
به گزارش ورزش سه، تیم ملی کانادا امشب با اتفاقی تاریخی وارد مرحله یکشانزدهم نهایی جام جهانی ۲۰۲۶ شده است. کاناداییها در دیدار مقابل آفریقای جنوبی، در کل تاریخ جام جهانی اولین کشور میزبان بودند که در جام جهانیای که میزبانش هستند خارج از خاک خود به میدان میروند.
کانادا پس از برگزاری هر سه مسابقه مرحله گروهی در شهرهای ونکوور و تورنتو، امشب برای بازی مقابل آفریقای جنوبی در مرحله یک شانزدهم نهایی راهی لسآنجلس شده است.

در اصل قرار بود کانادا در صورت امکان در این مرحله در کشورش بماند اما در پی شکست کانادا مقابل سوئیس و نحوه قرار گرفتن این تیم در جدول مرحله حذفی طبق برنامه چارهای جز سفر به لسآنجلس نماند.
این نخستین بار در تاریخ جام جهانی است که چنین اتفاقی رخ میدهد.
در تمامی ادوار گذشته، حتی در جامهای جهانی مشترک مثل مسابقات سال ۲۰۰۲ که به میزبانی ژاپن و کره جنوبی برگزار شد، تیمهای میزبان همواره دیدارهای مرحله حذفی خود را در کشورشان برگزار کرده بودند و هرگز مجبور به سفر به کشور میزبان دیگر نشده بودند.
اما جام جهانی ۲۰۲۶ با فرمت جدید ۴۸ تیمی و میزبانی مشترک سه کشور کانادا، آمریکا و مکزیک، شرایط متفاوتی به وجود آورده است؛ شرایطی که باعث شده کانادا نخستین میزبان تاریخ این رقابتها باشد که برای انجام یک مسابقه مرحله حذفی، مرزهای کشورش را ترک میکند.
