کد خبر : 68798 | 03 اسفند 1390 ساعت 11:18 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

ایران از بهترین بازیکنان آسیا تشکیل شده است

عدنان حمد:اختلاف تیمها در مرحله بعدی زیاد نیست

سرمربی تیم ملی فوتبال اردن می‌گوید ایران از بهترین بازیکنان آسیا تشکیل شده و رویارویی با این تیم برای هر تیمی در قاره دشوار است.

عدنان حمد:اختلاف تیمها در مرحله بعدی زیاد نیست

   عدنان حمد درباره همگروهي احتمالي تيمش با تيم ايران در رقابت‌هاي نهايي انتخابي جام جهاني دو هفته پس از ديدار دوستانه فرداي دو تيم اظهار کرد: ايران تيم بسيار خوبي است. اين تيم از جمعي از بهترين بازيکنان فوتبال آسيا تشکيل شده و رويارويي با اين تيم نمي‌تواند براي هيچ تيمي در آسيا آسان باشد. ايران تيم قابل احترامي است و من چه زماني که در عراق بودم و چه الان که در اردن فعاليت مي‌کنم به تيم ايران احترام گذاشته و مي‌گذارم.

وي افزود: با اين حال در مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني حريف آساني وجود ندارد. هر تيمي که تا اين مرحله بالا آمده حتما شايستگي‌اش را داشته و نمي‌تواند حريفي دست و پا بسته باشد. بنابراين خيلي فرق نمي‌کند که ما مثلا با ايران هم‌گروه شويم يا کره جنوبي. اختلاف تيمها در مرحله بعدي زياد نيست و تيمها قدرت تقريبا يکساني دارند.

حمد درباره صعود مقتدرانه اردن به مرحله انتخابي جام جهاني برزيل گفت: ما تيم جواني ساخته‌ايم که مي‌تواند با هر تيمي در آسيا رقابت کند. فکر مي‌کنم در مرحله بعدي هر تيمي شانس داشته باشد و ما هم اردن هستيم و شانس بسيار خوبي براي صعود به رقابت‌هاي برزيل داريم ولي اين را هم مي‌دانيم که کارمان به هيچ وجه آسان نيست و بايد بهترين عملکردمان را ارائه دهيم.

سرمربي عراقي تيم ملي اردن درباره برنامه‌هايش براي اين تيم در راه رسيدن به جام جهاني گفت: ما بايد با شيوه‌هاي مختلفي آماده اين رقابت‌ها شويم. نحوه آماده‌سازي تيم‌ها نقطه کليدي در موفقيت يا ناکامي‌شان در چنين مسابقاتي است. اين را مي‌دانيم و بر اساس همين مساله برنامه‌ريزي کرده‌ايم. ما اگر مي‌خواهيم بر مشکلات غلبه کنيم و يکي از تيم‌هاي آسيايي در جام جهاني باشيم بايد تنها کار کنيم.

حمد درباره اين موضوع که از شرق آسيا تا به حال تنها ژاپن به مرحله نهايي انتخابي جام جهاني صعود کرده و بر خلاف آن منطقه، غرب آسيايي‌ها بسيار موفق عملکرده‌اند گفت: تا به حال شش تيم از غرب آسيا به رقابت‌هاي مرحله نهايي انتخابي جام جهاني صعود کرده‌اند و اين نشان مي‌دهد که فوتبال در غرب نسبت به شرق پيشرفت کرده است. از شرق ژاپن صعود کرده و فکر مي‌کنم کره‌جنوبي هم براي برد در سئول و صعود به اين مسابقات کار خيلي سختي نداشته باشد، هر چند که در فوتبال هيچ چيزي قابل پيش‌بيني است. در اين دوره تيم چين که معمولا هميشه حضور دارد هم غايب است و کره شمالي که در جام جهاني قبلي يکي از نماينده‌هاي آسيا بود هم حذف شده و اين نشان مي‌دهد که فوتبال در آسيا چه قدر به هم نزديک شده است.

وي در پاسخ به اين سوال که پيش‌بيني‌تان از تيمهاي صعود کننده به جام جهاني چيست،‌گفت: واقعا نمي‌شود پيش‌بيني کرد اما همانطور که گفتم همه تيم‌ها شانس‌شان برابر است.

 
 

دیدگاه‌ها