کد خبر : 2025912 | 13 خرداد 1403 ساعت 12:26 | 45.5K بازدید | 48 دیدگاه

باشگاه شش‌تایی‌ها: اسطوره از تنهایی در آمد

گزارش: بازیکنان ماوراءالطبیعی رئال مادرید

با رسیدن رئال به ششمین قهرمانی چمپیونزلیگ در 10 سال اخیر، بسیاری از بازیکنان این تیم در جمع پرافتخارترین بازیکنان تاریخ این رقابت‌ها قرار گرفتند.

گزارش: بازیکنان ماوراءالطبیعی رئال مادرید

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی رئال مادرید در فینال مقابل بوروسیا دورتموند در ومبلی، با کسب پانزدهمین جام قهرمانی اروپا/لیگ قهرمانان، قابل پیش‌بینی بود، و کهکشانی‌ها با وجود نمایشی نه چندان درخشان در نیمه اول، به لطف گل‌های دنی کارواخال و وینیسیوس جونیور در نیمه دوم توانستند یک بار دیگر قهرمان اروپا شوند.

اکثر طرفداران فوتبال می‌توانند بگویند کدام باشگاه‌ها از زمان آغاز مسابقات در سال 1956 بیشترین جام‌های اروپایی/ لیگ قهرمانان را کسب کرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد تعداد کمی با رده‌بندی موفق‌ترین بازیکنان این تورنمنت آشنایی کامل دارند. رئال مادرید بر لیست افتخارات جام/لیگ قهرمانان اروپا تسلط دارد

با کسب شش مدال قهرمانی، فرانسیسکو خنتو بازیکن افسانه‌ای رئال مادرید برای دهه‌ها پرافتخارترین بازیکن تاریخ جام/لیگ قهرمانان اروپا بود. او که با لقب «طوفان دریای کانتابری» شناخته می‌شود، در قهرمانی‌های این تیم در سال‌های 1956، 1957، 1958، 1959، 1960 و 1966 نقش خود را ایفا کرد.

با توجه به اینکه رئال مادرید با رکورد 15 عنوان قهرمانی اروپا را به دست آورده است، جای تعجب نیست که نام‌های بالای لیست بهترین بازیکنان تاریخ، همگی برای لوس بلانکوس بازی کرده‌اند. بازیکنانی همچون ستاره‌های فعلی تیم، لوکا مودریچ، تونی کروس، دنی کارواخال و ناچو هر کدام شش قهرمانی دارند.

آلفردو دی استفانو، هکتور ریال، خوزه ماریا زاراگا، مارکوس آلونسو، رافائل لسماس، خوانیتو آلونسو همگی در پنج قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا در سال‌های اولیه رقابت حضور داشتند، در حالی که گرت بیل، کریم بنزما، کاسمیرو، ایسکو و مارسلو به لوس بلانکوس در کسب پنج عنوان قهرمانی در دوران لیگ قهرمانان کمک کردند.

کریستیانو رونالدو، بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید، نیز پنج لیگ قهرمانان را به نام خود ثبت کرده است. ستاره پرتغالی در چهار قهرمانی اخیر این باشگاه اسپانیایی در این رقابت‌ها درخشید و پیش از آن در سال 2008 با منچستر یونایتد این جام را بالای سر برده بود.

1197164

دو اسطوره میلان نیز در بین بازیکنانی با پنج عنوان اروپایی در رزومه خود حضور دارند. مدافعان پائولو مالدینی و الساندرو کاستاکورتا در سال‌های 1989، 1990، 1994، 2003 و 2007 با روسونری قهرمان جام باشگاه‌های اروپا/لیگ قهرمانان شدند. کاستاکورتا در آخرین قهرمانی از این پنج قهرمانی، نقشی کم رنگ داشت؛ در حالی که مالدینی در هر پنج فینال به میدان رفت. این زوج همچنین در سه دوره نایب قهرمان شدند.

بازیکنان زیادی با چهار مدال قهرمانی حضور دارند که بسیاری از آنها از تیم‌های رئال مادرید در سال‌های 2014 تا 2018 هستند. با این حال، باید به کلارنس سیدورف و ساموئل اتوئو اشاره ویژه کرد که تنها بازیکنانی هستند که با سه باشگاه مختلف قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند. سیدورف با آژاکس، رئال مادرید و آث میلان به این مهم دست یافت؛ اتوئو نیز با رئال مادرید، بارسلونا و اینترمیلان قهرمان شد.

همچنین در بین گروه بازیکنانی که چهار عنوان اروپایی دارند، بزرگان بارسا یعنی لیونل مسی، جرارد پیکه، ژاوی هرناندز و آندرس اینیستا حضور دارند که در سال‌های 2006، 2009، 2011 و 2015 با آبی اناری‌ها قهرمان شدند.

2029635

پرافتخارترین بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا
با 6 قهرمانی:
فرانسيسكو خنتو (رئال مادرید)
دنی کارواخال (رئال مادرید)
لوکا مودریچ (رئال مادرید)
ناچو (رئال مادرید)
تونی کروس (بایرن مونیخ، رئال مادرید)

 

با 5 قهرمانی:
کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد، رئال مادرید)
پائولو مالدینی (آث میلان)
الساندرو کاستاکورتا (آث میلان)
آلفردو دی استفانو (رئال مادرید)
خوزه ماریا زاراگا (رئال مادرید)
مارکوس آلونسو (رئال مادرید)
رافائل لسمس (رئال مادرید)
هکتور ریال (رئال مادرید)
خوانیتو آلونسو (رئال مادرید)
گرت بیل (رئال مادرید)
کریم بنزما (رئال مادرید)
مارسلو (رئال مادرید)
کاسمیرو (رئال مادرید)
ایسکو (رئال مادرید)
موفق‌ترین بازیکنان دوران لیگ قهرمانان (از سال 1992):

با 6 قهرمانی:
دنی کارواخال (رئال مادرید)
لوکا مودریچ (رئال مادرید)
ناچو (رئال مادرید)
تونی کروس (بایرن مونیخ، رئال مادرید)

2029313

با 5 قهرمانی:
کریستیانو رونالدو (منچستریونایتد، رئال مادرید)
گرت بیل (رئال مادرید)
کریم بنزما (رئال مادرید)
مارسلو (رئال مادرید)
کاسمیرو (رئال مادرید)
ایسکو (رئال مادرید)

با 4 قهرمانی:
آندرس اینیستا (بارسلونا)
ساموئل اتوئو (رئال مادرید، بارسلونا، اینتر)
سرخیو راموس (رئال مادرید)
کلارنس سیدورف (آژاکس، رئال مادرید، میلان)
لیونل مسی (بارسلونا)
جرارد پیکه (بارسلونا)
رافائل واران (رئال مادرید)
ژاوی هرناندز (بارسلونا)
ماتئو کواچیچ (رئال مادرید، چلسی)

دیدگاه‌ها