کد خبر : 2048017 | 22 خرداد 1403 ساعت 20:46 | 7K بازدید | 4 دیدگاه

جورجینیو:

قهرمانی در یورو 2020 لحظه خاصی در زندگی ما بود

جورجینیو، هافبک باتجربه ایتالیا، در مورد قهرمان تاریخی آتزوری در یورو 2020، عطش تکرار آن افتخار در تورنمنت پیش رو در آلمان و تغییرات تیم در چند سال گذشته صحبت کرد.

قهرمانی در یورو 2020 لحظه خاصی در زندگی ما بود

به گزارش "ورزش سه"، آتزوری برای شروع آماده‌سازی نهایی برای یورو 2024 همراه با بازی افتتاحیه خود مقابل آلبانی در 15 ژوئن، وارد آلمان شده است. آنها سپس در تاریخ 20 ژوئن به مصاف اسپانیا خواهند رفت و مرحله گروهی را در تاریخ 24 ژوئن مقابل کرواسی به پایان خواهند رساند.

در مورد کیفیت و تجربه تیم ایتالیا قبل از یورو نگرانی‌هایی وجود دارد، اما همچنان امیدهای زیادی در بین هوادارانی وجود دارد، که موفقیت آتزوری را در سال 2021 در ورزشگاه ومبلی به یاد می‌آورند.

1956143

در گفت‌وگو با یوفا از طریق تی‌ام‌وی، ابتدا از جورجینیو پرسیده شد که آیا نگران این نیست که نتواند رهبر خوبی برای تیم در یورو باشد؟

«نه. صادقانه هرگز به ذهنم خطور نکرده است. من همیشه به کاری که انجام می‌دهم ایمان دارم. ارزش خودم را می‌دانم. به یک فرصت نیاز داشتم. برای به دست آوردنش سخت تلاش کردم. فکر می‌کنم اگر سخت تلاش کنید و گروه و تیم را در اولویت قرار دهید، اتفاقات خوبی می‌تواند بیفتد. فکر می‌کنم این ذهنیت درستی برای همه ماست.»

او به پیروزی تاریخی آتزوری مقابل انگلیس در فینال یورو 2020 اشاره کرد.

«همه ما به آن فکر می‌کنیم. فکر می‌کنم لحظه خاصی در زندگی ما بود که آن را با گروهی از افراد فوق‌العاده تجربه کردیم. بنابراین، این چیزی بسیار خاص در زندگی هر کدام از ماست.

وقتی در این نوع تورنمنت‌ها بازی می‌کنید، همیشه فشار خاصی وجود دارد. ما با آرامش به این تورنمنت می‌آییم، می‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری از ما ساخته است. فکر می‌کنم این مهم‌ترین چیز است.»

جورجینیو در مورد قرار گرفتن ایتالیا در گروه B گفت: «بله، گروه سختی با تیم‌های عالی است. گروهی است که ما را سرگرم خواهد کرد، اما ما هم تیم خوبی هستیم. فکر می‌کنم برای دوست‌داران فوتبال تجربه لذت‌بخشی خواهد بود.»

جورجینیو در مورد تفاوت‌های بین این تیم آتزوری و تیمی که یورو 2020 را برد، نظر داد.

«بچه‌ها می‌خواهند هر روز رشد کنند، یاد بگیرند و پیشرفت کنند. همه در دسترس هستند. فکر می‌کنم این خیلی مهم است. ما خیلی خوب این کار را انجام می‌دهیم. بنابراین، شباهت‌هایی وجود دارد. فلسفه بازی نیز مشابه است.

ما همیشه سعی می‌کنیم بازی خود را تحمیل کنیم، توپ را نگه داریم زیرا سرمربی از ما می‌خواهد، اما این همچنین به لطف ویژگی‌های بازیکنانی است که در اختیار داریم. به عهده ماست که خواسته‌های سرمربی را در زمین پیاده کنیم، و دقیقاً همین کاری است که سعی می‌کنیم انجام دهیم.»

جورجینیو همچنین به تفاوت‌های خط میانی بین تیم یورو 2020 و این تیم اشاره کرد.

«ما سعی خواهیم کرد شیوه بازی خود را تحمیل کنیم، اما بدیهی است که به دلیل ویژگی‌های موجود، شرایط کمی فرق می‌کند. خواهیم دید که چگونه بازی می‌کنیم و چه تاکتیک‌هایی اتخاذ می‌کنیم.

مهم این است که همه با هم بمانیم و بهترین بازی خود را ارائه دهیم تا بعداً پشیمانی نداشته باشیم. اگر تمام تلاشمان را کنیم، سربلند خواهیم شد.»

او از لیگ برتر انگلیس و تأثیر کیفیت بازی در این کشور صحبت کرد: «این یک تجربه فوق‌العاده است، یک لیگ فوق‌العاده و فکر می‌کنم من را به شدت رشد داده است، من هر روز به یادگیری ادامه می‌دهم زیرا آنجا متفاوت و عالی است. سعی می‌کنم از هر لحظه بهترین استفاده را ببرم.»

در نهایت، جورجینیو از جانلوکا اسکاماکا، مهاجم ایتالیا حمایت کرد گفت: «فکر می‌کنم می‌توانیم به او اعتماد کنیم، او می‌تواند کمک زیادی به ما کند. او با کیفیت است و پتانسیل کمک کردن به ما را دارد. ما انتظار زیادی از او داریم، همانطور که از بقیه هم داریم. او باید بهترین عملکرد خود را ارائه دهد و خودش را وقف تیم کند، چون در نهایت چیزی که اهمیت دارد، گروه و تیم است.»

دیدگاه‌ها