطی حامد شیری دستیار ساکت الهامی در نساجی که اولین فصل بازنشستگی خود را می‎گذارند و از چهره‌های محبوب تیم نساجی در سال‌های اخیر بود، با خبرنگار ورزش سه گفتگویی اختصاصی داشت. او در ابتدا در توضیح عملکرد تیم نساجی مقابل هوادار گفت: با توجه به اینکه ماندنمان قطعی نشده بود باید به شکلی جلو می‎رفتیم که خطرناک نباشد و از طرفی هم منتظر بازی تیم‌های دیگر در شهرهای دیگر بودیم. فکر می‌کنم شرایط خوبی داشتیم و توانستیم بازی را کنترل کنیم. تا قبل گل اول هم فرصت‌های خوبی داشتیم اما بعد از گل اول، اخراج بازیکن تیم هوادار خیلی به ما کمک کرد و این یکی از عواملی بود که توانستیم یک برد پرگل را داشته باشیم. البته تیم هوادار با اینکه 10 نفره شده بود، شکل بازی خودش را تغییر نداد و سعی کرد فوتبال خوبی بازی کند. همین باعث شد فضای زیادی به ما داده شود و بتوانیم در حملات به تیم هوادار باز هم ضربه بزنیم.

*حضور ساکت الهامی به کلی شرایط نساجی را تغییر داد؛ آیا در فصل بعد هم این موضوع می‌تواند کمک کند تا یک تیم شگفتی ساز داشته باشیم؟
آقا ساکت در دوره‌های گذشته هم نشان داد که سرمربی خوبی برای نساجی بوده و چه سالی که برای ماندن در لیگ می‌جنگیدیم و چه سالی که که قهرمان جام حذفی شدیم، نشان داد که این توانایی را دارد. او برای باشگاه و نساجی برای او بسیار خوش یمن است و همین نشان می‌دهد که مکمل‌های خوبی برای یکدیگر هستند. بعد از آمدن او، با توجه به شرایطی که داشتیم این باور وجود داشت که می‌تواند این کار را انجام دهد و خوشبختانه توانست این کار را انجام دهد.

*لوان پولی از چهره‌های اثرگذار نساجی بود. به عنوان عضوی از کادرفنی وضعیت او را چگونه دیدی؟
لوان بعد از پیوستنش شرایطش خاص بود. چند ماه از بازی دور بود و اولین جلسه تمرینی او در شرایطی بود که مدتی بود بازی انجام نداده بود. او با توجه به کیفیتی که از خود نشان داد متوجه شدیم دروازه‌‎بان سطح بالایی است ولی مقداری از شرایط بازی دور بود. خدا را شکر انتخاب خوبی شد و در این مدت آقای نامداری مربی دروازه‌بان‌های تیم توانست او را به مرز آمادگی برساند. در چند تا بازی‌ها مثل جدال با استقلال خوزستان، مس و دیگر تیم‌ها عملکرد بسیار خوبی داشت و از نظر روحی و ذهنی به تیم واقعا کمک می‌کرد.

*اولین سالی بود که بازی نمی‌کردی؛ دلت برای فوتبال تنگ نشده؟
فکر می‌کنم از اولین بازی که به عنوان مربی کنار تیم بودم این حس را داشتم. اوایل از دوستانم که می‌پرسیدم می‌گفتند اوایل همین است اما بعد از یک مدت و این فاصله بیشتر می‌شود و رفته رفته بیشتر دوست داری به عنوان مربی به تیم کمک کنی. البته در بازی‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شد، دوست داشتم به تیم کمک کنم و من هم بازی کنم ولی بچه‌ها توانستند خوب کار کنند.

*در چند بازی هم تماشاگران حضورشان واقعا تاثیرگذار بود.
هر تیمی که در لیگ حضور دارد، بازیکنانش بازی کردن در شهید وطنی را دوست دارد. آنها دوست دارند جوی که در ورزشگاه وجود دارد را احساس کنند و مخصوصا بعد از آمدن آقای الهامی، یکی از عوامل بقای ما در لیگ، حضور آنها بود که در بهترین شرایط به ما کمک کردند.

*امسال سرمربی جوان زیاد داشتیم؛ به عنوان کسی که با برخی از آنها همبازی بودی، اکنون کدامیک از آنها را مربی بهتری می‌دانی؟
مربیانی که در لیگ شاغل هستند مربیانی هستند که سابقه سرمربیگری در لیگ را داشتند. با تقدیر از آقای گل محمدی اما فکر می‌کنم آقای اوسمار در پرسپولیس توانست شیوه جدیدی را به فوتبال ایران اضافه کند. مربی دیگری هم که من نسبت به او امیدوار هستم سعید دقیقی بود. با تیمی که بسیاری از بازیکنانش در لیگ یک بودند، تیمشان را حفظ کردند و نتایج خوبی گرفتند. مدل فوتبالی آنها خاص بوده و با توجه به نفرات خوب کار کردند.

*لیگ بیست و سوم به پایان خود نزدیک شده و ارزیابی تو از این فصل چگونه بود؟
نظر شخصی من این است که به صورت کلی یک یا دو تیم بودند که شرایط خوبی داشتند و فوتبال خوبی ارائه می‌دادند. ما در نساجی هم بعد از آمدن آقای الهامی پیشرفت خوبی داشتیم و امتیازات زیادی کسب کردیم ولی در کل به نظرم فوتبال ایران پیشرفت چندانی نسبت به گذشته نداشته. امیدوار هستم در سال‌های آینده با توجه به سرمایه‌گذاری که انجام می‌شود، فوتبال ایران پیشرفت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.

دیدگاه‌ها