کد خبر : 980957 | 07 مرداد 1391 ساعت 10:46 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

به دنبال صادر نشدن روادید از سوی انگلیس

هاشمی: به دلایل واهی به من ویزا ندادند

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به دنبال صادر نشدن روادید از سوی انگلیس برای حضور در بازی‌های المپیک 2012 گفت: انگلیسی‌ها زهرشان را ریختند و با صادر نکردن روادید لکه ننگی از خود بر جای گذاشتند.

هاشمی: به دلایل واهی به من ویزا ندادند
سيد مهدي هاشمي با بيان اين که انگليسي‌ها هيچ دليل مشخصي براي صادر نکردن رواديد به من عنوان نکردند، اظهار کرد: من عضو هيات اجرايي کميته ملي المپيک و رييس فدراسيون تيراندازي ايران هستم. از طرفي در هيات اجرايي آسيا کرسي دارم. همچنين رييس دومين آکادمي بين‌المللي تيراندازي جهان هستم. هر کدام از اين سمت‌ها به تنهايي مي‌تواند زمينه‌اي باشد براي اين که به من رواديد و آي دي کارت بدهند.
وي ادامه داد: متاسفانه تاکنون به دلايل واهي علت صادر نکردن رواديد روشن نشده است. سفارت انگليس دوباره به من اعلام کرد که بايد مدارکم را تکميل کنم. من هم مدارکم را فرستاده‌ام، اما هنوز خبري نشده است. انگليس موظف است در طول دوره بازي‌هاي المپيک و پارالمپيک رواديد را براي مسئولان و ورزشکاران کشورهاي مختلف صادر کند.
رييس فدراسيون تيراندازي اضافه کرد: پيش از المپيک ما اجلاس‌هاي جهاني مختلفي داشتيم که طي آن قرار بود مشکلي براي رواديد و حضور مسئولان و ورزشکاران در المپيک وجود نداشته باشد. اين يک لکه ننگ است، آنها زهرشان را ريختند و اجازه ندادند که در مراسم افتتاحيه و رقابت‌هاي تيراندازان به عنوان مسئول اين رشته حضور پيدا کنم.
عضو هيات اجرايي کميته ملي المپيک با تاکيد بر اين که انگليسي‌ها مدعي هستند که مسايل سياسي در مسايل ورزشي تاثيرگذار نيست، خاطر نشان کرد: من حدود پنج سال ويزاي انگليس را داشتم و بحث درمانم را دنبال مي‌کردم، اما حتي آنها ويزاي درماني من را تمديد نکردند. اين اتفاقات آزمايش‌هايي است که نشان مي‌دهد که حرف آنها با عملشان يکي نيست و فقط شعار مي‌دهند.
هاشمي با بيان اين که براي گرفتن رواديد سه بار به سفارت انگليس مراجعه کردم، تصريح کرد: يک بار قبل از اين که سفارت انگليس در ايران بسته شود، مراجعه و مدارکم را کامل کردم. بار دوم و سوم آنها وقت دادند تا به سفارتشان در آنکارا مراجعه کنم که من طي دو مرحله سفرهاي دو روزه به آنکارا داشتم، ولي متاسفانه علي‌رغم تکميل مدارک و مراجعه هيچ پاسخ قانع کننده‌اي براي صادر نشدن ويزا نگرفتم.
رييس فدراسيون تيراندازي درباره پيش‌بيني خود از نتايج احتمالي تيراندازان در المپيک گفت: هيچ اطلاع دقيقي درباره شرايط محيطي لندن ندارم و نمي‌توانم چيزي را پيش‌بيني کنم، اما با شايستگي و لياقتي که تيراندازان زن ما دارند که جزو 10 نفر اول دنيا قرار گرفته‌اند طبيعي است بايد امکان کسب مدال داشته باشند. البته شايد يکي از دلايل ويزا ندادن اين بوده که شانس تيراندازان را کم کنند. آنچه که مسلم است، مسايل سياسي بر مسايل ورزشي سايه انداخته است.

دیدگاه‌ها