کد خبر : 992291 | 17 آبان 1391 ساعت 13:18 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

اقبالی:

با برگزار نشدن جام‌حذفی ضربه مهلکی نمی‌خوریم

کارشناس فوتبال ایران گفت: استراتژی کی‌روش از انجام بازی با تاجیکستان را نمی‌دانم.

با برگزار نشدن جام‌حذفی ضربه مهلکی نمی‌خوریم

   مسعود اقبالی در مورد پیروزی 6 بر یک ایران در دیدار دوستانه برابر تاجیکستان گفت: تاجیکستان تیم دست و پا بسته‌ای بود و هیچ حرفی برای گفتن نداشت. بازیکنانی که در این دیدار به میدان رفتند مطمئنا دو درصدشان برابر ازبکستان بازی نخواهند کرد و واقعا نمی ‌دانم استراتژی کی‌روش از انجام این مسابقه چه بود.

به گزارش فارس، وی افزود: این بازی شاید برای دیدن سایر بازیکنانی که به تیم ملی می توانند کمک کنند برگزار شد تا از میان این نفرات چند نفر برای قرار گرفتن روی نیمکت در دیدار برابر ازبکستان انتخاب شوند. با تیم دوم خود برابر تاجیکستان هر کاری خواستیم کردیم، 6 گل به ثمر رساندیم و می توانستیم گل های بیشتری هم بزنیم.

اقبالی در مورد اینکه آیا بازی تاجیکستان می تواند تیم ملی را برای دیدار با ازبکستان آماده کند، اظهار داشت: به هیچ وجه از لحاظ فنی این دو تیم شباهتی به یکدیگر ندارند. این دیدار تنها از جهت روانی می تواند به ما کمک کند. ازبکستان تیمی فیزیکی است و با توجه به شرایطی که در جدول دارد برای کسب پیروزی به میدان می آید. بازی بسیار خطرناکی در پیش داریم. باید با تاکتیک تهاجمی به میدان برویم. در بازی رفت ازبکستان چند تن از نفرات خود را در اختیار نداشت اما این نفرات در این دیدار حضور دارند. باید باهوش و منطقی باشیم تا بتوانیم نتیجه مناسبی کسب کنیم.

کارشناس فوتبال ایران در مورد عملکرد بازیکنان دو رگه تیم ملی تأکید کرد: این بازیکنان در ترکیب تیم ملی جواب دادند. آن ها با فوتبال روز دنیا آشنا هستند و به صورت پیشرفته آموزش دیدند. وقتی به عملکردمان در دهه های گذشته نگاه می کنیم متوجه می شویم عقب هستیم. تفکر ما در عرصه مدیریت و فوتبال این است که در حال حاضر بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم و بعد از آن به این که چه کاری می خواهیم انجام دهیم فکر نکردیم.

اقبالی خاطرنشان کرد: اگر با تیم فعلی وارد جام جهانی شویم مطمئنا با مشکلات زیادی رو به رو می شویم. باید روی جوان ها بیشتر سرمایه گذاری می کردیم تا حداقل از لحاظ فیزیکی و بدنی بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. سیاست مدیران ورزش ما و کادر فنی تیم ملی در حال حاضر تنها برنامه کوتاه مدت صعود به جام جهانی است.

وی در مورد برگزاری نشدن جام حذفی عنوان کرد: چون در مقطعی هستیم که برای ما صعود به جام جهانی اهمیت دارد شاید برگزار نشدن جام حذفی چندان اهمیتی نداشته باشد. در ایران ابزار و امکانات فوتبال نسبت به رقیبان کمتر است. به نظر من تصمیم فدراسیون و کی‌روش در این مقطع کوتاه خوب بوده است. اگر ما زمان داشته باشیم، جام حذفی باید برگزار شود اما در این مقطع که  می خواهیم تیم ملی به جام جهانی برود اگر جام حذفی نباشد و لیگ گاهی تعطیل شود، فکر نمی کنم فوتبال ما ضربه مهلکی بخورد و تأثیر زیادی داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها